Gå til innhold

"Uff, du er virkelig nødt til å akseptere at forskjellige folk lever forskjellige liv, og alle har ikke lyst til at barna skal borti dyr i det hele tatt."

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du problemer med det?

Skrevet

Ikke alle liker dyr, sånn er det bare. Så lenge de ikke er slemme mot dyr kan det vel være det samme.

Skrevet

Hvordan får man gjennomført dette i hverdagen? Hva hvis barnet ditt skal være med barnehagen på gårdsbesøk? Nekter du det? Eller hva hvis dere er på besøk hos noen som har kjøpt seg en kanin f eks? Skriker du "Hold deg unna den kaninen! Den er ekkel!"?

Noen barn har det virkelig ikke godt.. Er ikke rart at det finnes mye rare folk..

Skrevet

Hvordan skal unger lære seg å behandle dyr skikkelig og lære hva som er slemt og ikke hvis foreldrene ikke vil ha ungene borti dyr i det hele tatt?

Skrevet

Så barna skal ikke få være borti dyr viss de selv har lyst bare fordi foreldrene ikke liker det??

Skrevet

Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor du har problemer med det!

Skrevet

Man kan fint lære barn at man ikke skal skade andre, verken dyr eller folk, selv om man ikke har dyr hjemme eller aktivt oppsøker dyr. Vi hadde aldri dyr hjemme, men lærte likevel ting som å spørre om lov før vi hilste på hunder for eksempel og å la dyr være i fred og ikke plage dem.

Forøvrig er jeg selv glad i dyr da :-)

Skrevet

Jeg er selv allergiker og kan ikke ha dyr i huset. Men jeg er veldig oppmerksom på at barna mine ikke skal bli redde dyr. Tar dem med til folk som har dyr og lærer dem å omgåes dem. Jeg er enig med Hi.

Skrevet

Jeg er ikke sånn hoppende begeistret for dyr.

Altså, dyr er fine, de fortjener akkurat like god behandling som mennesker, og de er facinerende, men jeg har ikke behov for å ha kontakt med dyr, eller å ha dyr!

Nå skal det sies at jeg er allergisk mot alle pelsdyr..

Kan være derfor jeg ikke har noe særlig forhold til dyr. Ikke vet jeg.

Min datter har en kanin, det hadde også jeg da jeg var liten. Men thats it!

Skrevet

Jeg er også allergisk mot alle pelsdyr, og syns det er skittent med dyr. De kan være aldri så renslige og fine.

Men tror det er pga de allergiske reaksjonene jeg har hatt, jeg blir tett, problemer med å puste, da søker jeg det sterile og rene. Og det er IKKE dyrene i den situasjonen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...