Gå til innhold

Skal muslimer ha sex så raskt som mulig etter fødsel (type på sykehuset) eller er det en myte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei det er nok ikke en myte dessverre...

Ei jeg vet av lå på rom med ei muslimsk dame, og mannen hennes kom bare et par timer etter fødsel for å ha sex med henne...Han klatret opp i senga hennes og gjennomførte samleiet, uten at hun kunne si noe i mot det..Og det på fellesrom!

Synes det er helt forkastelig!

Skrevet

Fy faen... Syke mennesker. Og slike bor her i Noge.

Skrevet

What?! Serriøst? Men muslimer liker jo ikke å ha sex når kvinnen er uren, dvs har blødninger.

Min mor fortalte meg derimot en lignende historie, da hun lå på sykehuset, og der hadde damen hylt og skreket da mannen kom får å "ta henne" etter fødselen.

Skrevet

Ja, for saken stiller seg jo helt annerledes om det skjer i et annet land.

Da slipper jo en vi kjenner å se på det.

Skrevet

Æsj!!! Syns at det er helt utrolig at jordmødrene der inne ikke sa noe da i såfall..OG de som lå på rom med henne burde ha gitt beskjed straks sånn at noen kunne ha stoppt denne manne i fra og voldta kona si!!

Skrevet

I følge islam skal man vente til renselsen er over med sex. At en muslimsk mann har gjort noe sånt beviser vel ikke annet enn at han må ha vært feil skrudd sammen.

Skrevet

Hva slags dame, da, muslim eller noe annet?

Skrevet

Dette må være en kulturell skikk for i Islam er vel sex forbudt 40 dager etter fødsel.

En jeg kjenner har opplevd at en dame ble voldtatt av mannen i sengen ved siden av fordi hun hadde født en jente. Hun skulle straffes og settes nytt barn på, denne gang en gutt. Om dette var av religiøse eller psykopatiske grunner aner jeg ikke.

Skrevet

Huff, at sånt går an? Mannen må jo ha vært skrullete og hvordan kunne noen tillate noe sånt å skje? Jeg tror nesten du dikter opp jeg.

Skrevet

anonym 12:48, det du forteller der er en velkjent vandrer historie! slutt å spre dritt! "ALLE" har en bekjent hvor dette skjedde, rart at det er i forskjellige byer hver gang jeg hører historien!

Slike ting har ingenting med islam å gjøre, hvis det er slik at noe sånt skjer er det en kulturell greie, ikke religiøs! Akkurat som at det faktisk er "kristne" stammer i afrika som også omskjærer døtrene sine, ikke bare muslimer!

Skrevet

Det er bare tull.

Kvinnen er uren gjenom hele renselsen og dermed skal mannen IKKE ha sex med henne ifg Koranen.

Skrevet

Du fremstår som så dum at jeg vemmes! At det skal bo mennesker som deg her til lands er flaut!! Det er innenfor islam slik at man ikke skal ha sex før renselsen er fullbyrdet (ca 40 dager, til blødningen har stoppet). Om man ser på de religiøse rettningslinjene i islam fremmer den mannens omsorg for kona. Men at det fins sinssyke drittsekker vet man da. Uavhengig av kultur/religion. En venninne av meg ville ikke ha sex med mannen kort etter fødsel pga av smerter og blødninger. Hans kommentar var "Men du har da ikke vondt i munnen?!?" og forlangte å bli sugd. Han er så norsk som noen han. Og en drittsekk.

Skrevet

Hun tillot det ikke, tilkallte hjelp når hun skjønte hva som foregikk og den nybakte moren forlot sykehuset alene. Jeg forsto det som om disse var norske og at den voldtatte ikke aksepterte det som skjedde.

Skrevet

En sykepleier jeg jobbet med skrev en oppgave om dette på skolen, og jo, det forekommer faktisk. Man skal ikke tro alt er tull bare fordi man selv synes det er forkastelig. Nå må man snart begynne å innse at verden ikke er så sort/hvitt som mange ønsker at den skal være.

Skrevet

Interessant. Er dene oppgaven tilgjengelig på nett? Hadde du orket å spørre hun sykepleieren om det?

Skrevet

Jeg er norsk muslim og kvinne! Må si jeg er sjokkert over mange av mine norske medsøstre og holdninger til Islam.

Det er riktig som mange skriver her, i Islam skal man ikke ha sex når kvinnen har blødning. Jeg tror denne vandrehistorien er usann. Ingen "muslimsk" mann ville hatt sex med kona si på et offentlig sted. Det er "haram" (ulovlig).

Skrevet

Har hørt om flere som har ligget på rom med muslimske kvinner som har blitt "voldtatt" etter fødsel, og har også to venninner som er jordmødre som har bekreftet at dette forekommer ofte.

Det er haram å drepe andre mennesker også, er det ikke? Det er vel også haram å voldta? Drikke alkohol? Det er mange muslimer som gjør dette også.

Ser ut som det eneste forbudet muslimer faktisk greier å forholde seg til er å la være å spise bacon. Kanskje de bare ikke liker bacon?

Skrevet

Ikke muslimer, men noen kulturelle grupper, ja. Østafrikansk greie, og som så mange andre sære skikker avtagende etter hvert som utdannings- og integreringsnivå øker.

Skrevet

Hvorfor er dere så sinte på muslimer??

Hører dere ikke selv at dere er usaklige, dere henger ut en hel gruppe mennesker uten å ha kunnskap.

Det er stor forskjell på muslimsk levemåte og kulturelle adferd som beskrives her.

Les koranen så vl dere se at den slett ikke er kvinnefiendtlig.

Skrevet

Nå har jeg googlet og googlet på alle mulige sammensetninger av ordene sex - barselkvinner - voldtekt - etter fødsel -islam og Øst- Afrika, og ikke funnet noen treff som forteller om ett eneste tilfelle av voldtekt på barselavdeling.

Det ser umiddelbart ut til å være to nærliggende forklaringer på dette fenomenet:

1) Voldtekt av barselkvinner er kjent blant jordmødre og sykepleiere, men de driter faktisk i å anmelde det.

2) Det er oppspinn og visvas.

Kjenner jeg heller mot nr 2.

Skrevet

Neida, ikke kvinnefiendtlig i det hele tatt....

Det er jo f.eks svært så kvinnevennlig å måtte dekke seg til, fordi mennene er så syke at de ikke klarer å styre seg.

Skrevet

Hva mener du med "type på sykehuset"? Hva betyr det, er det noe du skriver for å være kul? Har du sett litt mange amerikanske ungdomsserier og oversetter fritt i vilden sky?

Skrevet

Kvinner må ikke tildekke seg ifølge Koranen, det er en anbefaling. Mange muslimske kvinner som ikke bærer hijab, meg inkludert.

Hvis man skal diskutere religion her inne, så håper jeg det kan gjøres saklig, med kunnskap om Islam og ikke med kulturelle erfaringer med mennesker som sier de er muslimer.

Skrevet

Dette er en veldig vanlig vandrehistorie, som min antropologiprofessor hadde undersøkt en gang på nitti-tallet, da den først begynte å versere. Han fant ut at det kun var sprøyt, og fant også ut at dette var ikke vanlig i noen samfunn, bortsett fra noen små stammer i Afrika, men sansynligheten for at de skulle ha kommet hit til Norge, var forsvinnende liten. Ikke var de muslimer heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...