Gå til innhold

Hva skjer med muslimer som får i seg gris egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De dør vel ikke, men hva skjer liksom? Hva må de gjøre?

Fortsetter under...

Skrevet

De må be! Tror jeg..

Husker en klassetur på u.skolen en gang, og hele klassen grillet og læreren hadde vist sagt til hun muslimske i klassen at det IKKE var svin (noe det var!), så hun spiste likevell. Hun fikk helt hetta og tok med seg pleddet (??) sitt og sprang bak hytta for å be! (Men hele klassen syntes dette var kjempe moro!) Heh.

Skrevet

Tror som sakt ikke det skjer så mye for de er vel anderledes skrudd sammen enn oss sånn sett, men de må vel sikkert igjennom en renselse eller noe? Noen konsekvenser må det da ha?

Men istdefor å være litt bitchete, kan du ikke heller fortelle?

Skrevet

Det skjer ikke noe annet enn om kristne har sex før ekteskapet, eller begjærer sin nestes asen eller hva det nå skulle være for synd som ble begått. De synder mot Guds bud, og for religiøse mennesker er det i seg selv et problem.

Skrevet

Jaha, hvordan gjør de opp med gud da da? Er bare syndig mot alle religioner jeg forstår du

Annonse

Skrevet

Hva trodde du skjedde? Hvis en muslim spiser grisekjøtt "uten vilje", eller spiser det fordi det sulter og grisekjøtt er eneste mat tilgjengelig (eller lignende situasjoner) er det lov.

Skrevet

Å så det er ikke SÅ farlig og dessuten ikke forbudt heller når det kommer til stykke....

Skrevet

Jo, det er det, men det er jo ikke som om lynet slår ned...

Og om man spiser det fordi man blir tvunget, eller løyet til, er det ikke ens egen synd, da hviler synden på den andre.

Men man kan spise det om man ikke har annet valg, men da snakker jeg ikke om at svin er billigere enn fisk på Rema altså, da snakker man "alene i ørkenen uten mat og drikke og en gris kommer gående der det ikke lever øgler engang".

Vi kan heller ikke spise katt, hund, ape, krokodiller eller hai, forsåvidt.

Skrevet

Men er ikke gris sett på som urent?

Hvorfor ikke katt, hund, ape, krokodiller og hai?

Ikke at jeg ikke kunne levd uten krokodillekroketter, altså, men.

Skrevet

Med fare for å avsløre manglende historie kunnskaper nå; er det slik at muslimer ikke kan spise gris fordi man ikke vet hvilken del av den som tok livet av profeten Muhammed, eller har jeg blitt fortalt løgner og gått fem på? Men hvorfor er det katt, hund etc urent?

Skrevet

i følge min kollega som kaller seg morderne muslim skjer det ingenting om de spiser svin. At muslimer ikke skal spise svin kommer av at det før i tiden og nede i midt østen kunne/kan svin inneholde noen bakterier som gjorde folk vedlig syke. Da fant de ut at det skulle være forbudt og spise svin, det samme gjelder drikking av alkohol. det var mange som drakk og oppførte seg voldlig og da bestemte de at drikking ikke var lov og da ble det mindre vold i samfunnet.

det er mange som ber om tilgivelse hvis de får i seg ssvin eller gjør noe annet som ikke er lov i følge shaira lovene akkurat som mange kristne ber om tilgivelse for sine synder.

Skrevet

Det er bare løgner ;)

Grunnen er at det kan være farlig. Eller kunne, nå har vi jo frysere, men hvem vet, kanskje Gud har en bakplan uansett.

Hunder kan man ikke spise fordi det er nyttedyr, og også kjøttet er ikke sunt for mennesker. Katter kan man ikke spise fordi den er søt og fordi det rett og slett ikke tradisjonelt er normalt. Katter er høyt verdsatte i islam, faktisk. En kvinne som ikke matet katten sin, gikk til Helvete... Og en prostituert, som matet en katt, gikk til Himmelen kun pga det.

Noen mener også at man ikke kan spise hest, fordi den er nyttedyr, men det er delte meninger om hest.

Og krokodiller etc kan vi ikke spise fordi de potensielt spiser mennesker. mspimennesker. Vi spiser ikke ov

Annonse

Skrevet

Det ble mye tull til slutt der... Har litt problemer med maskina.

Vi kan ikke spise dyr som spiser andre dyr. Vi spiser kun vegetarianere og ikke rovdyr. Derfor faller også hund utenfor, og katt. Hadde skrevet det inn, men noe ble klippet og limt her hehe.

Skrevet

Nå kan man jo heldigvis ikke bare synde for så å be om tilgivelse, og så vende tilbake til synden igjen da... ;)

Skrevet

Har de begynt å drikke alkohol igjen nå da? Man tenker vel ikke på muslimer når man hører setningen lite vold i samfunnet!?

Skrevet

Vi kan fremdeles ikke drikke alkohol, selv om noen mener det er greit, sånn at de blir godtatt av ikke-muslimer.

Skrevet

Nei vel, hva skjer da a?

Skrevet

De er bare mer voldlige enn oss selv uten alkohol....

Skrevet

Man får straff fra Gud. Om det blir i dette livet, eller neste, vet Han best.

Skrevet

Åååå!?! Tror de på det? Uansett så kjenner jeg da en rekke mennesker Han kan straffe!

Skrevet

Ja, vi tror at Gud straffer oss dersom vi synder og ikke angrer oppriktig. Både i dette og / eller neste livet.

Skrevet

Jeg synes at mulimer er så hykleriske, de slår kone barna, voldtar og dreper.

Skrevet

Fy flate så uprofft og slemt av en lærer.

Gjest Antarctica
Skrevet

Ja, det gjør de alle sammen. Et under at det fortsatt er noen igjen av dem sånn som de dreper hverandre. Gi dem 10-15 år så har de utryddet alle sine egne slektninger og egne landsmenn, og da er problemet ute av verden for oss streitingene som er så mye bedre enn dem. Det blir skikkelig flott.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...