Gå til innhold

Svigerfamilien foretrekker min manns eks. noen som vil hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg ønsker noen synspunkter hvis noen vil ta seg tid.

Jeg og min samboer har vært samboere i 2 år nå, vi venter barn sammen. Og har begge et barn hver fra før. Vi har det veldig bra, mye med min del av familien i middager, de hjelper og stiller med klær til unga, barnevakt osv. Til begges barn.

Hans familie bruker mer tid på eksen hans og barnet. Ikke snakk om å kjøpe noe til begge barna vi har her det er kun hans.(2 gutter på samme alder) Og de inviterer hans eks til jul, stiller som barnevakt, henter og bringer osv. De møter opp i bursdag hun holder for gutten osv, men rekker så vidt en tur hit om vi holder selskap.

Begynner å se det ganske irriterende, føler meg som nr.2... "Hu nye" om dere skjønner... Så holder meg nå unna alt fra middager osv de få gangene vi er invitert å ikke gamle svigerdattra... Tror jeg bare skal gi F.. rett å slett.. men veldig synd det å..

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du holder deg unna når du er invitert er det i hvert fall vanskelig for svigerfamilien din å bli like godt kjent med deg som "hu gamle". Hvis mannen din var sammen med henne lenge er det jo ikke rart at de fremdeles er glad i henne selv om det er slutt mellom sønnen og henne :-)

Skrevet

Jeg skjønner at dette er tøft for deg, men det er vel noe med at de ikke har skillt seg fra henne. Det er det han som har gjort. Det er ikke sikkert dette er personlig mot deg, bare at de har tatt det tungt at han brøt med henne. Synes det er flott at de stiller opp for henne og barnet, men at det er litt skeivt er vel noe mannen din burde ta opp med dem. Dette tror jeg det er mange som opplever, og jeg tror sjelden det er vondt ment mot den nye kjæreste.

Skrevet

Jeg har hatt mye med de å gjøre de 3 årene vi har vært sammen. Min mann og hu var sammen i ett år og 2 mnd bare. Men hver gang jeg har vært der, er det prat om henne. Hvor flink hun er, hvor godt hun holder seg, er 4 år eldre enn meg. Osv. Er litt lei av å komme på besøk og høre om henne fra start til slutt på alle middager.

Og når svigerfaren min fikk vite vi skal ha barn, så sa han at det hadde vært bedre om det var med hun andre. For da hadde han mere tilknytning til babyen som kommer. Litt tøft å få den beskjeden der jeg stod og var glad over å dele nyheten... så jeg har da prøvd, men når ikke inn...

Skrevet

Hvor er MANNEN din i dette? Står han og hører på faren si sånt, og bare jatter med...?

Skrevet

Hvis barnet bor mest hos eksen til mannen din så kan det være noe av årsaken. hvis de har et godt forhold til henne så får de gjerne sett barnebarnet sitt mer. Mange besteforeldre (de som er foreldre til samværsforelderen) opplever å miste litt kontakt med barnebarnet sitt ved en skilsmisse.

Men hvis familien til mannen din bevisst er utrivelige mot deg (sa svigerfar dette mens du hørte det?), så må mannen din ta det opp med dem. Han har et ansvar her, det er hans familie. Han kan si tydelig i fra at han forventer at de respekterer hans valg og at de må ta hensyn til deg og dine følelser.

Skrevet

Jeg som skrev det innlegget du svarte på.

Den var drøy!

At de skulle ønske at han hadde holdt seg til en kvinne når han først fikk barn er en ting, men nå gjorde han ikke det og da må de forholde seg til det.

Igjen. MANNEN din må snakke med dem.

Nå skjønner jeg godt at du holder deg unna.

Skrevet

Ja, hver gang jeg tar opp temaet og spør om han ikke kan ta seg en prat med familien sin, vrir han det til at jeg mener han skal velge meg eller dem... Noe jeg ikke gjør.. Han er veldig "nikkedukke" når det kommer til å si noe til far, generelt alle på fars side. Hans mor derimot står ved meg, og skjønner meg fullt ut. Men hun bor i sverige så lite hun far stilt opp med.. desverre...

Skrevet

Min manns sønn bor 50 50 her og hos sin mor. Så de har mulighet til myekontakt med barnebarnet sitt her hos oss. Men de velger heller å hente i bhg osv den uka vi ikke har han..

Ja, svigerfar sa det til meg når jeg kom med nyheten. Forann unga våre, så jeg måtte virkelig kjempe mot tårene med tanke på barna..

Er litt lei nå, å ingen ting virker, jobbet med dette i 3 år å til ingen nytte.. Så jeg vurderer å bare kutte ut alle sammen. Så får de holde seg til hans eks og selskaper osv der. Jeg gidder nok heller ikkeno barsels besøk for å sitte å høre på historiene om da den forrige fødte...

Føler meg slem, men så lei av å bli tråkket ned... Er i litt Payback time - modus..

Skrevet

Jeg synes det rart at mannen din finner seg i at faren hans snakker sånn til deg. Det er jo respektløst overfor han også.

Jeg ville opplevd det som en ekstrem mangel på resepkt overfor MEG dersom noen i min familie snakket slik til min mann.

Mener ikke å så splid her, men mener at du nok en gang må snakke med mannen din om dette.

Skrevet

Jeg ser denne saken fra to sider.

Jeg er selv en eks-svigerdatter og jeg snakker oftere med henne enn min egen mor. Min familie bor 50 mil unna, så dette er på en måte familien min, tross samlivsbrudd. Men jeg inviterer ikke på bursdager og slikt noe, men det hender vi besøker hverandre. Jeg vet hun like rmeg godt og jeg er på en helt annen måte enn den nåværende svigerdatteren. Tror hun er litt sjalu, men vi har en god tone, så håper de har rom for meg også i livet sitt.

Jeg er også en "ny svigerdatter". Heldigvis for meg hadde de ikke særlig sansen for hun gamle og har desto mer sans for meg. Jeg hadde ikke likt at de hadde noe med henne å gjøre. Jeg har aldri møtt henne, jeg er plutselig blitt den sjalue (snakk om å møte seg selv i døra, jeg vet jeg er teit).

Når det gjelder det med gaver må dere sette ned foten. Jeg og min mann har begge særkullsbarn, og det blir ikke gjort forskjell på barna fra noens familie.

Tror nok dine svigerforeldre fortsatt føler litt sorg for at sønnen ble skilt fra henne. Din jobb er å være blid, hjelpsom og vise dem hvorfor sønnen deres elsker deg.

Skrevet

Ja, men det skal han da! Klart det å bli voksen er å velge!

Han SKAL velge deg, ellers skal han ikke sette barn på deg! Kan han ikke greie å be faren ta hensyn til det valget han selv har gjort (med å bli sammen med deg) så bør han ikke etablere seg utenfor foreldrehjemmet! da er han jo en liten gutt!

Skrevet

Dette er en ekstrem manglel på respekt, og hvis mannen din ikke tar fatt foreldrene dine så vil det aldri bli bedre. Det er vel ikke din feil at forholdet til hun forrige gikk skeis, vel!

Om de vil fortsette å ha et nært forhold til eksen så er det selvsagt deres valg, men da må de være litt mer fintfølende ovenfor deg. Ærlig talt! Dette var ille, og mannen er en feig fyr! Sett foten ned, og si at dere må ha felles front! Sånn kan du ikke leve.

Skrevet

Antakeligvis er de opptatt av å holde kontakten med henne fordi det er et menneske de har kjent lenge og setter pris på OG fordi hun er moren til barnebarnet hennes. Ved å ha direktekontakt med henne får de mer kontakt med barnebarnet sitt.

De trenger ikke velge mellom henne og deg.

Skrevet

min mening er at svigerforeldre må følge brudd osv, å kutte ut barnas ekser...

Hvis din samboer er ferdig med den dama bør da hans familie også være det. Hvis ikke hadde jeg bedt dem drite å dra!

Skrevet

"Din jobb er å være blid, hjelpsom og vise dem hvorfor sønnen deres elsker deg."

Bullshit! Det er ikke noe mer din jobb enn det er deres. De burde være ekstra inkluderende og vennlige for å ønske deg velkommen inn i familen deres, men disse folka har tydeligvis ikke folkeskikk. De har dessuten vist tydelig at de ikke liker deg, så hvorfor skal du gå rundt og bukke og skrape da? Stram opp han feige mannen din, og få han til å gi beskjed om at dette ikke er bra nok!

Skrevet

Tusen takk for støtte alle sammen ;)

Man ser seg jo litt blind og lurer på om man selv er helt ute å kjøre noen ganger. Skal ta en prat med min mann over helga nå når barna har reist til sine andre halvdeler så får jeg håpe han skjønner litt mer.

Å så får de bare holde på hans eks om de fortsatt ønsker det, men da kan de nok se laaangt etter meg å mine barn. Skal bli litt bestemt her jeg å, så får håpe det hjelper..

Igjen, tusen takk.

Skrevet

Vil bare si at jeg synes ikke du skal kreve at de ikke kan ha kontakt med hans eks. Da kan du bli oppfattet som urimelig. Ta tak i de verste tingene, altså de kommentarere svigerfaren din har sagt foran barna diner. For de tingene ER virkelig ille, og det skjønner alle. For hvis du i tillegg henger deg opp i at de har et godt forhold til eksen, så vil saken bli vridd til at det er DEG det er noe galt med, at du er sykelig sjalu, og så vil de feilene de har gjort bli helt borte.

Skrevet

Det høres fornuftig ut med tanke på at de behandler både deg og barna dine annerledes. For noen drittfolk! Mannen din burde seriøst skjerpe seg her siden han ikke har sagt noe om dette!

Hold oss oppdaterte, er du snill! Masse lykke til!

Klem,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...