Gå til innhold

Er det vanlig å sende takkekort for gaver til fødslen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gjorde ikke det. Må innrøme at jeg ikke tenkte på det engang. Til dåpen gjorde vi det, men altså ikke etter fødselen. Hva gjorde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er vanlig i min omgangskrets. Blir sett på som uhøflig om man ikke gjør det.

Skrevet

Tror ikke det så veldig utbredt å sende takkekort for oppmerksomheten ifm fødsel. Har ikke gjort det selv og vet ikke om noen andre som har gjort det. Til dåp, konfirmasjon og bryllup er det jo en selvfølge ;)

Skrevet

Det var en selvfølge her hvertfall. Men så døpte vi ikke heller så for oss ble det ikke sendt ut noe i den anledning.

Skrevet

Jeg sendte til alle, men alle skjønner om man glemmer det i ammetåka, eller er litt seint ute. hvis du ennå husker hvem som ga, kan du jo nevne det når dere møtes, si det var en så fin dress som småen brukte mye, og beklage at du glemte å sende skikkelig kort.

Skrevet

Ja, her er det helt vanlig. Blir sett på som ganske utakknemlig å ikke gjøre det.

Skrevet

Jeg gjorde det..

Vi fikk så hinsides mye gaver at jeg så det som den enkleste måten å gjøre ting på.

Sendte ut 100 takkekort.. Hehe!

Håper ikke det tar like av nå med nummer 2...

Skrevet

Vi gjorde det, og jeg tror de som hadde gitt gaver satte pris på det også. Det er jo litt koselig å få et takkekort med bilde av babyen på i retur når man har gitt en oppmerksomhet til fødselen.

Skrevet

Ingen jeg kjenner har gjort det og jeg har ikke forventet det heller.

Skrevet

Jeg gjorde det, så på det som en selvfølge.

Alle mine venner som har fått barn har gjort det.

Alle kollegaer som har fått barn har også sendt takkekort til jobben ihvertfall.

Er ikke det helt vanlig?

Skrevet

er vel mer vanlig etter dåp. Vi hadde ikke dåp, så vi sendte bevisst ut takkekort etter fødselsgavene.

Skrevet

Men man får jo gjerne barselgaver av mange fler enn man får dåpsgaver av? Vi gjorde ihvertfall det. Sendte ut ca 40 takkekort for barselgaver og ca 20 for dåpsgaver tror jeg....

Poenget er at om man sender ut bare takkekort for dåpsgaver og tenker at "det får holde", så er det jo mange som ikke får noe takkekort i det hele tatt..?

Skrevet

Jepp, er vanlig høflighet å takke for en gave. Fikk jo omkring 100 barselgaver, mens vi bare fikk 15 dåpsgaver (siden man da bare får av familie). Mange som ikke får takkekort da eventuelt...

Skrevet

JA, SELVFØLGELIG!!!!! Det er jo uforskammet å ikke sende takkekort! Men som alt i samfunnet så sklir hyggelige tradisjoner dessverre ut med tiden. Bli voksen og ta ansvar, det går til "få og få" generasjonen som ikke skjønner at det IKKE er en selvfølge å få ting; det minste en burde gjøre er å TAKKE!

Skrevet

Jeg gjorde det. Jeg skrev ned hva jeg fikk med hvem etterhvert, så det ikke skulle forsvinne i ammetåka. Bestilte fine bildekort av den nyfødte etter en 3-4 uker og skrev på en hilsen og sendte ut.

Synes selv det er hyggelig å få et takkekort av de vi gir gave til, men kan skjønne at de glemmer det midt oppi alt også.

Skrevet

Ja, d e vanlig :)

Med bilde av babyen og tekst nåt ala "Takk for gaven jeg fikk til min fødsel" :)

Skrevet

Det er helt uvanlig der jeg kommer fra. Har barn selv, sendte ikke ut takkekort for barselgavene. Har mange venner med barn, de har heller ikke sendt ut slike takkekort noengang.

Skrevet

Dere sier det er en selvfølge å takke.. ja, det er jeg enig i .. Klart det.. men, jeg takket jo når jeg fikk det! Spørsmålet gjelder TAKKEKORT ikke takking generelt. Sender dere takkekort etter alle bursdager også, eller takker dere når dere får gaven?

Hi

Skrevet

Ja, syns det er høflig, og setter pris på slikt selv. Sendte ut over 60 takkekort med eldstemann, men færre med yngstemann. Da skrev jeg og takket i lag med julekortet. Dåp, konfirmasjon og bryllup er en selvfølge.

Skrevet

Hos oss er det en selvfølge. Våre venner pleier også å sende takkekort for barselgaver. Vi synes det er en hyggelig tradisjon, en liten hilsen fra den nyfødte. Trenger ikke å koste allverden, så det er ikke prisen som betyr noe. Gesten er viktigst..

Skrevet

Jeg mente selvfølgelig å takke, OGSÅ med takkekort! Tror bare jeg har ei bekjent som ikke sendte ut takkekort etter at nr. 2 ble født, og hun er en lat mor på mange områder....

Skrevet

Ja, det gjorde jeg. Jeg gir ikke til dåpen til de jeg ikke er invitert til, så dersom jeg ikke hadde fått et slags takkekort for det jeg ga i forbindelse med fødselen ville jeg nok blitt litt snurt.

Skrevet

Ja, vi sendte takkekort og syns det er skikkelig utakknemlig å ikke gjøre det.

Hvorfor skal man ikke sende, når dette er vanlig skikk og bruk? Å komme med sånne dårlige unnskyldninger som ´sender dere takkekort etter bursdager også?´ er bare enda et tegn på at enkelte folk bare ikke er opplært i skikk og bruk. Vi får håpe de holder de dårlige holdningene og latskapen for seg selv.

Skrevet

14:06: Det er ikke vanlig skikk og bruk. Som du ser her er det fler som ikke er vant med den skikken. Jeg er enig med HI at det å si takk for gaven evt sende sms eller ringe om en ikke får takket med en gang er noe en bør gjøre, men et takkekort er på ingen måte vanlig her i hvert fall. Alle mine venninner har fått barn, pluss mange i familien, men ingen bruker takkekort for å si takk, de sier det eller ringer eller sender sms.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...