4nydelige Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 Ja ja, på fredag fikk jeg beskjed om å hente jenta i bhg, fordi de fant lus i håret. - 2 stk. det bar da hjem med kjemming og kur. Jeg er jo litt usikker på utseende, men jeg fikk jo sett den ene de fant i bhg. Jeg klarte ikke å finne flere når jeg gredde henne, heller ikke egg- men vet jo ikke hvordan de ser ut heller da- bare sett bilde. Jeg ringte skole og andre bhg for å be dem sjekke de andre- og det ble ikke funnet noe på de. Mitt spm er da er det vanlig at det bare er 1 i husstanden som får lus. (med tanke på at vi fant bare 2 -så tok vi det kanskje tidlig?) Eller kan jeg forvente at det vil "poppe" i de andres hoder snart-selv om vi ikke har funnet noe enda. Og er det mulig å ha delt seng med den som hadde lus uten at man får det selv? Har sjekket meg, men fant ingen ting.
*Lissi* Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 Eldste jenta mi hadde lus for flere år siden. Hun må ha hatt det en stund, for hun oppdaget det p.g.a. kløe. Ingen andre i husstanden hadde det, så trenger ikke ha smittet andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå