Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 På barseltreff og liknende føler jeg at folk blir sure hvis jeg deltar i diskusjoner om alt fra mating til soving og utvikling etc. Har en 6 mnd gammel datter som er som en drøm. Sov 22 timer i døgnet de første 2 mnd, har sovet gjennom natta siden hun var 4 mnd(12 timer), sover godt på dagen hvor det nå skal være. Spiser godt, har "aldri" hatt magevondt, er blid hele tiden og legger på seg akkurat som hun skal. Er sterk og fin. Tenner har kommet uten drama. Fødselen var en drøm, og jeg har vært i storform i ettertid. Gikk ned alle kiloene på 2 uker. Jeg ramser ikke opp hvor greit alt er på barseltreff altså, sånn som i denne tråden. Skjønner jo at det hadde vært irriterende. Men deltar normalt i samtaler. Sier hva jeg synes funker etc. Men føler at alle bare blir stille og sure hvis jeg nevner noe som helst om soving, gråting, slanking, fødsel etc. Snakker vi om andre ting er jeg helt med, så tror ikke det er det at de ikke liker meg. Er det sosialt uakseptabelt å si at man ikke har problemer?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 ja! tror nok at de misunner deg veldig men blir bare sure når du "aldri"har problemer med noen verdens ting! sånn er vi kvinner,vi vil egentlig ikke at noen skal ha det bedre enn oss! ligg lavt i terrenget men selvsagt skal du få fortelle om "drømmebabyen" din!skulle bare mangle!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #3 Skrevet 1. mai 2010 De er nok misunnelige ja! Kvinner kan være noen j***a idioter!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #4 Skrevet 1. mai 2010 Jeg skjønner hva du mener hi! Jeg har også en sånn drømmebaby, verdens snilleste gutt som har sovet rundt fra første dag. Han sover også godt på dagen og sover fra 20 om kvelden til 1030 neste dag..Han er 4 mnd nå men han har vært så snill hele tiden. Jeg vet at jeg er heldig siden også førstemann var sånn;) Til og med helsesøster ser styggt på meg på kontrollene. Akkurat som om hun ikke tror på meg, men hvem gidder og lyge om sånt da?? Jeg var også i toppform etter fødselen, ikke mange som kunne se på meg at jeg hadde fødd, ikke la jeg på meg stort heller..ja,ja!!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #5 Skrevet 1. mai 2010 Jeg tror ikke det er misunnelse. Jeg har en venninne som holder på hele kvelden med å legge ungene sine. Jeg legger mine på ti minutt og de kommer aldri ned etterpå. Jeg kan selvfølgelig hver gang hun klager si at jeg har ikke problemer, men det er ikke det hun vil høre. Hun vil snakke med likesinnede og få trøst og råd. Da forstår jeg at det kan være irriterende med en som ikke har hatt problemene som liksom skal ha løsningene. Hvis du er litt smart så tier du bare stille. Hva er liksom vitsen med å legge ut om hvor lett det er når andre sliter? Det handler ikke om misunnelse, men enkel psykologi.
Gjest Skrevet 1. mai 2010 #6 Skrevet 1. mai 2010 Nisj da, du må jo ikke holde kjeft. Vi har ytringsfrihet her til lands.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #7 Skrevet 1. mai 2010 Det bunner i misunnelse! Jeg har vært en av de som ikke orket å høre om hvor fint andre har det. Selv sov jeg knapt første året, 4 første mnd var kolikk-helvete. Gikk ned 10 kilo mer enn utgangspunktet. Så ut som jeg holdt på å ramle fra hverandre. Rart jeg ikke gjorde det. Det var tøft i allefall! Så da var det "vondt" å høre om alle som storkoste seg med babyen. Selv ville jeg bare at noen andre skulle oveta en uke eller to, slik at jeg fikk kommet meg litt. Selvfølgelig var junior verdens beste og søteste, men samtidig verdens mest slitsomme! Vær glad du har det fint med jenta di. Men i samtale med "likesinnede" er det nesten garantert at de fleste sliter med ett eller annet, og så kommer misunnelsen over dem når du sier at du har det helt fint. NYT DET!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå