Gå til innhold

Hvor vanlig er det å plutselig ikke kjenne noen lenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er hyggelig og normal folkeskikk å hilse på tidligere kolleger, medstudenter, venners venner, de ansatte i bhg osv. Men så merker jeg at enkelte later som de ikke ser meg når vi møtes. Og noen har sluttet å hilse. Da må jeg innrømme at jeg lurer på om det er noe med meg, men så må jeg bare tenke at de kanskje har det travelt, ikke er i form osv. Andre som er småparanoid når det gjelder dette? Hilser dere på alle dere kjenner?

Skrevet

Nei, jeg hilser ikke alltid, kan være litt sjenert og noen ganger orker jeg ikke.

Skrevet

Enig med deg, normal folkeskikk å hilse på bekjente. Betyr jo ikke at man trenger å stoppe opp å prate med alle, men et hei og et smil kan man ikke gi for ofte.

Skrevet

Jeg prøver å hilse, men sliter med å kjenne igjen folk, så trenger noen ganger litt hjelp.. Hvis de jeg treffer viser antydning til å kjenne meg igjen, så hilser jeg! Og finner som oftest da ut hvem de er utfra stemme, fakter, oppførsel eller andre ting :-)

Skrevet

Jeg hilser bestandig på andre jeg kjenner, eller de jeg har noe til felles med. For meg er det helt normalt, og jeg mener det er ren høflighet. Men såklart, gjør det bare om det lar seg gjøre.

Smiler også til ukjente som jeg treffes på butikken, når vi er ute å går tur osv... Bare et enkelt smil fra en person til en annen kan hjelpe masse om en person har en dårlig dag! Det har jeg merket med meg selv i alle fall.

Til og med mini på 2 år hilser på ALLE han treffes på butikken osv :) Hehe

Skrevet

Jeg kan pent gå forbi folk jeg kjenner uten å hilse. Grunnen er at jeg ikke ser dem rett og slett. Jeg har tankene helt andre steder og legger ikke merke til at det er kjentfolk.

Jeg har også opplevd å kjefte på to venninner fordi de plutselig ble borte, de bare lo av meg å sa at jeg hadde gått forbi dem flere ganger.

En annen gang så hilset x- en min på noen da vi kjørte bil, jeg spurte hvem det var. Han kikket bare rart på meg fordi han hadde hilset på min far.

Grunnen til at jeg er sånn er at jeg er veldig distrè. Jobber med meg selv, men er ikke så lett.

Kan være andre som også er sånn, så hvis jeg kjenner deg og ikke hilser, så er det ikke for å være arrogant, det er mest sannsynlig at jeg ikke ser deg rett og slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...