Gå til innhold

Hvor lang fødsel hadde du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra riene begynte/vannet gikk og til babyen var ute?

Hvor lange var de ulike fasene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble satt i gang, tok 5 timer fra første vondt til babyen var ute.. Eneste jeg vet om tider er at det tok knappe to timer fra 0-8 cm, og en god time med pressing.

Skrevet

nr 1 rier begynte ca kl 20.00.

Tok vannet ca kl 17-18? dagen etter

Født kl 20.00.

Altså 1 døgn.

nr 2 rier begynte ca 11.30

Tok vannet ca kl 8.00 dagen etter.

Født kl 09.30.

Altså 22 timer.

Husker ikke hvor lenge de ulike fasene varte.

Skrevet

10 timer fra førstre rie ( som for øvrig kom som kastet på meg med 5 min mellomrom fra første stund) og en halv time med trykking. JM tok vannet på meg ei eller anna gang mens jeg lå der og sprikte.

Skrevet

1 => 25 timer

2 => 5 timer

3 => 2,5 timer

4 => 6 timer

Skrevet

Den lengste og blodigste av alle.

Skrevet

1. ca 10 timer

2. 3 timer og 15 min

3. 75 min

4. 70 min

5. ca 2 timer

6. ca 2 timer

7. 67 min

8. ca 14 timer, men med en lang pause midt i.

Skrevet

9 timer fra første rie(igangsatt).

Litt over 1 time med pressing, før babyen ble tatt med vakuum

Skrevet

Hm, er anonym plutselig standardinnstillingen her nå?

Skrevet

Fikk du ikke skrytt nok oktaviastar?

Skrevet

Etter å ha født 8 barn har man lov å skryte. På lik linje med de som har født 1, 2, 3 osv barn.

Skrevet

4 timer fra første "tak" i magen til babyen var ute. Men "takene" lignet jo ikke på rier, varte bare 10-15 sekunder og var veldig ujevnt intervall og styrke på dem.

Ringte føden likevel jeg, bekymret førstegangs som jeg var. De hadde en rolig kveld, lite å gjøre, så jordmora ba meg stikke innom for en sjekk. Under to timer etter ankomst på sykehuset var mini født:)

Aner ikke tid på ulike faser, men presset i hvert fall i 5-10 minutter, så slutten var rask:)

Skrevet

Åpningsrier: 24 timer

Etter 24 timer gikk vannet

Mellomfase (full åpning, men ingen pressrier): 5 og en halv timer

Pressrier: ca en halv time

Totalt 31 timer.

Hadde epidural siste to timene.

Skrevet

Hæ? Jeg pleier aldri være anonym og siden det ikke akkurat kryr av oss som har 8 barn her inne så ville det jo sett ganske rart ut å være anonym nå uansett.

Skrevet

Rundt 6 timer fra første rie til hun var ute første fødsel.

Andre fødsel tok vel 3 timer fra første rie.

Aner ikke hvor lang tid åpningsfasen tok med mine barn. Har kommet inn med bortimot full åpning begge gangene, da var riene ca med ett minutts mellomrom(riene gikk kjempefort fra 10 min til ett minutt mellom)

Alle fødsler er så ulike fra person til person og fra gang til gang, så nytter nok ikke å sammenligne med andre.

Skrevet

På hvilken måte skryter hun i dette innlegget mener du?

Skrevet

Riene begynte sånn smptt kl 05. Kl 14:30 hadde jeg 4 cm åpning og kl 16:50 kom lille gull til verden :-)

Skrevet

Liker å tenke det var 36 timer, føltes sånn i etterkant. Meeen, kom inn på sykehuset med 5 min mellom ca 21.30, og hadde da 3 cm. Var da 30 timer siden første murring. 6 timer etter vi kom til sykehuset kom babyen. Så modnings og latensfasen tok sikkert i overkant av et døgn, den aktive fasen i overkant av to timer og frigjøringsfasen 15 min (med vakuum).

Skrevet

23 t og 45 min fra vannet gikk. Katastrofekeisersnitt...

Skrevet

54 timer fra vannavgang.

Skrevet

3 dager :-( frister ikke med ny fødsel for å si det mildt..

Skrevet

nr 1. vannet gikk kl 06 på morgenen.

begynte vel og få litt små vondt ca kl 13.

babyen var ute kl 22 kvelden etter. en lang og slitsom fødsel.

nr 2. vannet gikk i 5-6 tiden om morgenen. hadde ingen veer, så skulle møte på sykehuset kl 8 neste morgen, hvis jeg ikke fikk veer i mellomtiden. sov hos mine foreldre, og kl 4 om natten begynte det, men ikke så ille egentlig. men fikk komme på sykehuset kl 5 etter litt krangling. var på sykehuset kl 5.15 .

05.30 var gutten ute.

fikk en stor unnsylding av jordmor som nesten nektet meg og komme inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...