Gå til innhold

Gratulerer med dagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

ha en flott 1. mai alle sammen.

personlig skal jeg nå avgårde og spise frokost med arbeiderpartiet. slettes ikke ille. tror det er min 26. 1. mai frokost sammen dem.. så jeg begyner å dra på åra

Gjest sug lut
Skrevet

Gratulerer så hjerteligst tilbake, flagget er heist forlengst.

Skrevet

Enhver rød dag en kan pynte seg med rød leppestift er en dag å glede seg over!

Skrevet

Gratulerer med dagen, ja! :))

Skrevet

Seriøst, sier man "Gratulerer med dagen" på 1. mai?

Skrevet

ja. det gjør man :)

her kommer alle pyntet og de fleste i klær med noe rødt i. jeg i rød kjole :D

også tar vi hverandre høytidlig i hånden og de det er naturlig med gir vi en klem også sier vi "gratulerer med dagen".

videre spiser vi frokost sammen og synger sanger som internationalen og kammerater. også kommer det en fra vårt nyoppstartede AUF lag og holder en tale om arbeidernes dag.

så har vi loddsalg og flere sanger (kommer korps og alt) også spiser vi kaker. også vinner folk gaver. jeg vant to bøker som jeg skal kose meg med i sommer:)

innimellom får vi vite litt om utflukter og sammenkommster som skjer i nærmeste fremtid.

også kommer hovedtaleren. i år var det en mann som holdt en fantastisk tale om sin opplevelse av og bli født og tildels oppvokst i arbeiderboliger med 3 barn og 2 voksene på 1 rom og kjøkken. der det var jobben til mannen i huset som eide boligen.

og hvordan det var når han mistet jobben og de måtte flytte og fikk matkuponger som sosialhjelp og ydmykelsene rundt det.

også fikk de til slutt husbanklån til en veldig billig penge og fikk bygd sin egen bolig. en drøm de aldri trodde var mulig og oppflylle gikk i oppfyllelse.

han var utrolig flink! det var litt som å høre håkon lie prate. hele rommet var helt stille. ikke en gang barna sa noe og det var mange blanke øyne og se.

videre så ryddet vi opp etter oss og sa hade til alle og takket for en fin dag.

der har du min 1. mai :)

har du aldri feiret 1. mai?

Skrevet

Det hørtes ut som en verdig feiring. Jeg har feiret 1.mai i dag jeg også, jeg har gått tur i Frognerparken og bakt en hel del. Og jeg nevnte den knallrøde leppestiften? Hadde noen det på under 1. mai-frokosten, kanskje?

Jeg kjenner sånn delvis til historien bak 1. mai, og det er jo flott at man kan se seg tilbake i tid og innse at ting etter mye jobb, blod, svette og tårer (?) er blitt bedre.

Skal flagget heises?

Gjest sug lut
Skrevet

Jepp. Jeg har første 1.mai i nytt hus og merker meg med glede at jeg bor i ei gate med folk som flagger, og ikke noen jeg har sett som demonstrativt brenner bråte.

Skrevet

Jeg vet ikke om det er med glede, men jeg bor nå visstnok i en gate med folk som flagger jeg også. Ingen som brenner bråte her heller, men det er vel bare et tidsspørsmål før noen starter, er liksom for godt til å være sant at alle bare skal være blide og glade 1. mai. Inhalering av bråtelukt må jo dessuten være sunt!

Skrevet

flagget skal heises!

jeg tenker umidelbart at folk som ikke flagger er borgelige eller bønder. det jo kanskje en overforenkling og putte folk i en slik bås. men hadde jeg sett huset ditt uten flagg hadde jeg puttet deg i den båsen.

ja det er en verdig og høytidlig feiring :) og jobben er ikke gjort, det er masse igjen og gjøre der ute. så vi har mål for fremtiden også :)

knall rød leppestift er stas :) jeg har alt for små lepper til å kjøre den stilen. har fokus på øyne i stedet. men det var andre der som gjorde som du :) og rød neglelakk... hehe

tur i frogneparken og bake er jo stas :) høres ut som du har hatt en fin dag :)

Gjest sug lut
Skrevet

Bråtebrennende kapitalistschwin skal dø. La dem dingle.

Skrevet

Nå har jeg innsett at flagget skal heises. Sier vel en del om meg at jeg ikke bet meg merke i flagging under formiddagsturen min. Problemet er imidlertid ikke at jeg er bonde eller borgerlig eller noe sånt, jeg vet ikke hva jeg vil definere meg som, og jeg tror ikke jeg skal forsøke heller, men jeg har ikke flaggstang og da blir det jo vanskelig å flagge. Siden jeg er nyinnflyttet har jeg heller ikke sjekket mulighetene for flagging fra balkong eller andre finurlige plasser, så jeg synes igrunn jeg er unnskyldt.

Du må gjerne ta deg en rusletur og finne huset mitt og putte meg i bås som borgerlig eller bonde eller begge deler, du skal få fersk fletteloff også. Er du aktiv i Ap? Jeg er støttemedlem i Unge Høyre, har et stort Unge Høyre-flagg her, faktisk, kan jeg flagge med det? Binder det bare til postkassestativet eller noe?

Knallrød leppestift må en ha på en dag som dette, og det burde du strengt tatt vite, synes jeg. Jeg har rød neglelakk og, jeg, knallrød den og.

Dagen har vært fin den. Gøy å bli kjent med Oslo som har så mye å by på; vakkert så vel som snodig; siste adjektiv beskrev Blitz-huset, om du lurte.

Skrevet

Dingle? De dingler da ikke? De svever på rosa skyer! Stor forskjell!

Skrevet

til og med min demonstrative høyerepolitikker av en nabo lot vær og demonstrere i dag. jeg tror regnvær gjør protester mye mindre atraktivt. man må jo tross alt jobbe ute i hagen ganske lenge før noen merker det i regnvær.

Skrevet

støttemedlem i unge høyere bekrefter at jeg tross alt har satt deg i helt korrekt bås :D

og høyere flagging på 1 mai, blir vel som å tegne karikaturtegninger av profeter.

merket at min andre høyere nabo var irriterende nok med sitt ekstreme blåe skjerf, liksom (men det er vel kanskje litt urettferdig å si, siden jeg tross alt var rød fra topp til tå selv)

blitz-huset er et fint sted. jeg liker meg godt der! man kan tross alt spise seg mett og drikke seg utørst for til sammen 20 kr og ta en sigarett innendørs sammen hunden sin (om man har en). og leser man en bok der inne så kan du banne på at det kommer noen og spør hva boken din handler om og vips så har du en fin dialog om hva nå en du leser om:)

blitz-huset er en av mange ting jeg setter stor pris på med oslo. men så er jeg veldig glad i mangfold/snodig også :D

jeg har foresten sittet i vilt mange timer og pratet om helt uvesentlige ting med en venninne på en pub i oslo. det var stas. vi tok selvsakt det størte bordet i hele rommet så vi skulle være sikre på at vi ikke ble ensomme. og ingen statt ved bordet vårt mer en i 1 time og alle var dødsrare og helt uten for det vi hadde som plan at skulle dukke opp. og i løpet av kvelden så var det bare 1 person i anstendig alder med utovertiss som slo seg ned og han hadde moren sin på den ene siden og faren sin på den andre siden - desuten pratet de ikke sammen.

så vi konkluderte til slutt med at vi pratet så høyt om så mye uvesentlig at alle ble irritert og gikk til et annet sted...hihi.. det er jo gøy om det er stemmer :D

Skrevet

Støttemedlemskapet i Unge Høyre sier kanskje mer om meg enn det faktisk burde; poenget er uansett at jeg ble ufrivillig innmeldt da vi hadde valgdebatt på den videregående skolen jeg var elev ved på dette tidspunktet i fjor. Synes det var direkte ufint av naboen din å gå i blått skjerf på selveste 1. mai-aften. Litt som å gå i bunad i begravelse, det gjør man bare ikke!

Blitz-huset er skummelt. Jeg har gått forbi det en rekke ganger bare i dag, og hver gang må jeg kaste et nervøst blikk over skulderen idet jeg passerer inngangsdøren i frykt for at noen forfølger meg. Men de var nokså hyggelige sist, merk deg betegnelsen "de" - de er jo en sekt, de synes babyen min var søt og allting. Kanskje jeg skal titte innom på pur lyst en dag og kanskje møte deg? Jeg kan ta med meg en rekke flotte bøker, jeg. Ikke noe problem.

Jeg har ikke fått sjekket ut pubmangfoldet i Oslo ennå, men satser på å ta pulsen på utelivet så raskt som mulig. Det var lurt at dere tok det største bordet, og jeg kan ikke forestille meg at dere ble sittende alene altfor lenge før noen kjekke karer kom spaserende bort. Am I right? At mannfolket har med seg foreldre bør da ikke være så negativt, eller jo. Det bør det. Godt dere skremte dem bort med høylytt nonsensesnakk!

Men seriøst, kan jeg regne med å møte deg på Blitz-huset?

Skrevet

hehe... ufrivillig inmeldt? var fyren ekstremt hot?

hehe.. det er ikke skummelt. men jeg syns det var litt skummelt første gang jeg var der selv. men de er bare hyggelige.

det hender at vi spiser lunsj der, for det ligger rett ved skolen. men jeg hadde ikke dratt til oslo for å gå på blitz liksom.

så vi får ta en lunsj der en gang, du og jeg og alle galingene :D

Skrevet

Husker ikke om han var ekstremt hot eller bare manipulerende og overbevisende, men etter alt å dømme var det vel det første!;-P

Skrevet

hehe.. sansyligvis så var han begge deler! :D

det er rart hvordan man til slutt tror på noen bare de er hote, overbevisende og manipulerende nok.

kanskje flere hote prester hadde fått økt oppsluttningen til kirken litte granne... :D

Skrevet

De kunne trengt økt oppslutning i disse tider, det er iallfal sikkert og visst;-D!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...