MammaTherese84 Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 I kjøleskapet har vi stående to halvlitere med iskald pepsi max (light), som mannen tok med hjem fra jobb....til nå har jeg mer eller mindre fullstendig holdt meg unna både kunstige søtningsstoffer og koffein...men nå kjenner jeg et ufattelig sug etter denne drikken...hehe Drikker dere "sånt"??? Er det "farlig"? Leser så mye forskjellig!!
Ønsker troll 2010 Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 Jeg hadde ikke bekymret meg for å drikke litt. Jeg har drukket litt brus innimellom uten dårlig samvittighet.
Tulipan2010 Skrevet 1. mai 2010 #3 Skrevet 1. mai 2010 Hvor har du lest at man ikke kan drikke lettbrus? Alt med måte sier nå jeg! Følger det som står på matportalen- man kan drikke 1-2 kopper kaffe hver dag blant annet. Jeg drikker noe lettbrus hver dag og ca en kopp kaffe. Hvis man ikke drikker kaffe, kan man drikke ca 1 1/2 brus med koffein. Jeg drikker personlig alltid lettbrus og ser ikke helt hvorfor jeg ikke skal gjøre det mens jeg er gravid. Det finnes jo sånn sett tilsetningsstoffer i det meste vi spiser..
Tulipan2010 Skrevet 1. mai 2010 #4 Skrevet 1. mai 2010 Godkjente søtningsstoffet, som da det som er i lettbrus, skal ikke ha noe innvirkning på fosteret! Så kos deg med lettbrus, men tenk på koffeinen når det gjelder cola light!
MammaTherese84 Skrevet 1. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. mai 2010 Tusen takk for svar begge to:)) ...Jeg har lest litt forskjellig på ulike forum ang. aspartman ol, at dette kan skade fosteret...og oss med;) Svigermor er også veldig påpasselig når jeg er på besøk...at jeg ikke får i meg noe "kunstig" Men alt med måte er nok det beste....!!
MammaTherese84 Skrevet 1. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 1. mai 2010 så ikke den siste meldingen din, Tulipan! Hvis du har lest det, velger jeg å stole på at d er sant, og finner frem flaska )
venterbarnnr2 Skrevet 1. mai 2010 #7 Skrevet 1. mai 2010 Jeg drikker pepsi max hver eneste dag :-) Det gjorde jeg i forrige svangerskap også :-) Tror ikke det er så farlig.
Tulipan2010 Skrevet 1. mai 2010 #8 Skrevet 1. mai 2010 Gjør det og kos deg:-) Jeg drikker minst 0.33 l brus hver dag, men begrenser koffeinen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå