Gå til innhold

Jeg har ikke betalt veiavgifta på bilen, hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tanken var å betale den før 1. mai, men glemte det. Skal selvsagt betale den nå, men kan jeg bruke bilen uten at skiltene blir klippet?

Skrevet

I de tilfeller årsavgiften ikke betales, vil den bli rettslig inndrevet ved begjæring om utlegg til dekning av utestående krav.

men jeg tror at en ville fått et brev først om at kjøretøyet skal tas skiltene av. er ikke sikker damen blir du stoppet i en politikontroll kan du risikere bot samt at dem ta skiltne på stedet. politiet kan også lete etter bilen for å ta skiltene. (har jeg hørt da, men ta det med en klype salt)

Skrevet

jeg anonym 12:42

fant dette :

"Du kan fortsatt sikre deg mot tollernes knipetenger. Betaler du med en gang, og alle øvrige forhold i ditt bilhold er OK, mottar du oblat ved neste utsendelse av kontrollmerker. Siste utsendelse skjer 30. juli, og fristen for å sette på kontrollmerket går ut 14. august.

Hvis det av en eller annen grunn foreligger avskiltingsbegjæring på bilen, vil den bli avskiltet i kontroll uavhengig av dato. Blir du stoppet i kontroll av Tollvesenet, og ikke har betalt, kan du beholde skiltene om avgiften blir betalt på stedet. Da kommer et gebyr på 900 kroner i tillegg til opprinnelig sum."

kilde :

http://www.dinside.no/816706/146420-har-ikke-betalt

Skrevet

Det er tar en stund før politiet i det hele tatt begynner og skilte av biler. Vi glemete helt og betale vår i fjor og fikk ikke purring før i juni. Vi betalte den i begynnelsen av juni. Ingenting mer skjedde.

Skrevet

Min samboer gadd ikke betale årsavgifta nå, på grunn av at han ikke får brukt bilen i år. Den kommer vel sikkert til å bli avskiltet snart den da? Hvem skal vi kontakte når vi vil få på skilt å bruke bilen igjen da? Kan vel ikke være så dyr den årsavgifta? Lurer på om jeg skal lete etter regningen og betale den selv..

Skrevet

Bare du får merkene før første august er det ingenting å være redd for har betalt flere ganger i juni og har aldri fått noe advarsel som avskilting. Man må bare betale 250 kr i forsinkelsesgebyr(?)

Skrevet

Årsavgifta er på ca 3000kr. Om dere ikke skal bruke bilen leveres skiltene inn til biltilsynet,og hentes ut igjen der også.Dere må betale årsavgifta så lenge skiltene ikke blei levert inn før årsskifte. Så at han lar være å betale den er bare dumt, for han slipper ikke unna. Men om dere leverer inn skiltene i år får dere ikke krav om avgift i mars neste år. Men avgifta må betales den dagen dere velger å hente ut igjen skiltene. Om skiltene blir klippet på kontroll eller på offentlig sted koster det mye å få de ut igjen. Alt dette finner du på vegvesen.no

Skrevet

Så skiltene blir iallefall ikke klippet av før august?

Skrevet

Anonym 12:51 da hadde vært billigere om han hadde levert inn skiltene til biltilsynet(statens vegvesen) selv.

Hvis man bare dropper å betale årsavgiften som er på nesten 3000,- så blir man selvsagt avskiltet etter hvert.

Holder med at de får et tips, eller at bilen står parkert etter 15. aug uten nye oblater på.

Da koster det penger, da må veiavgiften betales + renter, og så må man betale for å få skiltene tilbake.

Skal dere gjøre slik et annet år, må skiltene leveres før 1. mars.

Skrevet

Nå har jeg betalt veiavgiften. Satser på å ikke bli avskiltet. HI

Skrevet

avskiltingen starter ikke før i slutten av juli eller noe... men du får nok en tilleggsavgift vil jeg tro på 250kr eller noe.

Også kan det hende oblatene kommer endel senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...