mer enn bare mor Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 Mener å ha lest at man ikke skal gi de det fordi det er bearbeidet vare, og inneholder salt - men når er de "gamle" nok til å få smake litt?
Mom2Two Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 Altså kjøttdeig har jeg aldri gitt ungene (spiser det ikke selv heller), for det er mye salt og fett i. Karbonadedeig begynte vi kanskje med rundt 8 mnd alder? Kan kokes og moses sammen med grønnsaker osv.
mer enn bare mor Skrevet 1. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2010 ok han er 9,5 mnd nå.. Men hva med fiskepudding da? fikk beskjed fra HS om at vi kunne gi det, men det er jo salt i det... Men gutten elsker det da...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 1. mai 2010 #4 Skrevet 1. mai 2010 det fikk hun relativt tidlig, men karbonadedeig er jo bare kjøtt.... helsesøster sa det at unger skal faktisk få litt salt i maten etter ca 8 mnd, for kroppen må tilvennes det.. så bare å bruke sunn fornuft.. man får jo kjøpt fiskeboller på slike 8 mnd barneglass og...
Mom2Two Skrevet 1. mai 2010 #5 Skrevet 1. mai 2010 Fiskepudding hadde jeg nok gitt på den alderen, om det ikke var fiskeallergi i familien.
mer enn bare mor Skrevet 1. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 1. mai 2010 flott, da er helgemiddagene sikret
erteposen + 4 Skrevet 1. mai 2010 #7 Skrevet 1. mai 2010 Jeg bruker karbonadedeig i babymat, men venter med stekt kjøtt til de blir rundt året. Fettet er jo ikke dårlig for barn, men en velger jo gjerne sunne fettkilder til de små. Kanskje er det derfor mange venter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå