Gå til innhold

oktaviastar - har du 8 barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortell fortell! Hvordan er det med så mange barn?

Beklager min nyskjerrighet, men jeg bare lurer :)) Jeg synes det er mas nok med bare ett barn, jeg! Hehe. Så all respekt til deg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det har jeg og stortrives med det. :-)

Skrevet

8? har du da regna med mannen og svigermor som barn da eller?

Skrevet

Hæ?

Skrevet

Har du tvillingpar eller er alle "hver for seg"? Hvor gamle er barna dine? Hvordan får du tid til å sitte så mye på dib? Leker de seg mye på egenhånd og de eldrste passer de yngste? Godt du er med å holde snittet oppe :)

Skrevet

Ingen tvillinger nei. Eldste er 18 og yngste 4 år og resten er jevnt fordelt mellom.

Nå sitter jeg ikke særlig mye på DIB akkurat, så har ikke noe problem i forhold til det, men tid for seg selv er det da ikke noe problem å putte inn i mellom her og der. Ungene er høyt og lavt hele dagen og gidder i hvert fall ikke sitte oppå meg hele tida og når jeg er på jobb så er jo ungene på skole og i b.hage.

Skrevet

For en sær kommentar.

Skrevet

Hvordan kan du, anonym, vite hvor mye oktavia sitter her inne? Du må jo være her inne temmelig mye selv for å kunne sitte med denslags oversikt.

En annen ting er at om Oktaviastar er her mye, så har hun vel sikkert en del å lære oss andre som ikke innehar hennes erfaring.

Skrevet

Må slenge inn et spørsmål til octavia:

Har barna dine vært enkle? Tenker på sånn med søvn og kolikk osv.

Jeg ønsker mange barn men mitt første hadde kiss,kolikk, store søvnproblemer og div andre plager. Gråt og gråt hele det første året 24/7. Sover først 3 timer sammenhengende om natta nå ved 1,5 år. Utrolig slitsomt.

Så jeg mistet lysten på flere barn etter han. Er fortsatt ung så kan jo få barn om mange år igjen.

Men det jeg lurer på, tror du man får flere barn om man får lite krevende barn?

Skrevet

Jeg er imponert for en stålhelse man må ha for å ha krefter til 8 graviditeter. Min kropp klarte bare 2 før den takket for seg. Men jeg håper jeg kommer meg såpass at jeg rekker 1 til før jeg drar for mye på årene.

Skrevet

Jeg er ikke Okaviaster (har lest svar fra henne i mange år, og har fått inntrykk av at hun har ganske enkle barn), men svarer likevel, håper det er ok :-)

Jeg har 4 barn, som jo bare er halvparten av Okaviaster sin flokk, og våres har vært/er ganske krevende på søvn. Vår eldste var 3,5 år før vi begynte å få skikkelig nattesøvn, da var nr 2 alt 1,5 år. Vi slet også med dagsoving med ham. Vår nr 3 hadde kolikk og var en såkalt high-need baby som gråt mye første året og krevde en voksen alene nesten hele dagen. Alle 4 barna har sover svært dårlig og urolig fra ca 6-10 ukers alder av og frem til ca 8-10 mnds alder. Heldigvis har nr 2 og 3 sovet godt om nettene, stort sett, etter de bikket 9-10 mnd. Vår fjerde er nå 8,5 mnd og sover fortsatt veldig urolig en god del netter, men kan innimellom sove tålig bra en natt. Så det er ikke slik at bare de med enkle barn får "mange" barn i hvertfall. Må likevel innrømme at jeg nå kjenner en stooooor lettelse over at vi nå er på siste baby og aldri mer skal måtte slite med nattevåk og styr med en liten baby igjen ;-)

Skrevet

jadda, fliiinke alva.. kan du ikke annet enn å skryte av dine barn?? Dette var faktisk en tråd med spørsmål til oktavia star!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Skryte av dem? Joda, de er veldig flinke til å ikke sove...? ;-) Nå må du forklare deg anonym.

Skrevet

20.22 dra deg langt ut av denne tråden.

Kjempefint at du svarte på spørsmålet mitt alva, jeg som skrev det om krevende barn.

Skrevet

Takk for svar Alva. Så du sier med andre ord at det er håp for meg??hehe

Jeg har lest i andre innlegg at du ikke er noe babymenneske, tror du dine erfaringer med babyene dine har gjort deg sånn? Jeg liker ikke lenger babyer når de er så små og får nesten angst med engang en liten begynner å gråte. Blir stresset og blodtrykket stiger så jeg blir varm i ansiktet.

Jeg liker barn som kan prate og ikke er så hjelpesløse.

Men du har jo turt å få 3 barn til så jeg burde vel takle en eller to til.

Jeg ber bare til gud om å få slippe den torturen jeg hadde med mitt første barn, det er det verste jeg noengang har opplevd.

Skrevet

Nå var ikke siste helt planlagt da, så egentlig turte jeg bare å få to til, hehe... Jeg har nok aldri vært et babymenneske. Når jeg var barn selv, sånn 9-12 år, så pleide venninnene mine å ringe på og be om å få trille på tur med andre sine babyer/smårollinger. Jeg ringte på hos naboene og ba om å få gå på tur med hundene deres i stede ;-) Husker jeg hatet det når mødre skulle ha meg til å gi nattaklem/suss til deres søte små, følte meg utrolig utilpass og var aldri interessert i å holde, og langt mindre susse, andres babyer og smårollinger. Takler det litt bedre etter egne barn, men er fortsatt ikke den som diller med andres babyer for mye nei.

Om det er noen trøst så synes i hvertfall jeg at det var verst med førstemann. Med nr 2, 3 og 4 har jeg hele tiden visst på en annen måte at ting blir bedre, og da holder man ut på en annen måte, blir ikke så fortvilet selv om man gjerne kan nå bunnen innimellom da også. I hvertfall har jeg det slik. Dessuten føler jeg at nesten alt løsner når de blir en 2-3 år, og med flere barn går tiden fortere og man blir fortere ferdig med den slitsomme babytiden, synes jeg. Kanskje du er mer heldig neste gang også Anonym? Er ikke uvanlig at man får en rolig baby som nr 2 dersom nr 1 var krevende :-)

Skrevet

Ja, meg dette siste, er ikke vant til den nye anonymknappen enda :-)

Skrevet

Ja jeg håper jo på at det blir bedre 2. gangen men det får man ikke akkurat noen garanti på. Men tror alt blir bedre i 2-3 års alderen, hvertfall det jeg håper på.

Men må vel bare hoppe i det en dag jeg føler meg klar. Takk for godt svar:)

Skrevet

Helvetes frekke førkje, 20:22.

Alva - hev deg over dritten!

Skrevet

Har aldri hatt våkenetter. Samsov med alle, så jeg "plugget" bare inn puppen og sov videre når de våknet på nata. Hadde en som fikk vondt og gråt om jeg fikk i meg noe som inneholdt melk, men det gikk fint når jeg holdt meg til en helt melkefri diett og en annen hvor jeg måtte drikke noen kopper amme-te hver dag, ellers gråt han, men bortsett fra det har det ikke vært noen slike problemer.

Skrevet

Hvordan er kroppen etter åtte graviditeter? Jeg har fem barn og er generelt fornøyd med utseende og kropp, litt bløt og et par ekstra kg (som mannen synes jeg er finere med). Vurderer flere barn men er litt lei av slanke- og treningskjøret etter svangerskap...

Skrevet

Kroppen er som før jeg fikk barn faktisk. Magen er flat og puppene faste slik de har vært. Jeg har alltid vært slank og har vært tilbake til mitt gamle selv med det samme etter hver fødsel. Har aldri slanket meg og har bare vært det jeg vil kalle normalt fysisk aktiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...