Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grov fletteloff

Kanelsnurrer

Anyone else?

Man skal ikke holde hviledagen eller arbeiderfridagen hellig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grov loff? Tulling. en forrutsetning for at noe kan beæres med tittelen loff er at det ikke finnes noe annet mel enn siktet mel i den. Du har bakt grovbrød.

Jeg har ikke bakt, jeg har vasket hele huset, og plukket opp en million legoklosser, men det er jeg som har bygget så det er vel bare rett og rimelig?

Skrevet

Dersom man bruker fletteloff-oppskrift og bruker sammalt hvete, da er det faktisk GROV loff. Ringte han Hellstrøm, og han sa jeg hadde rett.

Det er jo ikke du som skal rydde etter deg selv, det er det andre som skal gjøre. Det som er det fine med å rote uhemmet!

Gjest amandine
Skrevet

Har bakt fire grove brød hvorav to ble fortært til lunsj (nabolagets barn;), så må sikkert bake igjen i morgen he he. Det er deilig da!

Skrevet

Jeg bakte en diger kvikklunsjkake og pyntet den med 2 kurver jordbær. Før kl 8 i morges. Etter det var jeg 2,5 time i skauen for å forbruke det jeg fikk i meg av kalorier ved slikking av bolle.

Skrevet

Bakt fire brød, hvorav 3 av dem ser ut til å ikke kjenne sine grenser og har på mystisk vis formet seg etter eget ønske i ovnen.

Men gode ble de lell!

Skrevet

Følte plutselig at min usle fletteloff/grovbrød-sak ble ganskje kjedelig.

Kvikk Lunsj-kake!?

Skrevet

Kvikklunsjkake= Langpannesjokoladekake med glasur. Inneholder drøye halvkiloen med margarin og 9 dl sukker. Balanserer derfor med jordbær som pynt. God kake som alle liker.

Skrevet

Tviler ikke!

Bare det med de kaloriene....

Gjest amandine
Skrevet

Og så var det søndag.

Og i og med at to brød gikk med til lunsj i går, og to til ved frokost og lunsj i dag, samt brorparten av de 20 rundstykkene jeg bakte etter frokost, står nå fire nye brød i ovnen.

Så snart ungene er lagt finner vi frem rødvin og lagret ost og avslutter helgen på sofaen;)

DET, mine damer blir en god avslutning på en fin dag!

Skrevet

Jeg har overgått meg selv på alle måter og laget KYLLINGWOK til middag, med Squash!

Men jeg skal ikke skryte på meg noe brødbakst. Så flink du er, amandine! Du fortjener et eller fire glass rødvin for strebet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...