Gå til innhold

Fristelsen.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kjøleskapet har vi stående to halvlitere med iskald pepsi max (light), som mannen tok med hjem fra jobb....til nå har jeg mer eller mindre fullstendig holdt meg unna både kunstige søtningsstoffer og koffein...men nå kjenner jeg et ufattelig sug etter denne drikken...hehe

Drikker dere "sånt"??? Er det "farlig"? Leser så mye forskjellig!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke bekymret meg for å drikke litt. Jeg har drukket litt brus innimellom uten dårlig samvittighet.

Skrevet

Hvor har du lest at man ikke kan drikke lettbrus? Alt med måte sier nå jeg! Følger det som står på matportalen- man kan drikke 1-2 kopper kaffe hver dag blant annet. Jeg drikker noe lettbrus hver dag og ca en kopp kaffe. Hvis man ikke drikker kaffe, kan man drikke ca 1 1/2 brus med koffein. Jeg drikker personlig alltid lettbrus og ser ikke helt hvorfor jeg ikke skal gjøre det mens jeg er gravid. Det finnes jo sånn sett tilsetningsstoffer i det meste vi spiser..

Skrevet

Godkjente søtningsstoffet, som da det som er i lettbrus, skal ikke ha noe innvirkning på fosteret! Så kos deg med lettbrus, men tenk på koffeinen når det gjelder cola light!

Skrevet

Tusen takk for svar begge to:))

...Jeg har lest litt forskjellig på ulike forum ang. aspartman ol, at dette kan skade fosteret...og oss med;) Svigermor er også veldig påpasselig når jeg er på besøk...at jeg ikke får i meg noe "kunstig"

Men alt med måte er nok det beste....!!

Skrevet

så ikke den siste meldingen din, Tulipan!

Hvis du har lest det, velger jeg å stole på at d er sant, og finner frem flaska ;))

Skrevet

Jeg drikker pepsi max hver eneste dag :-) Det gjorde jeg i forrige svangerskap også :-) Tror ikke det er så farlig.

Skrevet

Gjør det og kos deg:-) Jeg drikker minst 0.33 l brus hver dag, men begrenser koffeinen.

Skrevet

Nei herregud.... Ta dæ ei brus, du :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...