Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Har problemer med å få sønnen vår på 4mnd til å sove på dagen. Helsesøstra sa at de bare må lære seg å sovne av seg selv. men at man skulle gå bort til vogna først hvert 5min og så hvert 10 min. Noen som har prøvd dette? erfaringer? jeg har ikke vært her så lenge.. om noen skulle skyte meg pga spm har vært stilt før.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 5 eller 10 minutter er LENGE for en på 4 mnd!! Hva slags helsesøster er dette? Jeg ville i alle fall aldri i verden ha fulgt dette rådet.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 altså, personlig mener jeg det er alt for tidlig når babyen er 4 mnd, selv om mange eksperter mener at når babyen er 3 måneder kan de lære seg å finne søvnen selv. Men har også hørt såkalte eksperter si det motsatte, nemlig at det er for tidlig når de er 4 mnd. Jeg slet med å få ungen til å sove hvis han ikke ble bært eller rugget på. Men jeg følte selv at det var veldig unaturlig å la en så liten unge gråte seg i søvn. Nå nå han er 3 mnd eldre, føles det mye mer naturlig å la han gråte en stund. Nå merker jeg bedre at han ha fått en sterkere vilje, og vet hva han får. Jeg lar han fortsatt ikke gråte seg i søvn, men jeg bruker mye lengre tid før jeg hjelper til, og mange ganger sovner han faktisk av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 synes ikke du skal bruke denne metoden så tidlig!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 Kommer helt an på hva du gjør det da. Man venter ikke til barnet er hysterisk, men er det sutring og smågråting så går det bra og vente noen minutter før man går bort til vogna. Føler du at 10 min er for lenge, prøv med kortere tid. Lærer gutten å sovne av seg selv sparer du deg selv mye pes fremover, det blir ikke enklere med tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå