Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #76 Skrevet 1. mai 2010 Endel muslimske barnehagejenter på Oslos østkant bruker hijab!! Ta deg en tur i Sofienbergparken en hvilken som helst formiddag midt i uka så ser du det når de er på tur med barnehagen! Har til og med observert ansatte med niqab, altså heldekkende drakt der bare øynene er synlig!! Helt absurd at dette blir godtatt!!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #77 Skrevet 2. mai 2010 Jeg anbefaler å flytte til en mindre østlandsby, da slipper dere å føle at dere har flyttet til Pakistan når dere kommer i barnehagen. Utlendingene stuer seg sammen i Oslo fo å treffe sine landsmenn og dyrke sine egne tradisjoner. GRUSOMT for våre etnisk norske barn at de skal komme som eneste etnisk norske i en klasse på en NORSK skole!!! Ref. Aftenposten i fjor sommer. Det er jo vanlig at over 50% ikke er norske...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #78 Skrevet 5. mai 2010 Det skal ikke være sånn!!! I den forrige barnehagen til datteren min, måtte de si opp tre av sine utenlandske ansatte (vikarer) fordi de gikk rundt og snakket morsmålet sitt med hverandre og med barna fra samme land. Disse kvinnene snakket veldig dårlig norsk, og jeg hadde store problemer med å forstå dem. Etter massiv kritikk fra de få norske foreldrene, måtte de slutte. Ikke holdbart. Ungene stagnerte i språkutviklingen. I takt med dårligere trivsel generelt. Jeg fant feks bestandig datteren min alene i en krok når jeg hentet henne, mens de andre var mye mere opptatt av barn fra eget kontinent. Dette er ikke noe jeg dikter opp altså!!!!! Jeg bor i en bydel i Oslo med mange innvandrere, og er ikke hverken rasist eller noe. Jeg lever i sus og dus med våre nye landsmenn og har noen veldig trivelige naboer. Men akkurat i barnehagen ble jeg skuffet over opplegget. Mitt barn må være i barnehagen i opptil 9 timer. Klart jeg bekymrer meg for barnets ve og vel?? Selvfølgelig er vel en feks pakistansk kvinne en like god barnehageansatt som en norsk kvinne, det er ikke det jeg sier. Men fokuset må vel ligge på at de kan det norske språket, og de norske normer og skikker. Det er jo i Norge vi bor! Nei, jeg kommer nok til å flytte i goood tid før barna mine skal begynne i skole. Enkelte bydeler kommer til å bli rene innvandrerbydeler om noen år. Trust me.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #79 Skrevet 5. mai 2010 Lykke til! du gjør det riktige for barnet ditt! Jeg er blandigsbarn men født og oppvokst i Norge,er ingen rasist men hadde IKKE godtatt dette på noen måte!!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #80 Skrevet 5. mai 2010 jeg bor i fredrikstad, og her en dag stod det ett innlegg i bladet, at en som hadde ringt service torget på kommunen hadde fått beskjed om å snakke engelsk , for personen som satt der ikke kunne norsk.. da har d gått litt vel langt----- nå vet ikke jeg om dette var en "jalla", men det skremmer meg
Babyluren Skrevet 5. mai 2010 #81 Skrevet 5. mai 2010 Kravet til at det skal være faglært personale i barnehagen dispenseres det fra i stor utstrekning over hele landet for å få tilstrekkelig med personale i disse masseutbyggingstider... Mange av de som evt. står i stilling som ped.leder eller førskolelærer har stillingen uten fagkompetanse. Ellers var det en sak i media for en stund siden hvor to norske 6åringer ble tilbudt hijab på en Osloskole med 95 % minoritetsspråklige. Kan lese litt om det her: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3091773.ece Dette er vanskelige problemstillinger og det blir enda vanskeligere å diskutere når debatten blir ispedd usaklige beskyldninger som rasist, hjerneskadd, idoit etc. Når det er utviklingen er det forståelig at folk heller tier og pakker kofferten. Synd, men sant. Lykke til med flyttingen HI. Synd at datteren din måtte igjennom dette.
Gjest Skrevet 5. mai 2010 #82 Skrevet 5. mai 2010 Jeg stemmer faktisk litt for den dama som vil flytte tilbake (til hvor nå det måtte være). Av og til er det holdninger som skremmer meg altså, greit nok at en ønsker at barnet sitt skal snakke reint, men måten dere formulerer dere på er ikke bra. Og dere ser dere som skikket til å oppdra barn? Man kan undres hvorfor det er mye mobbing.... Hva med å ta det opp med barnehagen? Det er oppegående folk som jobber i barnehagene og hvis dere er seriøse så tar dere det opp på en skikkelig måte. Om de har hijab eller ei.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 5. mai 2010 #83 Skrevet 5. mai 2010 Så bra at du skal bytte bhg HI .Jeg hadde også min sønn i en bhg (fambarnehage ) der de ansatte var utenlanske og snakket veldig dårlig norsk .Sønnen min begynte å snakke dårlig norsk og da byttet jeg bhg ,har ikke angret et sekund . Jeg kan anbefale deg Holmlia ,det er nært sentrum ,veldig barnevennlig. I sønnen min sin bhg går det ca 2 utenlanske barn av 18 pr avd ..
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #84 Skrevet 5. mai 2010 Jeg ønsker heller ikke at mine barn skal gå i barnehage/skole med stor overvekt av ikke-etniske nordmenn, så jeg forstår deg, HI. Når det er sagt, vil jeg heller ikke at barna mine skal vokse opp i et blendahvitt miljø. Alle har godt av mangfold. Enkelte områder i Bærum eller Oslo Vest - Ullevål Hageby f. eks - er minst like homogene og ghettoaktige som Stovner og Tøyen.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #85 Skrevet 5. mai 2010 Meld deg opp i noen fag ved UiO, da kan du ha henne i en SiO-barnehage. Der snakker alle voksne og flertallet av barna norsk, og griser blir sett på som ålreite dyr. SiO-barnehagene har forresten et veldig godt rykte, og det er på ingen måte ufortjent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå