mamma1980 Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 hei min jente på 8 mnd snart har fått konstatert etter tester at hun har hoftefeil på den ene siden. de oppdaget dette ikke før hun varpå 7mnd` kontrollen på helsestasjonen hos legen de....ubregripelig men sant...bedre sent enn aldri da nå skal jeg til spesialist ang dette og finne ut av om vi må ha pute elelr gips .... noen med noen erfaringer ? jeg tenker så på dette og er litt til jeg skal til denne spesialisten så lurer på hva de gjør og hvordan dette blir gjort evt hvor lenge med pute eller gips osv osv ....
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 Sjekk ut gruppa "Putekrigerne" på Facebook! (Vi var å sjekket hoftene til lille snuppa pga mistanke om hofteleddsdysplasi, men heldigvis var alt i orden:) )
mamman til to gutter Skrevet 1. mai 2010 #3 Skrevet 1. mai 2010 Jeg har ingen egen erfaring med hofteleddsdysplasi, men datteren til en av venninnene mine hadde det og de ble ikke henvist til videre sjekk før etter 6mndkontrollen (selvom de hadde bedt om det tidligere fordi de selv hadde mistanke om det). Hun fikk først pute, men når de er så gamle er de ofte så sterke i beina at de klemmer puta så den fungerte ikke som den skulle, så hun fikk en slags skinne i stedet for. Er ikke helt sikker på hvordan den fungerte, men den kunne hvertfall tas av selvom den skulle sitte på mest mulig. Tror hun var ca 13-14mnd når hun fikk den av, så hun hadde den på litt over et halvt år.
Mini09&Lille12 Skrevet 1. mai 2010 #4 Skrevet 1. mai 2010 Jeg har selv hatt hoftedysplasi og ble oppdaget da jeg var 6måneder. Jeg måtte operere og ligge i gips i 6uker. Jeg lå i strekk en stund i sykehusseng, men dette vet jeg ikke om gjøres i dag. Lå med pute en stund først også. Men er helt helt fin i dag! Ble det med en gang etterpå. Lærte meg å gå ganske sent pga det, men ikke noe plager. Og dette var i 1986 og de har nok blitt enda flinkere i dag. :-) Ville bare berolige deg. Vi testet ut jenta mi for det samme, men heldigvis ingenting på henne. Når de testet henne tok de ultralyd av hoftene, noe som gikk kjempefint. De strekker og drar i hoftene, ser vondt ut, men de sa det ikke var det. Jeg vet desverre ikke hva de gjør etter de har konstantert det da. men håper du ble litt beroliget når du vet jeg ble helt bra. ) Lykke til!!
mamma1980 Skrevet 1. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. mai 2010 tusen takk for svar dere får sjekke facen ja. ja er mer beroliget nå. De sa det ikke var så mye så håper vi slipper gips eller strekking kiropraktoren kunne nesten ikke merke noe sa hun ....men siden ungen er så gammel nå så får hun nok muligens skinne eller gips. men det vil vise. seg. uff er lenge med 6 mnd da, men så lenge det blir bra så er det verdt det! hadde glemt å hente posten i går så der lå det et brev fra sykehuset. fikk time allerede på onsdag som kommer !! litt sent varsel da, men det går fint. blir jo spennende da hvordan det går. går nok fint. er mer rolig nå
mamma1980 Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 2. mai 2010 kom til å fundere å tenke på noe.... om ungen får pute, skinne eller gips, kan ungen sitte omtrent vanlig ? tenker på vogn, badestol til å sitte i, spisestol osv. hva med å kunne bade ungen.....gips blir i vanskelige laget selvsagt. men pute og skinne...kan dette tas av å på som en vil liksom ved bading osv ?
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 3. mai 2010 #7 Skrevet 3. mai 2010 Tipser igjen om denne gruppa på facebook Der ligger det mange bilder ute, er også et diskusjonsforum som det går an å kikke gjennom! Helt sikkert noen som har lurt på det før deg der Lykke til på onsdag da!
mamma1980 Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 3. mai 2010 endelig fått logga meg på facen heh...så nå fikk jeg sjekka siden... genial side !! takk folkens
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå