Gå til innhold

svimmel

Anbefalte innlegg

Skrevet

var til første kontroll når eg var 7 uker på vei. ble da 100% sykemeldt pga kvalme dagen lang.... og tretthet. ville bare sove hele dagen.

nå har dette så og si gitt seg, men er i stedet blitt veldig svimmel.... tør ikke kjøre bil selv, og skal vi på butikken å handle må samboer springe rundt og finne varer, mens eg sitter i ro på et sted. flytter meg nærmere og nærmere kassen etter hvert som formen tilsier d.

er sengeliggende stort sett hele dagen.

er innom legekontoret en gang i uka for å ta blodprøve, som en ekstra oppfølging etter svangerskap utenfor livmor ved nyttår.

er nå 8+4, og hååååååååååååååååååååååååååper dette gir seg til uke 12/13.

er d flere som kjenner seg igjen? har noen tips?

er mektig lei av senga dagen lang

mamma hamstret lakris til meg i dag, for å få opp blodtrykket mitt litt, og mandag er d butikken og kjøpe blodpølse og annen jern-holdig mat.

skal oxo til ny blodprøve-taking på mandag, og skal da få svar på de eg har tatt tidligere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen flere?

Skrevet

Dette hørtes ikke noe særlig ut :S

Kan ikke si jeg opplever det samme som deg i svangerskapet. Men jeg har også opplevd svimmelhet. I dag, etter jeg hadde hvilt meg litt, og sto opp litt brått, så ble jeg veldig svimmel. Var sikker på jeg skulle besvime, men la meg ned igjen så gikk det over.

Jeg har heller ikke vært like dårlig som deg ellers. Men har en kvalme og uvel-følelse som kommer og går som den vil, spesielt ille er det om morgenen. Også veldig sliten, omtrent hele tiden, og orker ikke gjøre noe mer enn det jeg absolutt må. Kan ikke si jeg gleder meg til ny uke på jobb når dette blir bare verre for hver dag som går, skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare dette i flere uker hvis ikke dette går over snart :S

Når jeg leste det du skriver om blodpølse- er det noe du kan spise som gravid? Jeg trodde det var veldig viktig å unngå mat med blod for oss gravide, og trodde ikke det var noen forskjell om det er blodig biff eller blodpølse. Vil anbefale deg å undersøke det litt mer før du spiser det. Men leverpostei er det vel jern i, og samme med grønne grønnsaker tror jeg. Og i kosttilskudd for gravide er det ofte litt jern, iallfall nycomed sin. Hvis du har lavt jernlager så burde du få anbefalt av lege å ta jern som tilskudd. For da er det ikke nok med mat med jern i, da er det mer drastiske tiltak som skal til...

Håper svimmelheten din går over snart! Og at du kommer deg litt mer opp av senga snart :)

Skrevet

nå er d ikke blodig mat vi skal unngå, for blod er en god kilde til jern.

men når du snakker om blodig biff, så vil d si kjøtt som ikke er gjennomstekt, altså rått eller delvis rått kjøtt. og d er d vi skal unngå.

d er bakterieinnholdet i ikke.gjennomstekt/kokt mat som kan være en risiko for barnet inne i oss.

har vært til nok en blodprøve-taking i dag, og tidligere prøver sier at alt er bra.

så da får vi vente til neste uke for ny prøvetaking og besøk hos jordmor, for å høre hva hun sier

Skrevet

lakris er heller ikke bra å spise for mye av under svangerskapet..

Overraskende liten mengde lakris!

Skrevet

har leita en del på nettet nå, om gravide og lakris.

eneste som står der, er at gravide med høyt blodtrykk bør passe seg litt, men så lenge man spiser moderate mengder, så er d ingenting i veien for å spise lakris under svangerskapet.

Og d der med at barna blir "dumme" eller mindre intelligente av at mødrene spiser lakris under svangerskapet, er bare media-hysteri og svada etter min mening.

http://www.lommelegen.no/php/sl/artikkel.php?visart=1565

Skrevet

Ok, så lenge det går bra å spise blodpølse, så får du bare pøse på :)

Sikkert lurt å ha testa så ikke du har jernmangel, og hvis prøvene er fine så er jo det vel og bra, selv om formen ikke er på topp. Får håpe formen din blir bedre snart!

At lakris ikke er bra hadde jeg aldri hørt før. Elsker gdteri! Lakris er namnam :) Sjokolade også, men ikke når man er kvalm. Og rødt godteri har jeg sluttet å spise for godt nå, etter jeg i helga etter å ha bøttet i meg rød vingummi fant ut at e120 som er i mye røde godterier har fått sin farge av hunn-lus som er samlet i store mengder og knust. ÆSJ :S Etter denne artikkelen bestemte nidar seg for å endre oppskriften og bytte ut e120 med noe planteekstrakter.

Skrevet

ang nidar: gjaldt oppskrift på røde seigmenn

Skrevet

usj!!!

mista liksom lysten på å spise rød seigmenn heretter:oS

er jo de rød og grønne som er best!!1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...