Gå til innhold

sove ute i barnevogn...

Anbefalte innlegg

Hei!

Datteren min er snart 2 mnd gammel, og jeg ser hun trives kjempegodt med å sove ute.. enkelte dager kan hun sove ute i barnevogn i 4 timer... De dagene jeg ikke har mulighet til å gå ut, har jeg lagt henne i vogn ute på verandaen.. men dette er første ungen min, og har derfor ett par spørsmål til dere med litt mer erfaring.. håper dere kan gi meg noen gode råd..

Hvor ofte og lenge om gangen kan/bør man ha ungen sovende ute? og sånn som temperaturen er nå... hvor mye klær bør de ha på seg? Og hva er forskjellen mellom de ulike posene i barnevogn? Dunpose osv.. hva slags poser til hvilke årstider..og hva slags til nå på våren?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141798746-sove-ute-i-barnevogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du..jeg ser ingen har svart deg så jeg kan dele hvordan vi gjør det.. jeg er ingen søvnekspert, sliter selv med å få han til å sove på dagen.. han er 3mnd.. men han er mye ute i vognen sin, og slik som temperaturen er nå, altså varmegrader så blir han veldig fort for varm.. det er jo veldig lunt nedi vognen.. jeg bruker ingen pose av noen slag i vognen nå.. han ligger med samme dyne som han bruker om natten og av klær så har han body, strømpebukse, vanlig bukse og en genser.. og lue og votter.. når det er varmt ute som nå disse dagene tar jeg bort det trekke oppå vognen og letter litt på dynen slik at han ikke er veldig innpakket.. og så står han i skyggen.. og så pakker jeg heller dynen bedre rundt evt tar på trekke på vognen når det er kjøligere.. så kjenner jeg innimellom nedi under dynen om det er for varmt.. og er jeg veldig i tvil kjenner jeg i nakken..

slik som jeg beskriver over så pleier gutten min å ha en passe temperatur og vi har ingen begrensninger på hvor mye og lenge han sover ute.. noen ganger flere timer, tror det bare er sundt å ligge ute..

obs å ha myggnetting eller noe over vognen slik at det ikke legger seg katter oppi og så er jeg nøye med å se til han ofte.. jeg legger meg ikke til å sove inne når han ligger og sover i vognen..

men jeg tror det varierer en del hvor mye påkledning de trenger.. ei jeg kjenner bruker fortsatt lammeskinnspose og sønnen hennes var passe varm.. gutten mn hadde svettet seg ihjel om han skulle ligge i det nå.. sluttet med det for lenge siden..

sånn er det hos oss iallefall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...