Mammamø! Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 Jenta mi er 5 mnd, og har brukt å sove hele natta uten pupp. Vi begynte med risgrøt for 2 uker siden, og synes det har gått greit. De siste dagene har hun væt oppe full porsjon. Men siste uka har det skjedd noe med henne.. Var først på 5 mnd kontroll og hun hadde feber og var pjusk i to dager etter vaksinene. Så har hun begynt å bæsje HELE tiden, noe som har resultert i illrød og sår rumpe. I natt har hun våknet hver 3 time, med bæsj i bleia, og da har hun også fått pupp.. Tror dere det er en slags allergisk reaksjon på grøten ? Bør jeg kutte det ut, bytte grøt, eller er det kanskje tenner på gang ? Vil ha tilbake den blide sove-babyen min!!
Kvikklunsj- født Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 Ikke godt å si at om det er det ene eller andre, men jeg husker godt med nr 1 at hun bæsjet KONSTANT og var så sår på stumpen at jeg trodde det aldri kom til å bli bra. Men det ble det, og det var tenner som var på vei. Se etter i gommene, sikler hun mye eller tar hun seg mye i munnen? Tips til sår stump: la stumpen ligge å tørke godt uten bleie og bruk Inotyol. Evt potetsmel eller brystvortekrem. Lykke til!!
Julelita Skrevet 1. mai 2010 #3 Skrevet 1. mai 2010 Jenta mi var sånn i påska, gikk over av seg selv etter en 4-5 dager. Tror det var omgangssjuka. Jeg ville ha snakket med helsestasjonen/lege. Ta en telefon på mandag om det ikke er noen endring til da.
morromor Skrevet 1. mai 2010 #4 Skrevet 1. mai 2010 Prøv å gi hirsegrøt kanskje? Har hørt dette skal være bra mat når det kommer til "bæsjeproblemer"
Chrizzie Skrevet 1. mai 2010 #5 Skrevet 1. mai 2010 Huff, jeg henger meg på denne, for vi har akkurat samme historie!!! Har holdt på nå i 3 uker... Snakket med legen på 6 mnd kontroll, men han mente det var normalt når det er innføring av mat... Jeg har også tenkt på tenner, men ser ingenting i munnen... Den første halvannen uka var det ekstremt mye bæsjing, og veeeldig bløtt, men det har bremset litt nå, men han bæsjer etter hvert måltid (både pupp og grøt eller fruktmos)... Det ser ofte ut som pesto, og lukter surt, men innimellom kommer det en litt slimete, lysebrun/gul bæsj også.. Han la kun på seg 50 g på to uker, så jeg er bekymret, men han virker jo ellers i fin form.. Han ble så sår at det var like før huden prellet av, men da kjøpte vi Inotyol, og han ble fin over natta!! Helt utrolig!! Anbefales på det sterkeste!! Følger spent med om andre har erfaring med dette!
Mammamø! Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 2. mai 2010 Takk for svar! Inotyol skal kjøpes inn i dag! Jenta mi fortsatte bæsjingen ( gul og slimete) i hele går, og ble sårere og sårere stakkars. Ringte tilslutt til sykepleier på legevakta. Hun trodde det var en kombinasjon av reaksjon fra vaksinen, og tenner på vei. Men jeg merker heller ikke noe i munnen hennes. Men smører på Dentinox på kvelden for sikkerhets skyld. Men, hun har sovet i hele natt ( stod opp kl 5 da, men likevel), så det kan tyde på at hun er på bedringens vei. Rompa var ikke så ille i morges heller, bedre enn i går. Hurra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå