Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg litt? Ang husleieloven....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leier leilighet, har gjort det 1 år nå, og utleier har fortsatt ikke satt opp noen sportsbod, noe jeg har krav på, nå tenker jeg betale mindre i husleie frem til det er gjort-har sagt ifra flere ganger i løpet av dette året men ingenting skjer....Kan jeg gjøre dette, betale 1500 mindre, noen som vet???

Skrevet

1500 for en sportsbod?

Skrevet

Husleia er egentlig på 6500,- I kontrakta skulle jeg betale mindre inntill det utvendige var ferdigstilt, platting og trapp, boden ble glemt å skrive ned dessverre men sa det muntlig. Etter det andre var ferdig begynte jeg betale fullt, i håp om at boden snart kom på plass...dette har jeg nå gjort i ni mnd, og er nå ganske lei....

Skrevet

Ingen som har noen råd?

Skrevet

hvis du velger å holde tilbake noe husleie så bør du uansett passer på at de pengene går inn på en sperret konto (dvs ikke bruk dem) Med tanke på at du kan bli pliktig å tilbakebetale dem.

men om du skal holde tilbake aner jeg ikke, hva sier huseier til ditt forslag om å redusere leien igjen til alt er på plass???

Skrevet

Du har nok ikke noe særlig håp om å vinne fram med å kreve noe som ikke er nevnt i kontrakten...

Skrevet

Det der bør du sjekke opp veldig nøye før du gjør noe,samt kanskje skrive et skriftlig brev til husvert om hvorfor du ønsker holde tilbake husleie.

Jeg hadde et tilfelle for 3 år siden da jeg valgte holde tilbake deler av husleie pga mangler,og endte opp med å få et brev på døra om tvangsbetaling innen 14 dager eller utkastelse. Jeg valgte å si opp leiligheta å flytte, orket ikke mer tull...

Så med mindre du vil risikere mye trøbbel,så sikre deg i hvertfall at du har alt ditt på det reine...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...