Gå til innhold

ammegal gutt på 18 mnd!!HJELP!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ammegal gutt som ikke klarer å slippe tak i puppen. Han drar og slår når han ikke får pupp. Men de fleste gangene så klarer han å få tak i puppen selv. Når han ikke spiser før han legger seg, så har han puppen i munnen hele natten. Han ammer mange, mange ganger om dagen, og spiser ikke så mye. har lyst bare på søtsaker og er heeelt umulig å få vekk fra puppen. han er ikke den typen som hører etter. og er såååååå STAAAAA!!!

Hvær så snill å hjelp meg.

Noen gode rå!!!!:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutte å amme er det mest effektive. Ellers hjelper det også å være streng på at det er du som bestemmer når han skal få pupp (er du lei nok klarer du det).

Hilsen ei som ammet til ungen var to år, he he.

Skrevet

Beklager å si det men, det høres ut som en veldig bortskjemt gutt.

Ingen er født som typen til å ikke høre etter, man blir det etter manglende grenser...

Jeg ammet selv til min var 2 år, men fra han var 8-9 mnd så var det slutt på nattpupp og han sov hele natten.

De var en kamp, men det gikk, han har sovet hele natten siden og er fornøyd og glad når han legger seg.

På toårs dagen sa vi at nå er du så stor gutt at det er nok pupp.

Han har grinete prøvd å få mere pupp siden, men da har jeg ikke gitt meg på det.

Nei er nei!

Han vil komme til å bli sulten å spise etter at han ikke får den feite morsmelken, det tror jeg. :)

Introduser masse gode grønnsaker og fukt i tillegg til godt pålegg.

Favoritten her hjemme er tomat! Han spiser cherry-tomater som godteri, han velger det selv. Men vi har hele tiden prøvd å fokusere på frukt å grønt siden han var 6 mnd.

Den eneste grønnsakene han sier nei til er rosenkål. :)

En annen ting som kanskje kan få gutten din til å spise middag...

Inkluder han i middagslagingen. :)

I går feks, laget vi taco, men han fikk kjøttdeig uten tacokrydder.

Han synes det er kjempestas med den lefsa som er lett å holde og så er det så mye sunt i den! :)

Lykke til, stå på...

Skrevet

jeg ammet vårt barn til 2 år. hun var også "ammegal"..trodde aldri hun skulle slutte. ammet mye dag og natt. så jeg forstår deg så godt!

det var et slit..jeg begynte å kutte ut gradvis fordi jeg hadde mye melk og fikk spreng veldig lett..

hadde faktisk på litt salt på puppen også..og pratet veldig mye med henne om at hun var en stor jente og trengte ikke puppen. det tok vel et par uker til hun ga opp og ville ikke mer. men du må være virkelig bestemt. det var bra at hun gikk i barnehagen på dagene, det hjalp mye. lykke til! dette klarer du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...