Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 I morgen får vi besøk, fikk ikke vite det før i dag - så jeg har ikke handlet inn ingredienser. Vi har ikke gjær eller bakepulver. Fins det noe jeg kan bake / lage uten det ? vi har bla. -havregryn -mel -smør -egg -vaniljesukker -kakaopulver - melk ++ (jeg har laget vaffelrøre og "havregrynskake", men vi blir mange - så skulle gjerne hatt en "rett" til .. ) Tips ?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 Hvis du har epler, og vaniljeis i fryseren, eller kan servere med pisket krem kan du lage en god epleterte:)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #3 Skrevet 1. mai 2010 coockies =) eller Saftig sjokoladekake 100 g smør 2 egg 3 dl sukker 2,5 dl hvetemel 4 ss kakao 1½ ts vaniljesukker ½ krm salt Visp egg og sukker luftig. Smelt smøret og tilsett det. Bland det tørre og rør det inn. Hell i en smurt og strødd springform og stek ved 200 grader i ca 20 minutter.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #4 Skrevet 1. mai 2010 Takk for tips! Tror det blir sjokoladekake på oss Men hva er springform ? *flau*
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #6 Skrevet 1. mai 2010 Hva med en vannbakkels, det er jo kjempegoodt: Vannbakkels (12 stk.) 100 g smør 2 ½ dl vann 150 g hvetemel ca. 4 egg Stekes midt i ovnen ved 220° C i ca. 20 - 30 minutte Smelt smøret, hell i vannet og kok det opp. Ha i alt hvetemelet og rør godt til alt samler seg til en jevn klump Ta kjelen av platen når deigen "slipper" kjelen. Avkjøl litt. Tilsett ett og ett sammenpisket egg og rør godt mellom hver gang. Røren skal være såpass fast at den ikke flyter utover. Sett røra i topper på stekebrett ved hjelp av to t-skjeer. Ha god avstand mellom hver topp, slik at de ikke går sammen. Stek vannbakkelsene. Ikke åpne ovnsdøren de første 15 minuttene , da kan vannbakkelsen "dette sammen" Avkjøl på rist. Vannbakkels er best hvis den lages den dagen den skal spises:) Lag glasur av eggehvite og melis evt vann og melis eller bare dryss melis på toppen. Kan også deles i to og fylles med krem eller is
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå