Gå til innhold

Gutten min er snart 2mnd...gjør dere noe spess med små nurkene,øvelser,underholdning osv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer bare på om dagene til nurk bør/kan være mer lærerike/innholdsrike? vi "snakker",koser,tuller,og kommer oss ut litt...men øver dere på å ligge på magen,leser masse for de,viser de bøker/leker osv,for og utvikle de ect?? ...høres sikkert lite smart ut her..men aner ikke når man bør begynne med ting osv..sikkert aldri for tidlig,men hva gjør dere andre med barn på samme alder? gjør dere noe spess på dagene dere går hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som du sier, og vi (hehe jeg) sang masse for han.

Skrevet

Helsesøster anbefalte oss å lage en liten lekekrok for nurket. Vi har en babygym i lekekroken, men tok vekk de fleste lekene i begynnelsen, siden vi ble anbefalt 1 leke i straten som byttes ut ved jevne mellomrom. Vi ble også anbefalt å la henne ligge ca 3x 30 sek på magen (korte økter i starten) slik at hun får trent nakken. Nurket vårt (snart 3 mnd) kan nå holde hode oppe i flere minutter å kikke på et teppe med motiv som jeg har hengt opp i lekekroken. Hun kan klasker til, gripe og strekke seg etter lekene som er i lekekroken (har flere fremme nå). I tilegg har vi noen faste ritualer med ulike bamser og leker som jeg merker etterhvert skaper gjennkjennelse og forventninger hos henne. Vi synger med bevegelse, bruker regler, snakker, koser, ler. Setter også ord på og forsøker å motivere henne når hun utforsker kroppen sin (ser på hendende, løfter bena og stumpen, dytter seg bortover med beina osv) . Pappan leser veldig enkle bøker for henne og lager dyrelyder og utrolig nok fenger bøkene til en viss grad allerede og dyrelydene er kjempemorsomme. Utrolig mye man kan gjøre for å stimulere babyen, men det er viktig å se når nok er nok. Snur hun seg vekk, trenger hun pause og noen ganger er det best å pludre/prøve ut ting på egenhånd.

Skrevet

Tusen takk gry,for mange gode ideer! kjempe fint,takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...