Lille_Nurki Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 Jeg har ei tulle på 5 uker som vi sliter med å få til rap etter at hun har ammet. I begynnelsen så det ikke ut som om hun ble plaget av det, men de siste ukene har hun begynt å gråte om kvelden (som regel, noen morninger også), spenner seg og virker som om hun har vondt i magen. Pleier å gi seg dersom hun bæsjer, gulper eller får en rap. Promper en del. Kommer dette av at vi ikke får rapet henne tidligere på dagen/natten, eller burde plagene komme nærmere måltidet hun ikke har rapet? Noen som har tips? Kan sitte med henne for å få en rap i en time, med klapping på rompe/hofter, stryking av rygg, legger henne ned for å ta henne opp igjen, men ingen rap.
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 har du prøvd å gi ho minifom? det er et helt ufrlig middel som du kjøper på apoteket, det bryter ned luftbobbler og skum og gjør det lettere for babyen å prompe det ut... hjelper ikke noe på rapinga men kanskje på skrikinga?? vet hvordan du har det, ikke moro. lykke til:)
MaRiAnNe_85 Skrevet 1. mai 2010 #3 Skrevet 1. mai 2010 Høres akkurat ut som tulla mi på 3 uker! Vi har problemer med å få henne til å rape og hun grynter og griner på kveldstid. I begynnelsen var ikke dette et problem,men så virker det som at det har blitt et større og større problem. Jeg har akkurat vært å tatt et babymassasjekurs og det fungerer kjempebra! Alt går ikke knirkefritt,men skal heller ikke oppnå full effekt før det har gått ca 4 uker. Har massert henne i ca 1 ukes tid nå og får ut masse promp,gulp og avføring. Anbefaler deg virkelig å prøve dette fremfor minifom! Minifom er vel heller ikke til å anbefale, har jeg hørt. Min eldste datter hadde kolikk når hun var baby og vi fikk tips om å prøve fotsoneterapi. Hun ble helt bra etter 3 behandlinger. Så det kommer vi til å prøve om ikke snuppa blir helt bra Lykke til! Håper jeg fikk gitt deg noen tips som fungerer
Julelita Skrevet 1. mai 2010 #4 Skrevet 1. mai 2010 Mine tips: - minifom - stryke/massere magen - vippestol med vibreringsfunksjon (funker kjempebra) For å få fram rap, kan du prøve dette: Hvis du holder barnet over din høyre skulder, hold henne ganske langt opp og litt sånn på skrå slik at den siden av magen som er inn mot deg blir klemt mot skuldra di. Deretter stryker du barnet på ryggen. Litt vanskelig å forklare, men det funket for oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå