Gå til innhold

Hvorfor vaksiner er problematiske

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Vaksinene settes ofte i kroppens energibaner (meridianer) med svekkelse av energiflyten til de korresponderende organer som resultat.

2. Vaksinene består av blandinger av mange "svekkede" og døde mikroorganismer samt ulike kjemikalier (se under).

3. Vaksinene settes dessverre altfor tidlig, gjerne før barnet har fått etablert skikkelig galleproduksjon og immunforsvar. På den måten vil ikke barnet fullt ut være i stand til å møte utfordringene som vaksineringen gir. Galleproduksjonen hjelper leveren med å få skilt ut giftstoffer. Tarmen med tarmflora inneholder 80% av immunforsvaret. Dette er ikke fullt utviklet så tidlig i et barns liv. Tarmen til et spedbarn er dessuten mye mer permeabel, gjennomtrengelig, for giftstoffer og annet så tidlig i livet.

4. Vaksinene settes for mange og for tett etter hverandre (se barnevaksinasjonsprogrammet under). Eksponering for en type vaksine kan et barn ofte tåle, men tre samtidig, som ved MMR, kan fort bli for mye for enkelte.

5. Vaksiner inneholder:

- "Svekkede" eller levende virus samt biologiske rester

- Formaldehyd (et kjent kreftfremkallende stoff)

- Timerosal (organisk kvikksølvforbindelse med 49 % kvikksølv)

- Aluminiumkaliumsulfat (giftig)

- Aluminiumfosfat (giftstoff)

- Laktalbuminhydrolysat (fra melkeprotein)

- Fenol (karbolsyre, giftig)

- Aceton (brukes som neglelakkfjerner - kan krysse morkaken)

- Glyserin (alkohol fra fett, kan skade nyrer, lever, lunger, føre til uttørking)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det skulle være "...uansett hvor dumme de er".

Skrevet

Er utsagn som ikke sammenfaller med din egen overbevisning automatisk dumme?

Skrevet

Nei, tekster der forfatteren med største bastanthet rabler av seg feilaktige, misvisende påstander og myter til tross for at han/hun åpenbart ikke har innsikt i temaet, og gjør dette under henvisning til høyst useriøse kilder betegner jeg som dumme.

Skrevet

Hvordan vil du beskrive sjefen for statens legemiddelverk til sammenligning, som egentlig bør beskytte oss mot legemiddelpress, når han hevder at vaksiner er helt trygt?

Skrevet

Han har basert seg på det som er dokumentert i form av forskning, men dette handler ikke om han, det handler om tøvet det henvises til i utgangsinnlegget.

Skrevet

Hvordan kan du si at det er trygt med alle vaksinene uten at det vises til sammenligninger av helt uvaksinerte vs vaksinertes helse?

Skrevet

Hvor ofte skal du stille det spørsmålet, og hvor ofte er jeg nødt til å svare på det?

Skrevet

Helt til det dokumenteres at vaksinerte har like god helse som de helt uvaksinerte.

Inntil videre velger jeg å tro at vaksiner er en drivende faktor blant det sterke helseforfallet vi ser rundt oss.

Skrevet

Jasså, så det er et sterkt helseforfall rundt oss? Hvordan i alle dager kan det ha seg at vi aldri har hatt så lang forventet levealder før, da?

Skrevet

Har du sett legemiddelforbruket i Norge??? Og hvor mange av våre barn som lever på medisin???

Skrevet

Så du definerer "helseforfall" som økt bruk av medisin?

Nei, hvor mange av våre barn "lever på medisin"?

Skrevet

Hva mener du?

Salget av legemidler nesten TRIPLET siden 1994 og var på hele 18,5 milliarder kr i 2009.

Ref: http://www.legemiddelforbruk.no/

Vet ikke nøyaktig antall, men astmatikere alene under 19 år utgjør over 100 000 stk ifølge reseptregistret.no og du vil se at økningen er massiv gjennom senere år.

Løsningen er vel kanskje å pøse på med enda mer vaksiner og legemidler???

Skrevet

Jeg har da heller ikke nektet for at legemiddelforbruket har økt. Men at denne økningen er en nødvendig konsekvens av vaksinering er mildt sagt søkt. Se på hva det selges mest av, da. Legemidler mot leddgikt og hjerte-/karsykdom. Mener du dette skyldes vaksiner?

Skrevet

Tja, her er noen indikasjoner hvertfall:

The New England Journal of Medicine rapporterte om at 35 prosent av alle tilfeller av juvenil polyartritt (barneleddgikt) skyltes rubellavaksinen. Database fra årene 1991 til 1998, viser også at 55 prosent av kvinner som er vaksinert mot rubella, har utviklet leddgikt.

Og jeg har jo vist til et tidligere tilfelle av hjertesykdom her inne som viste seg etter mange år å være forårsaket av vaksine.

Men jeg kan gjerne overbevises om at det ikke er noen sammenheng mellom hjertesykdom, leddgikt og vaksiner i form avstudier av helt uvaksinertes vs vaksinertes helse.

Skrevet

Gi meg referansen, er du snill.

Tilfellet ditt av hjertesykdom er kanskje udokumentert?

Skrevet

Auda. Jeg hadde tenkt å be om referanse til "Database for årene 1991 til 1998" også, men det kan jeg kanskje ikke belage meg på å få se.

Skrevet

Jeg sljønner at du prøver deg på en slags utmattelsestaktikk nå.

Hve med å heller levere referansene til påstandene du kommer med?

Skrevet

Ja, det gjør de. Som bivirkning hos færre enn 10 000 til ukjent. Det står da vitterlig også: "Artritt og/eller artralgi (vanligvis forbigående og sjelden kronisk)". Det er ikke i nærheten av å holde som begrunnelse for de monstrøse tallene du akkurat presenterte. Kan du gi meg referansene?

Skrevet

Fornekter du at data fra vaksineprodusent kan være kraftig underrapportert?

Husker du hvor mange (eller lite) folk som deltok under utprøvingen og hvor kort tid utprøvingen varte???

Og husker du at du selv sa at det ikke er ønskelig at kjente bivirkninger rapporteres??

Og dette "systemet" tar du til forsvar?

Skrevet

Hvor har jeg sagt at det ikke er ønskelig at kjente bivirkninger rapporteres?? Jeg ser gjerne at du gir meg et sitat og URL.

Data fra vaksineprodusent skal korrespondere med de bivirkninger som er meldt via eksisterende meldesystemer, og jeg har derfor ingen grunn til å tro at det er "kraftig underrapportert" fra vaksineprodusentenes side

Som tidligere nevnt finnes det altså en rekke studier som omhandler MMR-vaksinen, også utover de som er nevnt i SPCen.

Nå ser jeg helst at du dokumenterer dine påstander om at "The New England Journal of Medicine rapporterte om at 35 prosent av alle tilfeller av juvenil polyartritt (barneleddgikt) skyltes rubellavaksinen. Database fra årene 1991 til 1998, viser også at 55 prosent av kvinner som er vaksinert mot rubella, har utviklet leddgikt." - eller eventuelt innrømmer at du ikke har noen som helst slags dekning for å si dette.

Skrevet

Her er noen studier som ser på farene ved rubellavaksinen:

Austin SM, et al. Joint reactions in children vaccinated against rubella. I. Comparison of two vaccines. Am J Epidemiol. 1972 Jan;95(1):53-8. No abstract available.PMID: 5061698; UI: 72080684.

Bartos HR. Thrombocytopenia associated with rubella vaccination. N Y State J Med. 1972 Feb 15;72(4):499. No abstract available.PMID: 4501388; UI: 72119111

Behan PO. Diffuse myelitis associated with rubella vaccination [letter]. Br Med J. 1977 Jan 15;1(6054):166. No abstract available.PMID: 832049; UI: 77088653.

Cooper LZ, Ziring PR, Weiss HJ, Matters BA, Krugman S.Transient arthritis after rubella vaccination.Am J Dis Child. 1969 Aug;118(2):218-25. No abstract available.PMID: 5794817 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Delaney JJ. Problems of rubella vaccination in adult women. Rocky Mt Med J. 1970 Oct;67(10):53-6. No abstract available.PMID: 5472053; UI: 71010716.

Howson CP, et al. Chronic arthritis after rubella vaccination. Clin Infect Dis. 1992 Aug;15(2):307-12. Review. PMID: 1520764; UI: 92392957

Hulbert TV, et al. Bilateral hearing loss after measles and rubella vaccination in an adult. N Engl J Med. 1991 Jul 11;325(2):134. No abstract available.PMID: 2052052; UI: 91270316.

Kilroy AW, Schaffner W, Fleet WF Jr, Lefkowitz LB Jr, Karzon DT, Fenichel GM.Two syndromes following rubella immunization. Clinical observations and epidemiological studies.JAMA. 1970 Dec 28;214(13):2287-92. No abstract available.PMID: 5536887 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Kline LB, et al. [see Related Articles] Optic neuritis and myelitis following rubella vaccination. Arch Neurol. 1982 Jul;39(7):443-4. No abstract available.PMID: 7103782; UI: 82256057.

Mitchell LA, et al. HLA-DR class II associations with rubella vaccine-induced joint manifestations. J Infect Dis. 1998 Jan;177(1):5-12. PMID: 9419163; UI: 98078972.

Moss JT. Reactions to rubella vaccinations. Aust Fam Physician. 1986 Dec;15(12):1543, 1546. No abstract available.PMID: 3800771; UI: 87099584.

Muhlebach-Sponer M, et al. Intrathecal rubella antibodies in an adolescent with Guillain-Barre syndrome after mumps-measles-rubella vaccination. Eur J Pediatr. 1995 Feb;154(2):166. No abstract available.PMID: 7720751; UI: 95237246.

Nakazono N, et al.Factors associated with clinical reactions to rubella vaccination in women. Int J Gynaecol Obstet. 1987 Jun;25(3):207-16. PMID: 2886379; UI: 87276843.

Polk BF, et al A controlled comparison of joint reactions among women receiving one of two rubella vaccines. Am J Epidemiol. 1982 Jan;115(1):19-25. Review. PMID: 7034531; UI: 82110889.

Peters ME, et al. Bone changes after rubella vaccination. AJR Am J Roentgenol. 1984 Jul;143(1):27-8. No abstract available. PMID: 6610325; UI: 84228049.

Ray, P, et al. Risk of chronic arthropathy among women after rubella vaccination. Vaccine Safety Datalink Team. JAMA. 1997 Aug 20;278(7):551-6. PMID: 9268275; UI: 97412162.

Spruance SL, et al. Chronic arthropathy associated with rubella vaccination. Arthritis Rheum. 1977 Mar;20(2):741-7. PMID: 849368; UI: 77157350.

Stevenson VL, et al. Optic neuritis following measles/rubella vaccination in two 13-year-old children. Br J Ophthalmol. 1996 Dec;80(12):1110-1. No abstract available.PMID: 9059281; UI: 97212425.

Speier JE.Complications of rubella vaccination.JAMA. 1970 Sep 28;213(13):2272. No abstract available.PMID: 5468941 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...