ostepop123 Skrevet 5. mai 2010 #26 Skrevet 5. mai 2010 Dette har jeg kommentert i et annet innlegg. Har du lest disse artiklene, Helseinterressert? De er uansett ikke særlig spektakulære. Den første er en sammenligning mellom tre ulike vaksiner for å finne ut hvem som gir færrest bivirkninger (forbigående leddsmerter). Ouuuhu, skikkelig skummelt. Men du? Jeg ser fortsatt ikke noe her som dokumenterer dine påstander om at "The New England Journal of Medicine rapporterte om at 35 prosent av alle tilfeller av juvenil polyartritt (barneleddgikt) skyltes rubellavaksinen. Database fra årene 1991 til 1998, viser også at 55 prosent av kvinner som er vaksinert mot rubella, har utviklet leddgikt." Kan du ikke like godt bare innrømme at du ikke har noen som helst slags dekning for å si dette?
Helseinterressert Skrevet 6. mai 2010 #27 Skrevet 6. mai 2010 Sammenheng mellom rubellavaksine og leddgikt hos kvinner: "The committee found that the evidence is consistent with a causal relation between the RA 27/3 rubella vaccine strain and chronic arthritis in adult women," Kilde: http://www.jstor.org/pss/4456594 Fornekter du at røde hunder (rubella) vaksine kan gi leddgikt også???
ostepop123 Skrevet 6. mai 2010 #28 Skrevet 6. mai 2010 Ja, det fornekter jeg. Det er ikke uvanlig at voksne kvinner (15%) som får rubellavaksine opplever å få hovne ledd og/eller leddsmerter, men det er en kortvarig og forbigående tilstand. Det er også svært sjelden at barn opplever dette. Kan du vennligst gi meg referansene på påstandene du har gitt tidligere om at "The New England Journal of Medicine rapporterte om at 35 prosent av alle tilfeller av juvenil polyartritt (barneleddgikt) skyltes rubellavaksinen. Database fra årene 1991 til 1998, viser også at 55 prosent av kvinner som er vaksinert mot rubella, har utviklet leddgikt." Hvilken artikkel fra New England Journal of Medicine er det snakk om, og hvilken database sikter du til?
Helseinterressert Skrevet 6. mai 2010 #29 Skrevet 6. mai 2010 Ok, fornektelse er forøvrig et kjent triks innenfor vaksinepushingen fra våre myndigheter. Jeg sliter med å finne det du etterspør så jeg trekker dette tilbake. Her er forøvrig en annen studie som sier at "Persistence of rubella virus in lymphoreticular cells in 35 per cent of these cases of juvenile arthritis supports the view that the virus may be an etiologic agent in chronic human joint disease" Kan det tenkes at dette er vaksinerester?
ostepop123 Skrevet 6. mai 2010 #30 Skrevet 6. mai 2010 Takk! Nei, det kan ikke tenkes at dette er vaksinerester. Røde hunder (sykdommen, ikke vaksinen) gir økt forekomst av artritt, det er et kjent faktum.
Helseinterressert Skrevet 6. mai 2010 #31 Skrevet 6. mai 2010 Har du ikke fått med deg at det er levende røde hunder virus i vaksinen?
ostepop123 Skrevet 6. mai 2010 #32 Skrevet 6. mai 2010 Hvis du lurer på om dette er vaksinerester, får du lese artikkelen i fulltekst, ikke gjette deg frem til konklusjoner på egenhånd. Jeg ser ingenting som skulle tilsi at det er vaksinerester i sammendraget.
Helseinterressert Skrevet 7. mai 2010 #33 Skrevet 7. mai 2010 Ser du noe som skulle tilsi at det ikke var vaksinerester det dreide seg om til sammenligning?
ostepop123 Skrevet 7. mai 2010 #34 Skrevet 7. mai 2010 Nå er du ute og sykler, mister, Dette er utelukkende spekulasjoner, og du vet det selv.
Helseinterressert Skrevet 11. mai 2010 #35 Skrevet 11. mai 2010 Bør det ikke forskes mer på vaksiner for å nettopp utelukke rom for spekulasjoner ostepop?
EJ09 Skrevet 11. mai 2010 #36 Skrevet 11. mai 2010 Ja selvsagt skal vitenskapen initiere et stort forskningsprogramm fordi "Helseinterressert" ikke klarer å lese en studie og spekulerer.
Helseinterressert Skrevet 11. mai 2010 #37 Skrevet 11. mai 2010 EJ, Eller hva med "selvsagt skal vi unnlate å forske på vaksinerte vs helt uvaksinertes helse slik at EJ fortsatt kan forkynne sin vaksineovertro"?
mamma-x-3 Skrevet 11. mai 2010 #38 Skrevet 11. mai 2010 Takk, helseinteressert. Fint du gidder komme denne EJ i møte. Vedkommende er blind og døv for alt og alle som kritiserer vaksinene. De blir sporenstraks liksom-fagfolk og kvakksalvere. Alt annet enn sine egne "rasjonelle" pro-vaksinedata/resultater kan aksepteres. For henne er jorden flat som en pannekake. Hun må gjerne leve i den troen for min del. Gud bedre dersom hun var helsesøster... Skremmende tro på "vitenskapen". For EJ og ostepop er legevitenskapen en hellig ku.
EJ09 Skrevet 11. mai 2010 #39 Skrevet 11. mai 2010 Jeg har aldri krevd og kommer aldri til å kreve at man slutter å forske. Det hjelper ikke at du setter det i anførselstegn og later som om jeg har sagt noe i nærheten. Det kommer du ikke til å finne blant det jeg har skrevet. At ikke alt er utforsket i denne verden betyr imidlertid ikke at det vi allerede vet er feil. Overtro er også et feil ord å bruke, fordi jeg støtter meg på det man allerede vet og har dokumentert.
EJ09 Skrevet 11. mai 2010 #40 Skrevet 11. mai 2010 mamma-x-3: "Takk, helseinteressert. Fint du gidder komme denne EJ i møte. Vedkommende er blind og døv for alt og alle som kritiserer vaksinene. De blir sporenstraks liksom-fagfolk og kvakksalvere." -> Dersom du hadde klart å vise til seriøs uavhengig og dokumentert forskning, hadde det vært interressant. Men du har jo bare vist til liksom-fagfolk og kvakksalvere. Vet du hvorfor? Fordi du ikke har fakta på din side. mamma-x-3: "Alt annet enn sine egne "rasjonelle" pro-vaksinedata/resultater kan aksepteres." -> Jeg forstår din frustrasjon, men det er nå engang det det som er status-quo i vitenskapens verden: Vaksiner er trygge og effektive. mamma-x-3: "Hun må gjerne leve i den troen for min del. Gud bedre dersom hun var helsesøster... Skremmende tro på "vitenskapen". For EJ og ostepop er legevitenskapen en hellig ku." -> Ja, jeg er vitenskaps-, forsknings- og dokumentasjonsfundamentalist. Uten den og andre som tror på det samme hadde du ikke kunnet sitte foran en datamaskin nå og vært i stand til å lire av deg den ene frasen dummere enn den neste.
Helseinterressert Skrevet 11. mai 2010 #41 Skrevet 11. mai 2010 Hva er det du mener "vi vet" om vaksiner EJ?
EJ09 Skrevet 11. mai 2010 #42 Skrevet 11. mai 2010 Det har jeg allerede sagt et dusin ganger: De er trygge og effektive. Noe annet har du ikke belegg for.
ostepop123 Skrevet 11. mai 2010 #43 Skrevet 11. mai 2010 Helseinterressert sa: "Bør det ikke forskes mer på vaksiner for å nettopp utelukke rom for spekulasjoner ostepop?" Men kjære all verden. Her er det du som spekulerer fordi du ikke har lest hele artikkelen. For alt vi vet kan det gjerne stå inne i artikkelen at alle de omtalte hadde røde hunder som barn. Vaksiner er da ikke nevnt med en stavelse. At du ikke finner nok informasjon i sammendraget på denne artikkelen, og derfor lar fantasien løpe løpsk, er på ingen måte en begrunnelse for å drive mer forskning.
Helseinterressert Skrevet 12. mai 2010 #44 Skrevet 12. mai 2010 Jaha EJ, og hvilket belegg har du for å si at "vaksiner er trygge og effektive"?
mamma-x-3 Skrevet 13. mai 2010 #46 Skrevet 13. mai 2010 En fin link/relevante nøkkelord for dem som stusser over svaret; "vaksiner er helt trygge og effektive": http://www.vaclib.org/keywords.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå