Gå til innhold

Wow!! Funnet "drømmehuset", men

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og kjæresten har vel egentlig bestemt oss for å ikke å begyne å se oss om etter noe før tidligst etter sommeren...og jeg har ikke råd alene :(

Alt er perfekt, 3 soverom samt hems og kjeller som kan fungere som lekerom. I skolekretsen jeg ønsker å ha lillegutt. Kort vei til "alt". Samt en fantastisk pris, 2 750 000!!

Altså en million under hva vi har tenkt å ha som mental øvre grense.

Nå er spørsmålet, får jeg overtalt typen??

Skrevet

Det er vel bare å spørre ham?

Sommeren er jo ikke så langt unna, og det er jo mulig at overtakelsen ikke kan skje med det samme uansett. Kanskje dere kan gå på visning i alle fall, og se drømmen med egne øyne.

Skrevet

Selvfølgelig er visning når lillegutt skal på første ever fotball trening...hmm.. har må det virkelig brukes kvinnelist ;)

Thanx for støtten jenter!

Skrevet

11.04 var da selvsagt HI

Liker ikke denne nye automatiske anonym knappen!

Skrevet

Det var kjempe fint!

Men dyrt ift her hvor vi bor, telemark.

Og den hemsen er det takhøyde til å bruke den??

Skrevet

Men kjære deg da, dette er ikke ett hus, men ett rekkhus - med innsyn alle veier... Ikke akuratt ENESTE mulighet...!

Skrevet

I det området er det BILLIG, vi tvilte på om vi skulle finne noe i dette området til under 4 mill. Stavanger er dyrt, og stokka/eiganes enda dyrere.

Takhøyden er visst 1,60 ifg en som bor i nabo rekken...kanskje ikke høyt nok til å brukes, men men...

Skrevet

Nå er jeg av typen som ikke skjønner at et rekkehus kan være drømmehuset da.. For meg er det en villa med stor hage og sånt.. Men for all del, gå på visning, kjør guttungen på fotballtrening og dra og se bare du og kjæresten! :)

Skrevet

Ja, og hvorfor har det noe å si?

Skulle jeg ha presisert "drømme rekkehuset"?

Innsyn sier du, jaja, ikke redd for naboer jeg :) Dessuten er det bare naboer på den ene siden.

Ikke ENESTE mulighet, men vi har lyst å bo i dette området og alikavel ikke bo oss ihjel, da er det faktisk ikke mange muligheter, dessverre!

Skrevet

Hverken meg eller typen er spesielt interresert i stor villa med giga hage. Hverken å ha det eller holde det, hehe ;)

Beliggenhet er viktigst ;) og at det er til en pris som gjør at vi ikke har veldig høye boutgifter.

Skrevet

Når du får det til å høres ut som om dette er det eneste huset som er beboelig for deg - sånn du alltid har drømt om og anntyder en pris som er langt høyere enn hva feks vi ville gitt (og har gitt) for vårt hus, som det faktisk kun finnes ett av... Ja, da tror jeg kanskje jeg heller ville forholdt meg til avtalen med typen enn å presse dette på han (som det finnes mange altrenativer av). MEN det er ditt problem

Skrevet

Du er tydeligvis ikke fra samme by som oss...

Mitt problem?? hehe

Skrevet

kom til BIM og du motstand vil finne....!

Kos deg med drømmen om huset du.. og om rekkehus er bra for dere så er det jo det! Uansett hva andre mener er drømmehuset for dem.. er som å fortelle deg at "nei... dette kan da ikke være drømmemannen din.. for min ser jo sånn ut..."

Lykke til med visning! Og det kan være kjempekoselig å bo i rekkehus om man har gode naboer:)

Skrevet

Men herregud da serrina bolla - du la det jo frem som ett problem eller en utfordring etc etc. Og uansett hvilken by eller "by" du bor i finnes det flere like leiligheter i ett rekkehus, men klabert - man må ha relativt høy iq for å se det... *himler med øya*

Skrevet

Ingen som sier at ikke rekkehus kan være drømmen, men leser du problemstillingen en gang til, så krisemaksimeres den til det ytterste når man får det til å høres ut som om dette er eneste mulighet

Skrevet

What???

Rister på hue

Skrevet

krisemaksimere??? Hvor?

jøyje meg!!

Skrevet

Jippiajajee, takk du. Godt å se at det finnes normale mennesker her inne også :)

Skrevet

Hadde jeg vært typen din hadde jeg ikke gått på den med at det ikke kunne komme opp en like bra leilighet til høsten, som var avtalen! Men det er klart at du ikke ser den. Lykke til!

Skrevet

Krisemaksimere er vel å dra det i overkant langt! Har du aldri falt for noe enten det er en bil, hus, mann, barnevogn eller annet og følt at "dette er virkelig mannen/vogna/huset eller bilen for meg??"

dette er en god følelse som man skal få lov til å nyte uten at drømmeknusere trenger å komme med bedrevitende holdninger..

Regner med at selv om det finnes en drøss med menn der ute så var det mannen din som stakk seg ut for deg?

Er ikke helt det samme.. vet det.. men følelsen kan være litt lik der og da...

Hehe serina.. hender man blir litt engasjert her inne...;)

Skrevet

Jaja, har sett verre steder man kan bo, he he. Var jo kjempeplass for småen å leke på. Synes det var kjempefint jeg, ville no tatt en prat med kjæresten din jeg, og sett hva han synes. Kanskje han er helt enig? Litt kjedelig å la en sånn sjanse gå fra deg om dette er virkelig en plass du har lyst til å bo. Lykke til! :-)

Skrevet

Du sjønner virkelig ikke du??

I dette området så kommer det MEGET sjeldent rekkehus eller hus med minimun 3 soverom til denne prisen. Så sjansen for at noe like bra kommer til høsten er ikke så stor.

Vi har en inntekt på rundt 1 million tilsammen, men vi ønsker å priotere andre ting enn en villa til 4-5-6 mil, derfor er dette rekkehuset perfekt for oss :)

Har ikke krisemaksimert i det hele tatt, bare sagt at utfordringen blir å få typen med på å speede opp boligkjøp planene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...