Gå til innhold

Jenta mi går i en barnehage hvor veldig mange av de ansatte og barna er muslimer. Har så utrolig lyst til å flytte. Får dårlig samvittighet hver dag jeg leverer henne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

åååhh. jeg hadde klikket hvis noen ville påtvinge min datter hodeplagg. Det hadde blitt månelyst. jeg hadde gått til media bla i tllegg til å bytte barnehage.

Fortsetter under...

Skrevet

21:44: Den må du lenger ut på landet med.

Skrevet

Den som roper høyest er den mest usikre og umodne, har nå jeg bestandig hørt.....

Skrevet

21:44 her.

Var en bhg i Oslo.

Moren ville ikke gå ut i media av hensyn til datteren, og hun var avhengig av bhg.

Skrevet

Så klart har jeg snakket med dem, det har jeg skrevet lengre opp. De skjønner ikke hva jeg mener elle rhva jeg snakker om. Klarer ikke foholde meg til dem lenger. spør jeg dem om ett spørsmål, svarer de bare ett eller annet som ikke har sammenheng med spørsmålet i det hele tatt.

Enda ett eksempel på kommunikasjonen i barnehagen;

meg: Hun mangler en vott, vet du hvor den er blitt av?

Hun: Matboks er i sekken

Meg: ja ,men votten hvor er den?

Hun: ja vi har gått tur i dag

sånn går kommunikasjonen....vanvittig

Skrevet

Selvfølgelig, Tale 30. Jeg trodde ikke det var lov å ha avdelinger uten minst èn utdannet fagperson. Og jeg vil jo tro at hvis denne fagpersoner er tilstede vil avdelingen ha et pedagogisk opplegg.

På et generelt grunnlag kan man uansett si at barn får en bedre forståelse for språk ved å forholde seg til flere språk.

Annonse

Skrevet

Der tror jeg du tar feil, Dunder. Det er nok i byene slikt er i ferd med å skje, i alle fall i Oslo. Barnet mitt går også i en barnehage med ytterst få norske. Nå er ikke vi norske selv, men jeg synes likevel det er i ferd med å bli et problem, da jeg ønsker at barnet mitt skal lære seg språket og kulturen som Norge har å by på.

Skrevet

Jeg hadde fått barnet mitt ut av den barnehagen fortere enn svint. Ingenting er verre enn å måtte levere et barn fra seg med verdens dårligste samvittighet. Forstår rett og slett ikke hvorfor vi skal bli invadert av disse utlendingene. Skulle likt å sett at "vi" invaderte Iran eller India. Syntes de overtar mer og mer av Norge for hver dag som går. Herrefred asså...

Skrevet

Er det mulig?

Bytt, en bhg er så mye mer enn oppbevaring.

Skrevet

Det går veldig utover jobben min når jeg går rundt med konstant dårlig samvittighet. Som sagt, har bestemt meg for å bytte. Dette går ikke lenger.

Skrevet

Helt tragisk dette her.Nei,dette her går ikke.Hi.du har full støtte fra meg.FLYTT!Opplevde det samme som deg og har flyttet.Men gi beskjed til barnehagen før du flytter.Fortell styreren at det kan være lurt å sende alle disse språkhemmede til et omfattende og langvarig norskkurs,sånnn at flere slipper å flytte vekk.LYKKE TIL!

Skrevet

Nå har både Iran og India blitt invadert av grådige europeere. De tar vel hevn nå som de må rømme fra autoritære styrer, krig, sult og etterfølgelse. Først og fremst forårsaket av blåøyde europeere.

Skrevet

Selvfølgelig gjør det jo det.. Barna våre er tross alt i barnehagen mange timer hver dag,og man vil jo at de skal ha det bra på alle mulige måter. Blir så forbanna.... Seriøst. Ventet i en evighet på å få plass til barnet mitt. Var støtt og stadig en som overhodet IKKE kunne norsk som kom inn i barnehagen. Er det sånn at innvandrere blir prioritert pga at dem skal lære seg språket eller noè?

Annonse

Skrevet

At europeere "invaderer" de landene der er vel fordi dem ikke får reise hjem etter endt ferie av sine respektive menn..

Skrevet

21:44 - det er bare tull. Jenter i barnehagen bruker ikke hijab selv om de er muslimer, det begynner de med når de blir kjønnsmodne, altså får mensen!

Skrevet

Du lenger oppe i tråden her som sier at hijab er et plagg for kjønnsmodne kvinner. Har du sett lekeplassen på Tøyen? Her bor jeg, midt i det flerkulturelle Norge. Her er det ikke så flerkulturelt da, nesten mer ghettotilstander, men jeg trives godt og kommer ikke til å flytte. Men barnet mitt går ikke på Tøyen skole, for da ville han vært eneste norske i klassen.

Skrevet

Godt å høre at dere bytter bhg HI.

Lykke til.

Skrevet

Kan forstaa deg paa ett vis. jeg er muslim selv, men oppvokst i norge. vil at mine barn skal ha like rettigheter som alle andre i barnehagen. der barna mine gaar er det veldig faa etnisk norske ansatte, de fleste er fra polen og andre ost europeiske land. det er jo mye fokus paa at alle barn burde gaa i barnehage for aa kunne laere seg godt norsk, men mine kommer nok ikke til aa snakke rent norsk.

det er vanskelig aa finne ansatte til barnehagene i hvert fall her i baerum. saa det er d kanskje vanskelig aa gjoere noe med.

men det du nevnte ang tegninger er jo helt ekstremt.....jeg synes du burde ta dette opp med kommunen el ledelsen. det skal ikke vaere slik i en barnehage uansett hvor flertallet opprinner fra.

Skrevet

I vår bhg er det kun norske som jobber, og den ligger midt i Bærum.

Skrevet

Kun norske som jobber og kun norske barn i vår barnehage også. Vi bor på Hosle(Bærum altså) Dere burde vurdere å flytte ut til bærum. Det finnes andelsleiligheter her også som ikke er så galt priset. Lykke til HI:) Du virker så reflektert og fornuftlig:)

Skrevet

Ja, kom hit.(Bærum)

Men, er nok lurt å velge østsiden.

Bekkestua, Hosle, Haslum, Jar osv..

Skrevet

Hi her:) Vi bare takke alle for tilbakemeldinger positive/negative. Jeg går nå inn for å gjøre noe med situasjonen og det føles godt. Jeg gleder meg til å fortelle datteren min at hun skal få begynne i ny barnehage når den tid kommer. Bærum er ett flott alternativ, har selv familie der så sjansene er gode for at vi ender opp der.

Så tusen takk jenter! Håper dere får en god natt og fortsatt god helg:)

Hilsen en lettet HI:)!

Skrevet

ja, skal ikke til rykkinn. Bekkestua/Hosle er de mest reelle alternativene . Får heller klare oss med litt færre kvm;)

Skrevet

Patetica di stupide møkkakjerring.Hvem er du til å fortelle en mor at hun og barnet hennes er hjerneskadet fordi hun ønsker at barnets daglige miljø skal være tilnærmet norsk? Nicket ditt passer utmerket. Kanskje ironisk ment fra din side men du er bare patetisk her inne. Og til HI vil jeg bare si at det beste du kan gjøre er å flytte barnet ditt. Hilsen ei som kjenner "muslimmiljøeet" fra innsiden gjennom enn bedriten oppvekst.

Skrevet

Jeg hadde byttet barnehage.

Ikke nødvendigvis pga det er mange muslimer der, men pga det virker som de er idioter de som jobber der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...