Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 å se inn i det lille hullet? hehe Er det ikke mulig å bruke skjermen?? Argh blir så irritert for jeg sitter å roter her og får ikke til innstillingen. Ellers så går det rett og slett bare ikke :s
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 Joda, på canon sine nyeste finnes det en knapp som du trykker på for å kunne se motivet gjennom skjermen, slik som på vanlig kompakte digitalkamera. Men hvis du skikkelig gode bilder, så er det beste å se igjennom "kikkehullet"
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Hmm skal tro hvilken knapp det er da?? Har Canon Eos 500D om det har noen betydning :s Uansett takk for svar )
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #4 Skrevet 1. mai 2010 altså jeg har 450 D, og min venninne har akkurat det sammen. Hun trykket på knappen i midten (tror jeg) i mellom piltastene. Da fikk hun slik at hun kunne se med skjermen når hun tok bilder. Det merkelige er at vi har ikke funnet ut hvordan man gjør det med mitt kamera, selv om vi har samme. Tenkte da at de sikkert ihvertfall har denne funksjonen på nyere canon-kamera. Jeg har ikke tatt med så god tid til å finne ut hvorfor hun kunne gjøre og ikke jeg. kanskje det har noe med noen innstillinger å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #5 Skrevet 1. mai 2010 hvorfor kjøper du speilreflekskamera hvis du ikke vet noe om fotografi? skal du ta bra bilder, ser du gjennom hullet. amatøøøøøør!
skorpionfruen Skrevet 1. mai 2010 #6 Skrevet 1. mai 2010 Å der måtte det komme en idoit med innspill. Har selv speilrefleks uten at jeg vet en dritt! Men bruker det nå likevel, learning by doing! Om jeg får tid skal jeg ta et kurs en gang, og alle er vi amatører når vi begynner med noe nytt!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #7 Skrevet 1. mai 2010 Det burde du spurt om i butikken når du kjøpte kameraet, veldig mange speilreflekskamera i dag har en funksjon som gjør at du kan se på skjermen når du tar bilde. Problemet er at de ofte koster 1000 - 2000 kroner mer. De fleste er ikke villige til å betale så mye for en så liten ekstrafunksjon. Kan være greit å vite hvilke funksjoner et kamera har når man kjøper det ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #8 Skrevet 1. mai 2010 Ikke bruke skjermen. Du klarer aldri i verden å se hva som er i fokus eller hvordan fargene ser ut. Det er derfor den ikke virker når du tar bilder. I tillegg til at det ser helt idiotisk ut. Og trekker et hav av strøm. Fy skam seg.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #9 Skrevet 1. mai 2010 Ok!!! Saken er at jeg fikk det i gave. Jeg får ikke spurt kjøper akkurat nå + butikken er stengt. Derfor spurte jeg her, beklager dette. Jeg kan lite om kamera, men har lyst å lære. Beklager dette også om det er et problem for dere profesjonelle. Takk til dere som har svart skikkelig. Jeg har ennå ikke funnet ut av det :s. Har snakket med noen venner og de sier at det ikke går. Har også lett på nett ang. denne kameratypen og det står ikke noe der. Finner ikke noe i bruksanv. heller. Den står på svensk/dansk så kanskje jeg missforstår noe + jeg har ikke fått lest alt, for den er tykk. Jeg synes at i noen tilfeller så er skjerm mest brukervennlig. Som f.eks om du har mange mennesker forann deg på en konsert, i en kirke osv. Derfor lurer jeg veldig på om det i det hele tatt går ann på mitt kamera. Jeg prøver å lære skjønner dere...
venterbarnnr2 Skrevet 1. mai 2010 #10 Skrevet 1. mai 2010 Hei :-) Jeg har samme kamera som deg og det går kun an å ta bilde gjennom kikkehullet :-) Men det er også da det blir best bilder :-)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #11 Skrevet 1. mai 2010 Tusen tusen takk for svar Det var det jeg også trodde nå. Hadde håpet at det var mulighet for å ta fra skjerm da jeg synes det er greit innimellom, men men . Regner med jeg venner meg til det. Bytter det uansett ikke inn da jeg synes det er helt supert på mange områder. Har fått testet mye hehe. Men mye å sette meg inn i også . HI
venterbarnnr2 Skrevet 1. mai 2010 #12 Skrevet 1. mai 2010 Bare hyggelig :-) Ja det er et utrolig bra kamera. Spesielt når en begynner å lære seg å gjøre alt manuelt istedet for å bruke de "ferdige" funksjonene. Jeg har en bror som lærer meg opp og det er utrolig gøy :-)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #13 Skrevet 2. mai 2010 PS venter barnnr2 Det går ann å ta bilde ved å bruke skjermen. Fant det ut i dag
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #15 Skrevet 2. mai 2010 ja, det var det jeg visste. hvordan fant du det ut?? hilsen en anonym lenger opp her, som har 450 D, men ikke har funnet det ut selv om venninna har klart det. og nå du!!!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #16 Skrevet 2. mai 2010 Ja nå var det ikke jeg som klarte det da, men skal prøve å forklare. Vet ikke om du har videokamera på ditt. Du kan ikke la "hjulet" stå på portrett, landskap, sport osv. Det må stå på P eller AV når du tar bilde. Når du har stilt på P eller AV så trykker jeg på knappen som viser et kamera. Du trykker kanskje på den knappen inne i piltastene?? Saken var ihvertfall at "hjulet" ikke kan stå på portrett osv. Håper dette var til litt hjelp :s HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå