Gå til innhold

Sjokoladekaka står allerede i ovnen, og jeg har ikke melis til å lage glasur... Oppskrift på glasur med vanlig sukker noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, veldig urutinert å begynne på bakinga uten å sjekke at man har alle ingrediensene, men hvis noen redder meg ut av knipa blir jeg veldig glad. Har lovet minsten sjokoladekake til "kveldsmat" :)

Skrevet

Har du fløte?

Om du har det, så kan du smelte sjokko, Blande med fløten.

Sette den i kjøleskap, og vispe den når den er helt kald.

Bør egentlig stå over natten, for at den ikke skal skille seg, men om du er forsiktig når du pisker. Og stopper MED EN GANG den er stiv går det nok bra =)

Skrevet

Du kan smelte kokesjokolade i litt smør eller fløte og tømme over, eller smøre på litt sjokoladepålegg. Eller så kan det muligens funke å kjøre sukker i kjøkkenmaskinen til det pulveriseres, slik at det blir melisaktig.

Skrevet

Takk for gode råd begge to, det med fløte tar vel litt for lang tid, i og med at kaka bør serveres i løpet av en halvtime:)

Jeg kan sikkert "pulverisere" sukker i blenderen og ellers følge en vanlig oppskrift, spiselig bør det jo bli uansett....

Skrevet

Glasur med smør, vanlig sukker, kakao og en skvett melk ble helt super. Merket ikke noe forskjell på sukker og melis.

Mini er storfornøyd med kveldsmaten sin:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...