Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 blir så provosert av de som sier dette.... Men fy f... så mye som følger med Noen blir faktisk syke. Tilstander som kan utvikle seg til fortidli fødsel eller andre farer for mor eller barn. Eller begge. Jeg er sååå glad for at min lege har tatt meg alvorlig fra før dag en. Fortjener en blomst, det gjør hun. Hun skal få det også :-) Egentlig vil jeg bare si at hvis vi alle passer på seg selv, og ikke ser ned på de som trenger en time-out når en er gravid...så tror jeg alle vil ha det litt bedre. -- moteting å "holde ut" - Uten SM hadde jeg kanskje ikke fått sjansen til å bli mamma... ... dagens utbrudd fra meg....
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 Er veldig veldig enig med deg! Har slitt mye selv i graviditetenj, jobbet mye gradert sm, men siste tiden har jeg vært fullt sykemeldt. Har ikke en like forståelsesfull lege som deg, blir nå tvunget ut i gradert sm igjen, noe jeg absolutt ikke føler jeg takler. Å høre legen fortelle at jeg MÅ tåle å jobbe litt er ikke så morsomt, jeg vet jo selv hvor mye vondt jeg har. Gruer meg til den dagen jeg bryter sammen på jobben, for jeg vet den dagen kommer.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 ikke syk bare gravid ja...neida følte seg ikke spess syk når man må ta turen ca 18 ganger i løpet av en dag for å tilbe doskåla, eller ikke kan ta seg en dusj uten å spy, eller se i kjøleskapet ute å bli kvalm, eller spy fordi du driter og mens du driter. Prøver du å rydde spyr du osv osv...Bare selvdisiplin og viljestyrken som gjorde at jeg ikke ble bedre under graviditetn serru...sa niesa mi som aldri har vært gravid selv...neida vakke syk jeg.! Provoserende! enkelte havner jo til og med på sykehuset!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 Vel...Graviditet er jo faktisk IKKE en sykdom da. Det er helt normalt å være litt ektrs trøtt, vondt i ryggen, bekkenløsning osv. Selvfølgelig er det noen som får ekstra store plager med f.eks ekstrem kvalme, store bekkenløsningplager, høyt blodtrykk etc. Noen har også fysisk tunge jobber som gjør det vanskigere å stå i full jobb hele svangerskapet. Men dette er faktisk ikke flertallet. De aller aller fleste klarer faktisk å jobbe med helt normale svangerskapsplager. Men vi er blitt en nasjon av snytere og snyltere hvor det bare blir sett på som rett og rimelig at gravide skal ha gooood tid til å kooooose seg, ta vare på seg selv, stelle godt med seg selv osv. Er man gavid er det automatisk greit å være sykmeldt og la andre skattebetalere betale lønna. Blææææææ!!!!! La de som er ordentlig dårlige være hjemme med god samvittighet. Så får vi med lette og moderate plager være med å bidra til å holde samfunnshjulene i gang:)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 Vel vel.. Samme hva du sier, så er ikke graviditet noen sykdom, og mye er vanlige graviditetsplager - for noen oppleves det som sykdom, for andre som ingenting. Uansett har vi alle forskjellige smerteterskel, både fysisk og psykisk. Noen bekymrer seg mer enn andre, vi er rett og slett forskjellige. Tror ikke leger tar deg mer eller mindre på alvor ved å skrive ut sykmelding altså. Beklager, men ved slike utsagn setter jeg faktisk spørsmålstegn ved hvorfor man blir sykmeldt selv om jeg ikke har noe med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå