Gå til innhold

1 million i inntekt, og alikavel rekkehus???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde vi hatt 1 million så skulle rekkehuset blitt byttet ut med VILLA!!!

Aaahh..egen hage, stille og rolig uten lyder fra naboer, biler osv!!!

Skrevet

Kommer an på hvor du bor. Her holder det ikke med en million i inntekt for å få villa...

Skrevet

Rekkehus er jo veldig sosialt. Noen foretrekker kanskje å bo sånn. Og er det snakk om Oslo vest for eksempel får man ingen villa med bare en mill i inntekt.

Skrevet

Vi har totalt 1 mill i inntekt men kan allikevel ikke kjøpe noe mer enn rekkehus! Slik er det å bo i Oslo

Har 400.000 i egenkapital, og noe i fond. Banken vil gi oss 3.1 i lån, dvs at vi kan kjøpe noe for rundt 3.5! Hvor i Oslo jeg skal finne meg en enebolig til den prisen lurer jeg fælt på;)

Skrevet

Uansett kan det jo hende at de har andre utgifter også.

F.eks en mann som har barnebidrag å betale. Kanskje de har noe kredittgjeld...

Eller kanskje de rett og slett ikke vil "bo seg i hjel".

For som andre sier her, 1 mill i inntekt er ikke stort om du skal kjøpe noe på det sentrale østlandet.

Skrevet

Jeg ville aldri bodd i rekkehus, samme hva. Men det er vel opp til enhver det. Ønsker man og bo "midt i Oslo", så har man ikke råd til allverden selv med 1 million i inntekt. Vi har 700tusen i inntekt, og har hus til 2.5. Men det er ikke i Oslo ;)

Skrevet

Sikter vel til tråden min lengre nede her, og for vår del så er det et prioterings spørsmål. Vi ønsker på ingen måte å bo oss ihjel, dessuten er det få villaer her til under 5-6 millioner. Noe som er for dyrt for oss tiltross for inntekt over 1 millon.

Uansett så er hverken jeg eller kjæresten interresert i å ha 300m2 med hus og tilhørende hage å holde. Masse arbeid!!

Skrevet

Mens her får du kjøt de mest luxeriøse villaen for 1,5 mill;) så ja... kommer an på hvor man bor;) eneboligen min med stoooor tomt og 4 soverom går for under 1 mill;)

Skrevet

Mens her hvor jeg bor får du kjøpt de mest luxeriøse villaen for 1,5 mill;) så ja... kommer an på hvor man bor;) eneboligen min med stoooor tomt og 4 soverom går for under 1 mill;)

Skrevet

"...stille og rolig uten lyder fra naboer, biler osv!!"

Du har tenkt å få dei ei enorm tomt skjønner jeg...?

Skrevet

Herremin, så bortskjemte dere er på bostandard! Er liksom et rekkehus fattigmannsbolig?

Nei, det er ikke bare de som "velger å bo midt i Oslo" som ikke har råd til villa. Et rekkehus i en drabantby på østkanten i Oslo koster mellom 3 og 5 millioner kroner.

Skrevet

Huff, blir litt kvalm av den høye levestandarden vi har her til lands når jeg leser slike innlegg.

Skrevet

Altså, det kommer vel an på hvor du bor. Broren min betalte nylig 4.5 mill for sitt rekkehus i Oslo.. De tjener godt begge to.

Mannen min tjener godt over 1 mill, men vi bor i leilighet. Vi trives her, vi, og det er det viktigste for meg.

Bare fordi man kan kjøpe hus for knapper og glansbilder der du bor, betyr det ikke at man kan det overalt. Det er heller ikke alle som ønsker seg villa. Jeg har aldri hatt noe ønske om villa, og kommer nok alltid til å bo i leilighet, tror jeg.

Skrevet

Regner med at du også bor like langt unna byer som meg hi:) Her er det mye som kan kjøpes for 1 million. Selv så tror jeg ikke at rekkehustilværelsen - hvor man faktisk må ta hensy, er noe for meg. Hvor kjipt er det ikke når man sitter ute kl 00:30 en sommerkveld, og må høre på fjortisfesten i til naboen.

Skrevet

Ja takk :) Vi bor i et 4-roms rekkehus, i borettslag til og med, og synes det er utrolig praktisk. Beliggenheten er suveren, vi har ikke innsyn fra naboer, vi har egen hage, bilstøy eksisterer ikke, solforholdene kunne ikke bli bedre. Vi har kjempekoselige naboer, og vi har lekeplass rett utenfor. Ungene stortrives, det er 200 meter til barnehagn, 300 meter til skolen, og det er ingen trafikkerte veier å krysse på skoleveien. Vi bor også sentralt, bruker 10 min med bil inn til sentrum (bor i en relativt stor by).

Det beste av alt: vi har økonomisk frihet til å gjøre akkurat det vi ønsker, uten å måtte planlegge lang tid i forveien :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...