Gå til innhold

Er deres menn late mtp rydding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom hjem idag etter en laang arb.dag. Sambo hadde vært hjemme, og alene hjemme en timers tid etter tilvenning i bhg. Leiligheten så ikke ut.. Brødsmuler, klær overalt slengt i gangen osv. Badet så helt jævlig ut. Lei av å rydde det helt strøkent når det ser ut som et forbanna horehus dagen etterpå. Han gidder nesten aldri å rydde, og mener HAN aldri roter!? At det er jeg og ettåringen som roter.. Herregud. Kanskje på tide å bo alene da?..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, han klarer ikke rydde, ser ikke rot. Tørker ikke av benken, skitne sokker slenger overalt osv.

Skrevet

Hadde det vært slik her, at jeg var på jobb en dag, og han gikk hjemme. Så hadde jeg kommet hjem til strøken leilighet.

Han er meget ryddig av seg! Men så lenge jeg har kontroll, så holder han seg unna! ;-)

Skrevet

Ikke noe flink å rydde, nei. Men han har mange andre områder han er flink på, så det får veie opp. Han er flink å hogge ved, male hus etc. Så da får ryddinga bare gå sin gang :)

Skrevet

Kjenner til problemstillingen. Men her i huset er det ingen kjære mor lenger. Første årene av forholdet var det slik, jeg ryddet og han rotet. Det holdt på å klikke for meg til slutt og forholdet ble dårlig, spesielt etter vi fikk barn.

Så jeg tvinget han og har lært han opp ganske bra til å holde orden nå. Alt rotet og klær han la fra seg overalt samlet jeg i en dunge utenfor døren eller kastet det ut vinduet, uansett vær (også rot og klær etter ungene som han ikke hadde ryddet om jeg var borte). Det samme med glass, tallerkener osv. naboene trodde nok det hadde klikket for meg, men det gjorde det vel også.

Jeg har også vist han nøyaktig hvordan han rydder skikkelig på kjøkkenet, hvor han skal tørke støv, hvordan han skal henge opp klær osv. Trasig å måtte lære en mann slike ting, men det var enten det eller skilsmisse. Jeg orker ikke leve med en gris resten av livet og at alt i huset skal være mitt ansvar. Nå er han mye flinkere, ser hva som må gjørest og plukker opp her og der. Og vi har det også bedre sammen.

Skal hvertfall lære guttene mine å holde orden og rydde etter seg. Gjør det dere også kjære jenter, tenk på deres kommende svigerdøtre;)

Skrevet

Mannen min er veldig flink til å rydde og gjøre rent - mye flinkere enn jeg er..

Slutt å rydde for han hvis det irriterer deg!!

Skrevet

Her er det jeg som ikke er flink å rydde, samboeren rydder hele dagen, blir litt irritert innimellom fordi han ikke ber meg om å rydde, er jo jeg som roter.

Men det er utrolig deilig med en mann som rydder. Tør ikke tenke på hvordan det hadde vært om han også var en rotkopp.

Skrevet

Nei, han ryddar minst like mykje som meg. Den einaste huslige sysselen han ikkje duger til er matlaging. Men eg lagar gjerne middag åleine, når han er ute med ungane både før og etter middag :)

Skrevet

Mannen min er ikke direkte lat, men vi har tydeligvis forskjellig syn på hva som er rot. Jeg blir så utrolig sur når jeg kommer hjem og det første jeg snubler i er skoene hans som er slengt midt på gulvet. Han ser ikke problemet. Jeg bryr meg ikke om det er litt ugress i hagen, han blir sprø av det og må rydde, luke og beskjære.

Man får vel ha litt takhøyde for hverandres feil og mangler i et forhold, og heller si fra når man reagerer på noe fremfor å vente til man eksploderer....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...