kinderegget Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 Jeg holder på å strikke en ulldress i naturhvit, men så ser jeg etterhvert at jeg har klart å kjøpe garn med forskjellig fargekode, så ser ikke helt fint ut med forskjellige gul og hvittoner på dressen. Så lurer på om noen vet åssen jeg kan farge det....
prekæs Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 Det skal gå bra. Det finnes ullfarge og jeg stusset noe på at ullen skulle varmes opp til 80 grader. Men det gikk fint. Genseren, som var naturhvit ble orange:) Fåes i fargehandelen.
kinderegget Skrevet 1. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2010 OK=) Takk for svar, da fortsetter jeg å strikke til den er ferdig, Og så farge den i en jevn farge!
Gjest Skrevet 1. mai 2010 #4 Skrevet 1. mai 2010 Bare husk at ved farging av ulltøy så skal man bevege tøyet minimalt i gryta og det skal stå i gryta til vannet har blitt kaldt. Men tipper at dette står når du kjøper ullfargemiddelet. Grunnen til at ull ofte krymper i vaskemaskin er ikke temperaturen, men pga rask temperaturnedgang(skylles med kaldt vann) og mye bevegelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå