Gå til innhold

Til deg jeg har skrevet pm med ang Vegas-bryllup, fikk ikke sendt svaret til deg på pm, sikkert fordi det ble så langt... (her er det!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

(skrev ikke nicket ditt, antar du kanskje vil holde på hemmeligheten!)

Hei! først og fremst, beklager at jeg er så treg å svare. Har hatt to små syke barn den siste halvanna uka, så da ble dib nedprioritert.

Da vi var i Vegas(oktober -06) var vi ikke der så lenge, så ble ikke mye shopping, men det er mange butikker å velge mellom der, i alle prisklasser, så det er absolutt mulig å finne både ringer, kjoler m.m til fine priser. Man kan også få leid kjole, smoking m.m, bryllup er jo big business der borte:-)

Flere av hotellene på The Strip har kjøpesenter med masse butikker, restauranter m.m

Selv kjøpte vi klærne hjemme, tok ikke sjanse på å ikke finne noe vi likte der borte, samt at det var greit å slippe stresset med at man MÅ finne noe før den og den dagen når man har begrensa med tid på seg. Ringer kjøpte vi i Karibien da vi var der hele året før(skulle eg. gifte oss der, men somla slik at det ikke ble noe av, hehe)

Finnes maaaange bra hoteller i Vegas, og jeg ville absolutt valgt et som ligger på Stripa, mye fordi det er der alt skjer, du slipper taxi-styr og mye for opplevelsens skyld. Noen av hotellene har store artister som opptrer, og da er det gjerne ekstra dyrt når den og den konserten holdes. Husker ikke helt hva vi betalte, men et par tusen kr natta for en stor suite på Aladdin(Bally's), kanskje.

Dere kan jo f.eks velge å ta bryllupsdagen/natta på et ekstra fint hotell, og heller ta en mindre rom på et rimeligere hotell de andre dagene. Vi var vel 3 netter der tilsammen, så orka ikke å styre med bytting av rom. De fleste har priser oppgitt på websiden www.vegas.com om du klikker inn på bestillingsdelen der.

Vet mange trives godt på Luxor(det pyramideforma hotellet)

Dere kan helt sikkert gifte dere på Caesar's Palace uten å bo der, bare send en mail til dem å spør, de er alle veldig serviceinnstilte og hyggelige i Las Vegas, det lar seg helt sikkert gjøre.

Vi kontakta(eller vi ble kontakta av de, de er som gateselgere!) et av de firmaene som driver med vielser i de tacky kapellene, og fikk avtalt vielse utendørs på kveldstid, uttafor Bellagio hotel der de har det vsære lysfonteneshowet, det var ingen problem. Du kan stortsett bli viet hvor som helst der, bare å spørre bryllupsfirmaene. Man kan også få vielse i helikopter, flyvende over The Strip, eller helikoptertur til Grand Canyon, med vielse nede på bunnen der i solnedgangen. (må bestilles litt på forhånd siden det krever noen timer, ikke taes på sparket slik vi prøvde på da vi oppdaga at det var mulig! Planlegging er oppskrytt!) Du kan gifte deg i berg-og dalbane, på toppen av Stratosphere tower(dit MÅ dere, er et must å se på utsikten på kvelden der, samt kjøre thrillrides'ene på toppen der, fy f**n!)

Uansett hva dere velger, så ville jeg prøvd å få det lagt til kvelden når det er mørkt, på dagtid er det ikke så pent i Vegas, er liksom noe spesielt med alle lysene og stemninga etter mørkets frembrudd:-)

Når dere bestiller turen, så ville jeg satsa på å ha første dagen til bare å sove ut på, for jetlag er ikke å kimse av! Deretter kan det være greit å ha bryllupet ganske tidlig den uka dere er der, så har dere resten av uka til å bare kose dere og oppleve byen, ikke stresse og være nervøs mtp bryllup og slikt.

Sånn ellers, så må dere regne med å betale tips til gud og hverman, det er forventet. Fotograf, limo-sjåfør og vier i bryllupet betales i form av tips, men bryllupsfirmaet(eller hotellet) dere velger, ordner hele opplegget. De tilbyr komplette "pakker" med vielse, paipirarbeid, blomster, fotograf(er ofte med en som filmer også), limo osv.

Så, selv om Vegas er harry harry, så kan man gjøre det ganske "verdig" likevel, gjelder bare å velge sted og tidspunkt med omu:-) Vegas er en utrolig kul by, jeg har kjempelyst å reise tilbake!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...