firebarnsmum Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 Jeg hadde en MA(medisinsk) for 17 dager siden, og nå lurer jeg på om jeg allerede kan være gravid igjen! Jeg har i går og i dag gått og kjent på to bryst som verker veldig. Skal på etterkontroll etter aborten til uka, og tror det kan bli en spennede ultralyd jeg skal på. Jeg trodde faktisk ikke at kroppen ville ta imot et befruktet egg så fort, kanskje jeg ikke ville tro det heller da. Spesielt etter som jeg ikke er så ung lenger, jeg fyller snart 37 år nå. Jeg var mellom 10 og 11 uker på vei når dette skjedde. Det gjenstår å se om mine mistanker stemmer, noe som ville vært veldig hyggelig:))
Peispå! Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 Hei! Hadde en MA og utskrapning for 15 dager siden. Tror faktisk jeg hadde EL bare 6-7 dager etterpå, men vanskelig å si, siden alle tester fortsatt var positive enda pga hcg. Må vel bare vente og se, time will tell:-) Tror derfor det er en stor mulighet for at den sitter:-) Det hadde vært flott for deg!! -Og for meg, det hadde vært oppløftende å høre positivt nytt fra en som har hatt nesten synkronisert opplevelse som meg. Jeg krysser det jeg har for deg!- Få høre da:-)
firebarnsmum Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2010 Jeg har ikke prøvd å teste enda, nettopp pga, av at jeg kan ha noe HCG i kroppen etter forrige svangerskap. Uansett er det vel for tidlig for å teste positivt. Føler meg egentlig ganske sikker på at spiren sitter, brystene verker!! Da er det vel bare å vente på den store kvalmen om noen dager... Fryktelig rart i såfall, bare et 14 dagers opphold i graviditeten. Blir jo gravid ett år i strekk da. MEN kjempekoselig. Jeg håper at alt går bra for deg også trønderline, håper på å høre positive nyheter fra deg og da snart:)) Koselig med en trønder til her inne forresten:)
Peispå! Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Det er et lite mirakel om det skulle klaffe så kjapt, men fullt mulig:-) Såååååå spennende. Skal love deg at jeg skal hive meg rundt jeg også, men venter på den første mensperioden først. Etter det skal det stå til...Og skulle det virkelig klaffe så til de grader, får vo ordne oss en trønderklubb(bartemøte:-) klem,klem
missme Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 Det er ikke mulig at det opprinnelig var to fostre og at du bare abortererte det ene? Det skjedde ei kollega av meg, hun hadde en abort og så oppdaget hun 2 måneder senere at hun fortsatt var gravid
firebarnsmum Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 2. mai 2010 Barteklubb hadde vært kjempehyggelig det, trønderline:)) Jeg tror ikke det var to fostre, nei. Ultralyden viste i allefall bare ett:) Men jeg har ikke tatt test ennå, så det er jo en mulighet for at jeg tar feil.
Peispå! Skrevet 3. mai 2010 #7 Skrevet 3. mai 2010 Da tar vi nedtelling til du kan teste!!!!! Skulle du på etterkontroll? Er vel for tidlig å evnt se noe foster på UL? Skal springe på jobb jeg nå, men måtte bare innom å sjekke litt. Rart hvor "avhengighetsskapende" disse sidene har blitt....*SUKK* Ha en fin-fin dag
Peispå! Skrevet 3. mai 2010 #8 Skrevet 3. mai 2010 By the way; har du fortsatt ømme pupper og kroppslige symtomer?
firebarnsmum Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 3. mai 2010 Ja, her det sjø. Har vært og kjøpt test, men vil vente noen dager ennå. Skal på kontroll på torsdag, men det er vel for tidlig og se noe ennå. I ettermiddag har jeg vært kvalm også - men det har vært veldig travelt i dag så det kan kanskje skyldes det også. Er spent selv også, må si det:))
Peispå! Skrevet 6. mai 2010 #10 Skrevet 6. mai 2010 Hallaisen:-) Hvordan gikk undersøkelsen i dag? Var alt greit og i orden? Spent på hva de sa!
firebarnsmum Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #11 Skrevet 7. mai 2010 Hei Trønderline:-) Undersøkelsen i går gikk kjempebra! På ultralyden kunne vi se en liten fostersekk på 5-6mm, så jeg hadde rett i mine mistanker. Utrolig morsomt, gynekologen hadde aldri sett at noen har blitt så fort gravid etter en MA før - og han har holdt på en stund. Som han sa, "dette må jeg ha bilde av" - så nå ligger det to bilder av noe lite i journalen på sykehuset. Det er jo helt utrolig at det går an, også alderen min tatt i betrakning. Var jo forberedt på at det kunne ta litt tid denne gangen også, sist tok det 6 måneder før jeg ble gravid igjen. Da etter en SA. Siden graviditeten var så liten, kunne vi ikke se noe foster/embryo enda. Derfor tok jeg en blodprøve for å få et sikkert svar, og dette får jeg i løpet av neste uke. Kjenner at det blir lenge å vente... Men vi er ganske sikre både gynekologen og jeg på at jeg er gravid - fikk iallefall med meg en gratulasjon hjem:))) Må innrømme at jeg svevde da jeg kom hjem i går!!! Så nå får vi bare håpe at alt går som det skal, og at en ny baby kommer til verden i januar. Skal forøvrig inn til ny undersøkelse om 2-3 uker, for å se om vi kan se noe mer på UL. Det blir visst betraktet som et risikosvangerskap pga. starten på graviditeten. Jeg håper at alt går bra med deg, og at du også snart kan glede deg over en voksende mage:)) Skal følge med og se om det kommer glade nyheter her inne om ikke så lenge!! Venter spent:) Det hadde jo vært veldig koselig å følge hverandre. Klem!
Peispå! Skrevet 7. mai 2010 #12 Skrevet 7. mai 2010 JAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! Hurra for deg! Enn at det faktisk var så positivt!- Skjønner godt at du svever:-) Så glad jeg ble på dine vegne. Ante ikke at du også hadde hatt en SA også...Litt av en opptur etter noen utfordringer der... Blir det lange dager til neste undersøkelse? Må flire litt for meg selv, da jeg tenker over hvor raskt du faktisk har blitt gravid igjen... Ivrig dere da:-) snakke om å hive seg rundt!! Ha,ha Skal love deg at jeg skal gjøre mitt beste for å følge på, men det er så vanskelig å vite når kroppen er i rute igjen... Ingen fysiske tegn på hverken det ene eller det andre. Heldigvis trøster jeg meg med at jeg forholdsvis har hatt lett for å bli gravid før da... Så bare jeg snart får en positiv EL test, så skal jeg bure inn gubben!! No mercy! Var du til fastlege?- privat siden du fikk UL? Kommer til å svi av noen kronasjer på Aleris ved en evnt ny graviditet, så kjekt å få litt ekstra oppfølging siden ting gikk så galt sist. Har ikke tenkt å gå så lenge å ane fred og ingen fare en evnt neste gang! Da må det være betryggende at du blir fulgt opp litt ekstra nøye nå, selv om det det er triste årsaker til det. MEN, det MÅ jo være en ivrig og levedyktig spire du har nå, siden den klyper seg fast i verdensrekord-tempo:-) Den har bestemt seg for å bli den!! Gratulerer så utrolig mye, helt fantastisk å få høre så oppløftende nyheter. Hiv deg tilbake i en god stol, og få kaill'n til å gi deg en massasje eller noe:-)- det er fortjent! Klem tilbake
Peispå! Skrevet 7. mai 2010 #13 Skrevet 7. mai 2010 Ser nå at du hadde vært på sykehuset... Husk; alder er bare et tall........ :-)
firebarnsmum Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #14 Skrevet 7. mai 2010 Sitter her og smiler for meg selv - tusen takk for så hyggelig tilbakemelding. Koselig at noen er så engasjert på mine vegne liksom:) Gynekologen var ganske imponert han også skjønner du, han kunne tenkt seg og vise det fram til alle som var i nærheten... Viste bildene til kontordama og gynekologen over gangen. Artig sjø. Men kjenner at jeg er litt reservert også, er litt redd for at det ikke skal gå bra tross alt. Tror jeg kommer til å være litt urolig fram til de første 12 ukene er gått ja... Aleris - bor du i eller i nærheten av Trondheim?
Peispå! Skrevet 7. mai 2010 #15 Skrevet 7. mai 2010 Engasjert ja:-) Blir vel litt sånn, når man vet hvor flott det er med barn. Har ei jente på 2 1/2 år fra før, -Også blir man litt oppslukt av alt på en litt annen måte når man opplever en MA (eller SA for den saks skyld) Får jo erfare litt andre ting, og kjenner jo at man virkelig skal glede seg når alt går bra. Så skjønner at du er reservert lykkelig:-) Alt går nok bra. Betryggende at du får ekstra oppfølging, lite man mer kan gjøre da. Bor i Trondheim jeg, skjønte det sånn at du også gjorde det?- eller er du litt utenfor?
firebarnsmum Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #16 Skrevet 8. mai 2010 Jeg har sendt deg melding, jeg. Jeg har ikke prøvd det før, men får håpe den når postkassen din:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå