Gå til innhold

OTh, fordeler og ulemper

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hatt OTH (Urban Jungle), men måtte selge den etter kort tid. Årsakene ser du under ulemper:

Fordeler:

* Veldig god trillekomfort

Ulemper:

* Liten bag, blir for liten for de fleste barn over 6 mnd. Enda tidligere med vinterpose

* Sportsvogndelen kan ikke snus. For et barn på 6 mnd synes jeg det er for tidlig å ikke kunne sitte/ligge mot meg

* Lite lun kalesje

* Ikke regulerbart fotbrett. Gjør at barna blir liggende med bena nedover når de sover. Dette var svært ubehagelig for mitt barn

* Blir veldig lang når man slår den sammen. Hadde store problemer med å få den inn i bagasjerommet på bilen

Det at du ikke kan snu sportsdelen har ikke noe å si, det er bare vi mammaer som tror det er best å ha barnet vendt den vegen. Barnet vil se framover. :-) Bagen får du kun brukt til 5-6 måneder på de fleste slike vogner, tfk f.eks. men sportsdelen er diger! og absolutt et pluss. Har ikke noe å si at du bytter etter 5 måneder. LYKKE TIL :-)

Ville aldri valgt OTH, det er den største drittvognen jeg har vært borti. Dyr og simpel vogn, ustødig (spesielt når du bytter til sportsdelen og barnet skal sove, tyngefordelingen blir helt feil), stellevesken er ELENDIG på alle måter, selv om den ser fin ut. Liten fjøring så du kan ikke "vugge" babyen, og fortauskanter er et mareritt.

Det er kjipt å ikke kunne ha barnet imot deg i utgangspunktet når du bytter til sportsdelen (vi byttet ved 6 mnd og da er det litt tidlig å ikke se mamma, men baggen var for liten rett og slett . Det er ikke riktig at dette bare er for mamma, fordi jeg byttet til emmaljunga <3 etterpå, og kunne ha barnet mot meg i sportsdelen. Det har vært helt fantastisk å kunne kommunisere med barnet på trilleturer- både for mor og barn!. Ville aldri vært foruten!!).

Du kommer til å IRRITERE deg over knottene på hjulene som alltid tar borti når du skal igjennom smale steder (for denne vognen er faktisk ganske bred med hjulene og knottene). Desuten må du kjøpe ekstradeler i tillegg, f. eks den bøylen til sportsdelen som koster nærmere 600kr.

Det er liten beskyttelse mot sol om sommeren med kalasjen til baggen/sportsdelen, og ingenting mot vind/kulde om vinteren (nå har jeg emmaljunga og det er himmelen av beskyttelse mot alle værforhold).

Sportsdelen kan heller ikke rettes helt opp til 80-90 grader, så når barnet skal sitte så blir det liksom litt liggende uansett. Handlekurven er liten og du må planlegge vektfordelingen nøye. Sportsdelen er noe dritt å ta opp og ned fra sitte/ligge-stilling, billige stroppeløsninger på en så dyr vogn!!!

OTH er et tap-tap valg i mine øyner!

Nå bruker jeg denne vognen kun hos moren min, noen ganger i året, og det er mer enn nok! Ville tenkt meg om 2 ganger før jeg kjøper denne vognen!!!! Men hvis et av kravene dine er ekstra bekymringer om vognen kommer til å vippe over eller ikke, så vil du nok bli veldig fornøyd ;):P

Vi er kjempefornøyd med denne vogna. Jeg kan ikke se noe negativt med den.. Vi venter nå nr 2 og gleder meg til å trille med den igjen... Jeg var innom Barnas Hus og fikk montert vognbrett slik at storebror kan stå på brettet når vi er på tur. Ang.bil, vi har liten bil og denne tar veldig liten plass i forhold til andre vogner.

Lykke til!! Den har vunnet veldig mange tester så den fungerer for veldig mange...

Annonse

Vi hadde OTH til førstemann, og var veldig fornøyd. Men etter ca halvannet år ble den slitt - knapper som ikke ville forbli kneppet igjen, deler av håndtaket som falt av... mulig vi var uheldig med den vi fikk?

Jeg likte at sportsvogndelen var "lite lun" (les stor), for det var god plass til barnet som vokste. Bagen var liten, men med begge mine barn så ville de se litt mer når de rundet 6 mnd så jeg måtte bytte del likevel, trengte ikke bagen lenger.

Synes den var utrolig god å trille, syntes IKKE den tok stor plass. Vi hadde også en liten bil, og fikk den fint nedi baggasjerommet (sjekk selvfølgelig før du kjøper den). Enig i at den ikke har så god fjæring, hvis man vil vugge barnet i søvn.

Syntes den var ganske stødig, men det er jo en smakssak med tre hjul eller fire hjul.

Nå har jeg en Brio GO, og må innrømme jeg savner OTHen, selv om GOen også er ok. Skulle jeg kjøpt igjen, ville jeg kjøpt ny OTH.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...