Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som husker hvor lang tid det tok fra barnet begynte å røyse seg til det sto med flat fot?

Eldste min sto når han var rundt seks mnd om han holdt seg i noe, og han sto da flatt med begge fotene.

Har nå en på syv mnd som er begynt å dra seg opp etter ting, men fortsatt ikke med flat fot. Han står konsekvent på tå, og noen ganger krøller tærne seg under foten. Håper jo at dette retter seg ut når han bare skjønner det, men tenker litt på om han kan ha stramme leddbånd rundt anklene og helen som gjør at han ikke klarer å rette ut foten.

Har ikke time hos helsesøster før i slutten av mai så om det ikke er rettet til da så må jeg få henne til å se på det.

Skrevet

Han gikk rundt bordet da han var 9 mnd, men slapp seg ikke før han var 13-14 mnd

Skrevet

Kan ikke huske at mi eldste noen gang stod på tærne, gikk alltid med hele foten nedi. Har alltid barna mine barbeint inne, slik at foten får best mulig kontakt med underlaget. Vanskelig å lære seg å gå når man spinner rundt på sokker er det også.

Skrevet

Eldstemann begynte å stå og går rundt møbler da han var 8-9mnd, slapp seg da han var 13mnd gammel og sprang da avgårde, kunne sikkert gått tidligere, men hadde falt og slått seg og ble derfor litt redd.

Mellomste var 10mnd da hun gikk selv uten støtte, og sprang da hun var 11mnd gammel. Minsta reiste seg før hun var 7mnd for ega maskin og begynte å gå rundt møbler 7 1/2mnd gammel, gikk støtt 9mnd gammel og sprang da hun var 10mnd.

Jeg tror du kan ta det litt mer ro enda, kan ta tid før de retter ut foten og greier å gå støtt selv, og de fleste går ikke selv før de er rundt 1år gamle.

Skrevet

hvis barnet stadig står med "vrista" altså oppå foten, så hadde jeg tatt kontakt med hs - der kan du få hjelp av fysioterapeut.

datteren vår gikk stadig på tærne, men det er ikke noe problem så lenge undersiden av foten er ned i gulvet. Det ordner seg etterhvert.

Hun rullet da hun var 9 mnd, gikk rundt møbler da hun var 10 mnd og slapp seg for første gang rett før 1 år, men var ikke trygg på å gå selv før 3-4 mnd etter det.

Skrevet

Mine på 9 mnd. står ikke på flat fot, og de har reist seg opp i flere mnd. Min far som er lege er ikke bekymret. Den av mine som gikk rundt 9 mnd. gikk direkte opp med flat fot. Jeg hadde ikke vært bekymret. Ellers så er det mulig å vise barnet hvordan det står med flat fot. Massere litt, sette en naken fot i bakken slik de får føle bakkekontakten osv.

Skrevet

Eldste sto vel rundt 8 mnd, men gikk ikke før ca 14 mnd (han var en pyse - he he)

Minste sto rundt 7 mnd, og gikk da han var 10 mnd (han er og var dumdristig)

Skrevet

kan jo være att barnet ditt fortsatt har griperefleksen under føttene enda...

Trykk inn på under føttene hans,hvis han krøller tærne,så er det det..

Trykk litt denfor tæene hans..

Skrevet

Mange barn går på tå til å begynne med, men det ordnar seg som regel av seg sjølv etter kvart. Ta det opp på neste kontroll du.

Våre barn har aldri gått/stått på tå, men så er dei skikkeleg plattfot begge to, kanskje det har noko med saka å gjere.

Skrevet

Trykk litt nedenfor tærne hans,skulle det stå..hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...