Gå til innhold

Nesten ti år siden sist fødsel- noen med erfaring? Lurer på om kroppen er "nullstilt"

assisi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Jeg har 2 barn som det er 9 år imellom og jeg var veldig nærvøs for dette da jeg gikk gravid sist.Hadde også hørt at man nesten ble førstegangsfødene igjen men det sa jordmora mi at det bare var tull.

Det stemte at det var tull.Jeg hadde 10 timers fødsel med førstemann og måtte sys mens andremann kom på 3 timer uten at jeg måtte sys eller noen ting.Hadde en fantastisk jordmor.

Jeg kunne dra hjem fra sykehuset neste dag.

Nå er jeg gravid igjen og er vedig spent hvor lang tid det tar denne gangen.Dennen gangen er det bare 2 år imellom.

bambi

Hei

Jeg har ikke fult 20 år men 18 år og 3 mnd :o)

Nå har det seg slik at jeg har også mistet i uke 20, ett år før hun siste kom.

Jeg har også hørt at når det er så mange år mellom så er det som å starte på nytt...

sønnen min som jeg fikk nå for snart 19 år siden ble fødselen satt i gang med drypp og den varte i 5 timer og 45 min..

Datteren min som jeg fikk for 7 mnd siden ble også satt i gang og den varte i 50 minutter....er det man kaller styrt fødsel.

Formen min sammenlignet mellom de to er at siste fødsel kunne jeg vel løpt maraton etter på...var veldig pigg og oppegående....første fødselen var jeg veldig svimmel og slapp...

lykke til

Jeg fikk nummer to 18 år og 9 måneder etter førstemann. De to fødslene var som dag og natt. Den første fødselen tok flere døgn, og var kjempetøff. Jeg slet veldig med å få full åpning. Ved fødsel nummer to gikk alt veldig greit. Fødselen startet med regelmessige rier i 22-23 tida. Kl 06 var gullskatten født. Det stoppet litt opp på slutten, men åpningstida gikk mye fortere. Jordmoren sa etterpå at har du født en gang, så er kroppen litt mer innstillt på det neste gang selv om det går lang tid. Noe annet ar at ethvert fødselsforløp er forskjellig, så komplikasjoner kan det vel bli uansett hvor mange ganger en føder.

Annonse

Hei!

Jeg fødte en flott liten gutt i fjor, og da var det 8 år siden min første fødsel. Nr to var en helt annen fødsel. Man blir aldri førstegangsfødende igjen, sies det - og i mitt tilfelle stemte det virkelig. Flott opplevelse! :-) Lykke til med din!

Nå må jeg gjøre meg ferdig. Må snart dra tilbake til sykehuset etter ettermiddagspermen - i morgen hentes tvillingene våre ut med keisersnitt!! :-) Blir ingen vanlig fødsel på meg denne gange pga måten de ligger på, men jeg har altså veldig gode minner om den forrige.

Ha en fin kveld! :-)

Heisann. Jeg hadde knappe 18 år mellom min første og andre fødsel og de var helt forskjellige. Førstemann kom på 2. trykkria og fødselen der varte i ca 4 timer. Mens andremann tok 14 timer og mye jobbing... Så det behøver ikke nødvendigvis gå fortere andre gangen. Er nå gravid igjen med termin i desember og jeg er veldig spent på hvordan den fødselen blir. Har nå pådratt meg en prolaps og det er jo ikke akkurat gunstig med tanke på fødsel.

• 1 måned senere...

Jeg har 20 år mellom mine to graviditeter. Jeg er dagsventende, så kan desverre ikke svare på ulikhetene mellom disse fødslene før om noen dager (forhåpentligvis). Jm sier at selv om det er 20 år mellom fødslene mine, er jeg ikke 1gans fødende. Hun sier at kroppen vil "kjenne igjen" fødselsprosessen og sannsynligheten for en raskere og lettere fødsel er stor.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...