Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article570777.ece
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 Leser jo langt oftere om barn som blir drept av barnevakten, voldtatt av en onkel eller kidnappet av pappan. Eller om gale folk som kommer inn i barnehagen og knivstikker masse barn eller drept av en hund på gata, for den del... skal du ha babyen isolert da kanskje?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #4 Skrevet 1. mai 2010 Jeg har ikke lest linken, men antar noen er skadd eller drept av hund? Synes det er veldig ryddig å ikke ha hund og barn sammen om man ikke kan masse om hund jeg, så ingen problemer med det. MEN det jeg vil si til deg er at du må lære ungene dine å omgås hunde! Jeg hadde med mine på sfo her etter ønske fra ledelsen på skolen og ble skremt! Jeg kjenner ikke barna, men omgang med dyr hadde de ingen vett på og være var det at de ikke var tilsnakkende heller. Hadde det vært andre hunder/andre situasjoner etc hadde nok en eller annen skadet seg stygt den dagen Jeg gjør det aldri igjen!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #5 Skrevet 1. mai 2010 Ser ingen problemer med å kombinere hund og barn så lenge det er vettuge folk som har hunden og har barn og hund under tilsyn når de er sammen. Tragedier skjer desverre, men der er det alltid menneskers skyld, ikke hundenes. Ikke hvem som helst kan ha hund, man må være en trygg og rolig person, være absolutt stødig og dominant og ikke la hunden være i tvil om sin plass i flokken. Er man uerfaren med hund og har småbarn/ barn generelt så skal man ikke ha hund, ferdig med det. Da får man vente til barna blir store. Har man erfaring med hund så blir det en annen sak.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #6 Skrevet 1. mai 2010 Jeg har jobbet ganske mange år med hund og gjennomgående for de aller aller fleste, uansett hvor flinke og hvilke erfaring de har med hund, er at de ikke ser sin egen like godt som alle andres. Alle hundefolk er av den formening at det ikke er hunden sin feil, men eierens og de tar derfor heller ikke lett eventuelle signaler fra hunden som kan tyde på at situasjonen er i ferd med å endres. Jeg har feks venninner som lar ungene etter mitt skjønn herje og hærsje altfor mye med hundene sine - de mener den tåler det og bør tåle det. Å etterpå påta seg all skyld om ulykka skulle være ute er jo heroisk nok, men hjelper barnet lite! Det er greit at du har hund, men ikke forsvar dine valg ved å overtale andre til å gjøre det samme!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #7 Skrevet 1. mai 2010 huff da, dette var trist! Jeg har faktisk barn ogen hund som er en blanding av schæfer og husky...
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #9 Skrevet 1. mai 2010 2 av de 3 dødsfallene var gjort av en slik blandingshund...
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #10 Skrevet 1. mai 2010 Å sånn, trodde det var svar på ett av mine innlegg jeg Paranoia
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #11 Skrevet 1. mai 2010 Det er vel bare for er såpass amatør at du ikke kan takle en hund og unger samtidig da regner jeg med! Har selv 2 stk stooore hunder som jeg fortsatt kommer til å beholde når jeg får det første barnet. Og for øyeblikket er jeg på besøk hos en venninne som har en 12 mnd gml krabbene unge, en stk 50 kg's hund og 2 katter som holder på sammen hver dag. Derimot synes jeg det kan være mindre smart å ta til seg en hund/valp når man har 2 små barn fordi man gjerne ikke har tid til å ta seg av både hunden og det lille barnet samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå