Gå til innhold

Steriotyper: Hvordan er 20 åringens barn vs. 35. åringens barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på hva du mener. Det er lov å være litt frekk! En ekte dibber tåler det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror 20åringen er mer opptat av at barnet er rent og pent, gjerne litt trendy, mens 35åringen er mer bevisst på stoffer, annbefalinger, hva det er mer enn hvordan det ser ut

Skrevet

Og 20-åringen er mor til Leander og Jasmine, mens 35-åringen er mor til Kaja og Birk!

Skrevet

Jeg kan svare på hvordan MITT barn er -jeg er 31.

Han er veldig aktiv, men kan fint roe seg med lego, puslespill e.l. over litt tid -liker også og sitte på fanget og kose. Han er en pratemaker av en annen verden, men blir sjenert når det kommer nye folk til. Det tar dog ca 2 minutter før han er "husvarm" igjen, og skravla går som før. Han er omtenksom, og gir gjerne bort en klem til både foreldre, besteforeldre, tanter, onkler og venner av familien. Kommer og stryker oss på kinnet om vi ligger på sofaen og ikke er helt i form. Han er også MEGET temperamenstfull, og har sterke meninger. Snart 3 år gammel.

Vet ikke om alderen MIN har noe å si på hvordan han har blitt som person, men jeg er veldig fornøyd med hvordan han oppfører seg, i hvertfall!

Skrevet

Jeg tror 20 åringens barn lærer at ting ikke alltid kommer rekende på en fjøl. (Ofte har 20 åringer litt dårligere økonomi) Jeg tror disse barna er mere selvstendig, og mindre hysteriske.

35 åringens barn er nesevis og har det dyreste av det aler meste. Redde for alt siden foreldrene er det...

Skrevet

Mitt inntrykk er faktisk stikk motsatt :-) At mange av de på 35 + er mer opptatt av at barnet er "rent og pent" som du sier, mens de unge er mer opptatt av anbefalinger, lager babymaten selv, unngår bhg lengst mulig osv.

Skrevet

Da hadde du blitt skremt av mine unger - jeg er 35...

Skrevet

Stereotyper kanskje?

Jeg er rundt 20, og jeg passer bedre under hva du skriver om 35åringen, 19:58. Vil si jeg er veldig bevisst på stoffer, anbefalinger og hva som faktisk er i maten jeg gir barnet mitt og produktene jeg bruker på/til ham.

Skrevet

Vel.. aner ikke helt. Men kan forklare litt om hvordan vi har det her hjemme.

Jeg er 22, og har en sønn på 3 år, Han går i bhg og er hos faren sin annenhver helg. En vanlig dag for oss :

Står opp 6.30 - 7.00 om morgenen. Spiser en kjapp frokost i morgen kåpa før vi går på badet. Der er det påkledning og tannpuss på begge 2. Mens jeg hiver på litt sminke er han ferdig og leker litt her å der..

08.00 går vi til bhg. Der spiser han ofte litt til med resten av barna å jeg drar på jobb.

14.00 - 15.30 hentes han, litt opp å ned hvor sent jeg slutter. Så går vi hjem/innom butikken/en liten runde på senteret osv om det ber noe vi skal ha.

Så er det middag når vi er hjemme, etterfulgt av ute lek for gutten, elr inne ettersom hva han ønsker og været.

Kveldsmat kl, 19, da er han somregel dusjet elr badet og i pysjen. Litt kos å bok lesing så sover han stort sett 19.30 - 19.45

Det er hverdagen for en mor på 22... Sjeldent noe tull med tannpuss, legging, på/av kledning osv. Så lite trass til nå. Måltidene foregår rolig å koslig uten søl. (uhell har vi jo selfølgelig begge2) Takk for maten sier han alltid og rydder opp rotet etter seg sammen med meg.

Skrevet

Jeg er selv 34 år og ha en liten ettåring. De fleste av vennene mine har også fått barn sent, med et par unntak. Jeg opplever unger av eldre mødre som litt mer hemmet enn unger av yngre mødre. Kan være tilfeldig, men jeg lurer på om de eldre mødrene oppdrar ungene "litt for mye" om det går an å si noe sånt.. mens de yngre mødrene er friere og mer fleksible, noe som gjør at ungene blir mer kreative og friere selv... Litt bajastakter er faktisk ikke å forakte.. Jeg prøver å passe meg for å "overoppdra" gutten min, og tenker at det er viktig for han å oppleve verden i noen grad på egen hånd..

Skrevet

Jeg tror ikke det kommer ann på alder, alltid.

Vi er 21 år begge to, har tvillinger på snart halvannet år.

Vi liker at barna er rene, godt kledd (bare ull inners til ytterst om vinteren), vet at de er elsket og lærer hva som er rett og galt :)

De har faste rutiner på alt.

De er ofte rampete men vet hva det vil si og være god igjen :)

Har fulgt alle råd fra helsestasjon og nøler ikke med å spørre når det er noe vi lurer på, sammen med en god porsjon med godt sunt folkevett og mamma/pappa instingt føler vi at vi gjør en overlevelig jobb med de herlige barna våre :)

Når det gjelder eldre mødre har jeg fått inntrykk av at de fleste er ganske trygge på hva de skal gjøre og hvordan- de fleste ganger slår det riktig vei :)

Skrevet

Kommer nok helt ann på modenheten hos foreldrene

Skrevet

Jeg er 35 år og mine barn på 4år og 4 mnd er stort sett rolige og sover vedlig godt om natta.

Babyen bare smiler og blir nok mer bekymringsløs enn storesøstra som er en "tenker".

Ellers har storesøster masse positiv energi, omsorgsfull (aldri sjalu), begynte tidlig å prate og har ofte munndiare ;-), tidlig å lese/skrive og veldig lærevillig.

Begge er glade i rutiner og begge legger seg kl 1900.

Vi er sånn passe opptatt av farlige stoffer, restriktiv med sukker og de er veldig bortskjemt på kjærlighet ;-)

Vi (mannen er litt mer nøye) e rikke så opptatt av bekledning, ihvertfall ikke av merkeklær selv om vi hadde hatt råd til det meste.

Skrevet

jeg er 20 år og jentungen er 16 mnd snart...

Kan vel si at jeg har en blid og fornøyd jente som elsker og være ute, hun kan fint leke for seg selv mens jeg gjør andre ting.

skal jeg ut på noe ser jeg over om klærene er rene og fine, ikke farlig med noen småflekker på body fks da hun uansett skal ha på seg genser og jakke, jeg liker at hun får en del frie tøyler med med begrensing, viser klart og tydelig at dette er ikke lov.

Jeg er veldig hønemor når det komme til at hun skal gå selv ute, jeg lar henne få gå der hun vil, men tar ikke øynene fra henne, men hun er ikke slik hun stikker vekk, men helst vil styre selv veien vi skal gå.

Vi spiser sunt og variert, men noen få ganger innimellom er det lov og kose seg og spise usunt:P

Jeg kjenner en del andre mødre rundt min alder som må bruke økologisk og ungen kan ikke skitne seg ut så får derfor ikke spise selv om vi er ute i byen eller noe... mens jeg har andre veninner som nesten gir blaffen om ungen på 2år forsvinner rundt hjørnet i byen....

Skrevet

Jeg er 23 år og har to barn. min eldste er 3 år og hun er en høflig ansvarsfull jente med mye kreativitet, men så er jo jeg også kreativ så vi gjør mye sammen. Jeg har vært student fram til nå så har vært mer hjemme med barna enn normalt. Jeg tror det det har vært positivt. HUn er veldig selvstendig, kjærlig og tillitsfull.Jeg er opptatt av renslighet og riktig bekledning, samt gode matvaner og høflighet.Synes også det er veldig viktig og ha kvalitetstid med begge ungene på tomannshånd, så setter alltid av tid på kvelden der vi kan lese bok, synge og snakke om hva som ahr skjedd i barnehagen. Er det noe spesielt som skal skje dagen etter så snakker vi om det. Denne samtalen på kvelden virker det som om hun gleder seg til og setter pris på. Det varmer:) Meget viktig med dannelse men jeg prøver å ikke la det styre hver eneste dag, da blir det fort mye mas.

Skrevet

Barna til de gamle mødrene er sikkert styggere fordi mødrene er så gamle og rynkete

Skrevet

Oj, dette er som å høre om min toåring! :-D

Synes min sønn er utrolig herlig, selv om han setter tålmodigheten min på prøve titt og ofte....men han er jo sjarmerende når han sier "gakk" (takk) til alt han får:-)

Jeg er forresten 28 år.

Skrevet

Hehheheheheh, good one!

Som 20 år gammel mor var jeg mere impulsiv, mindre opptatt av merker, hadde dårlig økonomi og mere usikker på barneoppdragelse.

Som gammel og rynkete mor i midten av 30 årene bruker jeg google når jeg lurer på noe, har bedre økonomi, er mindre impulsiv (men det kan skyldes 4 unger) og mere opptatt av merker og kvalitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...