Gå til innhold

Vippestolanbefalinger?

Anbefalte innlegg

Gjest Iris<3
Skrevet

Hei! Jeg skal kjøpe en vippestol, men utvalget er jo så stort at jeg nesten blir svimmel. Utrolig mye å velge i! Har noen av dere en vippestol å anbefale, eventuelt fraråde? Takknemlig for svar. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baby Bjørn selvfølgelig.

Genialt god :o)

Skrevet

Kjøpte en fra simo i 2000 :)

Helt super. Skal til å ta den frem igjen nå. Til 4.barnet :D

Et pluss her er at trekket kan bli tatt av og vasket!! Og at den kan legges helt flat slik at den kan brukes "tidlig". Er trinnløs regulering av både ben og ryggstøtten :)

Like fin enda. Bortsett fra at farge og mønster er helt umoderne i dag ;)

Skrevet

Babybjørn, det er omtrent den eneste vippestolen jeg har sett som det faktisk er mulig for barna å vippe selv. Kan også legges flatt og trekket kan tas av og vaskes, det er også mulig å få kjøpt ekstra trekk hvis det skulle være nødvendig av en eller annen grunn.

Skrevet

BabyBjørn. Genial stol!

Skrevet

Men dere som har baby bjørn, hvor lenge bruker dere de? For jeg har lånt en slik når vi har vært på besøk hos andre babyer og jeg synes det var umulig å gi gutten mat i en stol som konstant vippa! Vi hadde også en etter storebror (f. 02) denne gangen slik som hun lenger opp her beskriver med trinnløs regulering på både rygg og føtter, og vippinga kunne også stoppes noe som gjør det enklere å spise i den. Knerten her er nå 13 mnd men han satt vel i stolen og spiste sikkert til han var ca 9-10 mnd.

Skrevet

Jeg vil også anbefale Babybjørn.

Men har brukt den veldig lite til mating da, mine har ikke begynt med fast føde før de har vært 6-7 mnd gamle og da har de kunnet sitte selv så de har fått mat i høystolen.

Skrevet

Anbefaler også BabyBjörn. Skal man bruke den til mating kan man stabilisere den med foten.

Skrevet

Babybjørn sin er superduper spør du meg :o)

Skrevet

Skriver under på denne. BabyBjørn sin er super!

Har hatt den til begge våre små, å bruker den til mating. Legger bare føttene rundt under rompa på snuppa, så sitter hun støtt og klarer ikke å vippe :D

Skrevet

Hei:) Jeg kjøpte Peg-Pérego sin. Helt super. Brukte den fra hun var 2 uker gammel, da det er nyfødt "innlegg" i den. Den kan også spille musikk, noe vesla her har likt kjempe godt. Det er også med avtagbar solskjerm, så vi kan bruke den ute til sommeren og avtagbar uro. Både rygg og rumpe kan stilles inn, og man kan gjøre slik at den ikke vipper hvis man f.eks skal gi mat. Hun klarer også å vippe stolen selv.

Den kostet 1299 kr, men har vært verdt hver eneste krone! Synes den virker bedre enn Baby Bjørn sin. Og ikke minst at den har solskjerm, gleder meg til vi kan sitte ute:)

Lykke til med valget:)

Skrevet

Jeg har fått arve to babybjørn vippestoler til tvillingene, og de er det eneste stolen i min babymammakarriere jeg har likt. De vipper selv, de får god støttte som spedbarn, trekket kan vaskes raskt osv.

Skrevet

Fikk en Maclaren i gave da lillemor var nyfødt, og den er kjempegod. Jeg tror at den er ganske dyr da. :)

Skrevet

Hvorfor gi mat i en vippestol? Vi gjorde det med tvillingene rundt 6-7 mnd. og stoppa bare om det vippa. Ellers så sitter de i babystol den korte tiden matinga tar. Om en ser på testresultater og snakker litt med fysioterapeuter så gir jo babybjørnen svært god støtte og i liggestilling bedre enn om en bærer. Nabogutten sitter i sin enda, og han er 1,5 år. Uten belte, og han sitter i den når han ser barnetv.

Skrevet

Vi hadde en billig sak, helt ok og ikke mye dupsedeiser på den. Når ungen kunne sitte selv var jo stolen overflødig... Den kan legges flatt og hun kosa seg masse i den uten at hun nødvendigvis måtte vippe selv. Tror den kosta 2-300 kroner:)

Skrevet

FP Rainforest som vibbrerer. genialt hvis barnet har luft i magen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...