Gå til innhold

Kan/bør ein gje beskjed om ein meiner bhg kler barnet feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er kjempefornøgde med barnehagen til guten vår, men synest stadig dei kler veldig mykje på guten vår når dei skal ut.

I går synest eg det var ille. Det var drøyt 10 grader ute og nesten vindstille. Ikkje sol, men ikkje tett skydeke heller, så det var mildt og fint.

Guten (4 1/2) hadde på seg innetøy; ulltrøye, bomullsgenser og -bukse og tynne ullsokkar. I tillegg hadde dei tatt på han ein ganske tjukk ulfrottédress og så vinterdressen MED ullfór. Dette er jo like mykje som eg ville kledd på han i vinter då det var -10 grader. Guten var veldig svett.

Kva kler du på ditt barn i slikt vér, kva gjer barnehagen, og gir du beskjed om du meiner dei kler barnet feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi beskjed, og ta med deg vintedressen hjem =) Den trenger ikke henge ibarnehagen nå!!!!

=)

Skrevet

Jeg har ikke barnehagebarn selv, men jeg tror at når snuppa begynner, så ville jeg sagt fra i et tilfelle som du beskriver. Det går an å gi tydelig beskjed på generelt grunnlag at "xxx er litt varm av seg, så når det er så varmt som nå, så trenger han kun et tynt lag ull + noe vindtett f.eks."

Datteren min er en blid jente, men når hun blir for varm, så blir hun faktisk uvant sutrete. Vi kjører et tynt lag ull og vindtett for tiden. Det vindtette er enten jakke og olabukse eller regntøy, eller en dress uten for. Det kommer an på været.

Skrevet

Da tar du med deg hjem alle klær som ikke er nødvendige lenger. Og Legger til rette for at de bruker de klærne som du ønsker at skal brukes. Ullfrottèdress og vinterdress trenger ikke å ligge i bhg nå lenger, f.eks.

Men jeg er helt enig med deg -det var usannsynlig mye klær på en varm dag det der ja! Rart at ikke 4åringen klagde på at han var varm.

I bhg til minsten hadde de vært ute i bare jakke og joggesko i går!

Skrevet

Vanskeleg med dette véret og, seinast for eit par dagar sidan var det ganske nødvendig med vinterdressen; 4-5 grader, sludd og kraftig vind.

Men det er vel ikkje så lang tid før eg trygt kan ta den heim uansett, véret må vel stabilisere seg litt no som vi er komen til mai :o)

Får heller ta den heim i neste veke og forhåpentlegvis unngå problemet på den måten (sjølv om dei er veldig flinke til å finne masse byttetøy og kle på han om dei meiner han ikkje har nok tøy med seg).

Skrevet

Gi beskjed. Det gjør jobben enda enklere for oss. Det er mange som ønsker mye klær på barna sine fremdeles, men det er supert når foreldre gir klar og tydelig beskjed om hva de egentlig ønsker. Vi kjenner på barna gjennom hele dagen, både ute og inne, men det er vanskelig å vurdere akkurat i dette været. Også er barna veldig forskjellige. Noen er varme og noen kalde.. Mitt råd er å gi beskjed.

Skrevet

Jeg har tatt med det varmeste tøyet hjem, og tar det med om jeg vet det blir en kald dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...