Gå til innhold

Måltider baby 5 mnd.. Bekymrer meg for om det er for mye?? Hjelp!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en stor gutt. ca 70 cm og 8 kg. Blir 5 mnd om en uke.

Slik ser dagen vår ut:

Frokost (07): Pupp

Brunsj nr 2 (0930): Pupp

Lunsj (1230): Grøt (smaksporsjon laget av mm) + 150-180 ml mme

Mellommåltid (15): Pupp/mme (fra 90 til 150 ml)

Middag (17): Grøt (samme som lunsj) + 180 ml mme

Kvelds (ca20): 210 ml mme

Får han for mye? Ser det greit ut? Er så redd jeg overforer han.

Av og til utgår ett av måltidene, men får alltid grøt to ganger. Av og til blir det til kvelds og det mellommåltidet utgår på en måte. Og andre ganger spiser han ikke all melka til lunsjen og blir fortere sulten.

Blir litt stressa av dette, men også for at jeg ikke klarte å fullamme han lengre enn til ca 3,5-4 mnd... Det plager meg mye :/ Er redd jeg skal bli tom å ikke ha mulighet til å gi han mm noe særlig lengre. Merker jo at det minker.. Jeg pumper meg flere ganger på dagtid altså.. Bruker melka i grøten og av og til får han mm istede for mme i flaska til lunsjen/mellom. Men jeg har ikke mulighet til å produsere de mengdene han krever nå... Er jeg en dårlig mor? :/ :(

Skrevet

Smaksporsjoner med grøt er jo ikke store måltidet da. Jeg synes det ser greit ut. Om han har lagt fint på seg og virker fornøyd så er det nok greit. Du er ingen dårlig mor :) Ikke slit deg ut med pumpinga, du har gitt han mm lenge. Flink :)

Skrevet

Kjære deg.

For det første, du er IKKE EN DÅRLIG MOR!!!

For det andre så syns jeg det ser helt greit ut det du gir han. Det er det samme som sønnen min fikk da han var 5 måneder. Nå er han 6 måneder. Sønnen min veide også rundt 8kilo ved den alderen. Jeg klarte ikke å fullamme mer enn 2 og en halv måned. Etter det klarte jeg ikke å produsere mer melk. Det er ikke noe nederlag å gå tom for melk og slutte å amme. Barnet ditt lider ingen nød med MME. Hvis han spiser det du gir han og er tilfreds med det, så er det bare supert. Stol på deg selv og morsinstinktet ditt. Du er flink :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...