Gå til innhold

Finnes det virkelig noen som mener at det finnes gode grunner for å være utro? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ingen GODE grunner, men mer forståelige grunner enn andre finnes!

Skrevet

Spørs vel hva du legger i gode grunner.

Hvis mannen min hadde vært utro, hadde jeg løpt rett ut og gjort det samme for å straffe han, før jeg hadde dratt min vei. Kanskje ingen god grunn, men så barnslig er jeg rett og slett.

Skrevet

Hva er det som gjør det greit og forståelig da?

Skrevet

Jeg kan forstå de som blir værende i ekteskap med meget syk ektefelle over mange år feks, at de har behov for seksuell nærhet til noen, noen å prate med om sine problemer osv osv... De er på en måte helter som tar seg av sin kone/mann, men også helter har behov for pauser fra hverdagens harde realiteter!

Skrevet

Nei, det finnes ikke gode grunner. Det finnes derimot de som er villige til å finne seg i mer enn andre av en eller annen merkelig grunn.

Skrevet

Joda, men i slike enkelttilfeller så har vel gjerne de som er gift en avtale om at slik er greit? Skulle ihvertfall trodd det hvis sex er umulig for den ene av dem.

Skrevet

Selvsagt finnes det gode grunner. Alle forhold er forskjellige. Det handler om gjensidig respekt. Det er verre ting man kan gjøre mot en partner enn å ha sex med en annen person. Langvarig psykisk terror feks er langt verre, og kan forsvare utroskap. Men det beste ville jo selvsagt vært om det ble brudd i slike forhold.

Skrevet

Ikke sikkert om en ligger i koma feks. Det kan også hende at ektefellen ikke synes det er ok, eller det ikke er diskutert, men man gjør det allikevel og jeg synes det er forståelig. Jeg kan ikke forestille meg en gang hvor belastende det feks må være å leve sammen med ett menneske som blir mer og mer svekket og man vet det vil dø, men det kan ta år. Tror kanskje ikke sexen lokker mest, men at slike personer trenger hjertevenner utenfor familien og at dette kan føre til sex forstår jeg veldig godt!

Skrevet

Mener du at en kan ha respekt for noen og være utro? Hvordan får du det til å stemme?

Skrevet

Sorry, det var dårlig skrevet..Nei jeg mente at i forhold der man ikke blir behandlet med respekt kan det være forstålig at man er utro. Men det idelle ville jo vært å bryte forholdet.

Skrevet

Ja det er nettop det. Så da er jo situasjonen en dårlig unnskyldning likevel da, ikke sant?

Skrevet

Jeg var sammen med en for lenge siden..Vi var sammen i 3 år. Det var ikke en dag han ikke trøkka meg ned i dritten. Jeg kom meg ikke bort fra han. Var livredd. Og jeg endte med å være utro. Han gikk til mine foreldre og fortalte det. At jeg var en hore og hadde hatt meg med andre.

Til slutt klarte jeg å gå. Møtte ikke noe annet enn respekt og forståelse fra min mor etter dette. Selv om hun er den mest pripne dama jeg vet om!

Så ja. Om det ikke er en god grunn, så er det en veldig forståelig grunn. Hadde jeg ikke vært utro, hadde jeg ikke klart å gå.

Skrevet

Her var det også mannen som hadde ei elskerinne på si i over 7 år. Pga vi hadde ikke nok sex i følge han.

Skyt meg gjerne men jeg syntes dette var en grei ordning. Jeg fikk sex etter mine behov og han etter sine. Det er meg han elsker, meg han kommer og sover sammen med hver natt. Meg som får hele lønninga hans på min konto til regninger. Vi har 2 barn og han er en kjempe pappa.

Han og elskerinna har ingen følelser for hverandre, det er kun sex. Han snakker aldri om familien sin med henne, og han snakker ikke om henne med meg.

For oss fungerer dette helt fint.

Skrevet

Æsj... Synes du ikke at du fortjener bedre enn en som gjerne er på deling?

Skrevet

Såklart er ikke dette noe ønske situasjon for noen.

Men når jeg ikke klarer å gi han nok sex som han sier han må ha så fungerer nå dette for oss. Jeg liker det jo ikke, men jeg vil heller ikke miste han og han meg. Så da gjør vi det så her.

Skrevet

Ja, absolutt.

Jeg har en nær venn som er gift. De hadde ikke sex før ekteskapet (kona er ganske religiøs). Kona har en tilstand som gjør at hun ikke kan ha sex. Underlivet hennes utviklet seg ikke normal da hun kom i puberteten. Hun har vært gjennom to operasjoner og de har gått i terapi flere ganger. Hun kan rett og slett ikke ha sex.

Jeg forstår særdeles godt at min venn etter 14 års ekteskap nå har begynt å ha sex med andre kvinner. Han gjør det på en "diskrét" måte, så kona vet det ikke, men han antar at hun antagelig innerst inne vet at han har sex med andre.

Skrevet

Det vitner om en mann som har utrolig lite respekt for deg og dine følelser. Han kan ikke bry seg mye om deg når han ikke kan respektere deg og dine behov, og ikke ekteskapet en gang. Synes synd på deg som ikke er sterk nok til å bryte ut av et så dårlig forhold...

Skrevet

Vanskelig å dømme om sånt. Jeg har også hatt sex med andre da jeg levde i et forhold som nærmet seg sølibat. Jeg er ikke stolt av det, men det har vist seg at jeg hadde et mye større behov enn han, og med årene ble den disharmonien bare større.

Jeg er glad jeg nå er sammen med en som vil like ofte som jeg.

Skrevet

Det er jo ikke akkurat i en normal situasjon heller da. Det er jo et medisinsk unntak.

Jeg tenkte mer på om folk virkelig kan mene at det finnes gode grunner i en normal situasjon, altså ikke medisinsk.

Skrevet

Vel, det sa du ikke noe om.

Skrevet

Dytter og dytter.

Gjest sug lut
Skrevet

Tja, at man har lyst nok, for eksempel?

Skrevet

Når man velger selv og tilbringe resten av livet med en som ikke kan ha sex pga medisinske årsaker så gir ikke det noen rett til og gå og ha sex med andre, han valgte selv at dette var det han ville..

Jeg mener det finnes absolut ingen god nok grunn til og være utro.

Hadde min mann vært utro mot meg så hadde jeg nok mest sannsynlig godt, om jeg kunne tilgitt det hadde jeg nok hatt store vansker med og ha sex med han og det og stole på han igjen.

Men så kommer det veldig mye ann på hvem han har sex med, hadde det vært xen fks så er det helt annerledes en et vilt fremmed kvinnfolk på byen...

Skrevet

lyst og kjærlighet er to forskjellige ting, og hvorfor da ikke handle deretter??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...