Gå til innhold

Har jeg kasta bort 4 år på utdanning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare 21 år, og har vært lærling i to år innenfor butikkfag. Har bestemt meg for at jeg heller vil jobbe med mennesker.. Har jeg kastet vekk 2 år av livet mitt på en utdanning jeg egentlig ikke vil ha ? :( Er all utdanning, god utdanning? Tror jeg vil prøve meg i bhg/helsetjeneste en periode etter endt lærlingtid, men vet ikke hvor stor sjansene for det er når jeg kun har erfaring innenfor butikk/serviceyrket..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

All utdanning er verd det, for du har papir på at du kan gjennomføre noe og setter deg mål.

Skrevet

Selvfølgelig gar du ikke det, det er lov og normalt å ombestemme seg underveis. Og du er jo ung og har mye tid.

Jeg er 27 og har igjen et år av min utdanning, har gjort forskjellige ting før det men ombestemt meg. Nå trives jeg veldig bra:)

Skrevet

All utdanning er derdt noe, selv om du velger en annen retning...i det minste har du fått erfaringer og utfordringer som du vkser på. Det er i alle fall det jeg forteller meg selv, jeg har tatt 4 års lærerutdanning - men etter nesten 3 år i yrket skjønner jeg at dette er ikke noe for meg likevel.

Skrevet

Hva med å forsøke å jobbe noen år med det du har valgt før du hopper på noe nytt. Kan nok være lurt slik at du i det minste er sikker på hva du gjør neste gang.

Om du har kastet bort tiden, tja. Noe nyttig hardu vel lært, men halvparten er nok temmelig bortkastet vil jeg si. Det er ikke noe pluss når man søker jobber å ha flere utdanninger på samme nivå etter hverandre.

Skrevet

Derdt = verdt.

Og jeg er 34 år, enda verre :-)

Annie 21:01

Skrevet

Nei - du har ikke kastet bort tiden i det hele tatt. All utdanning er verdt noe, uansett. Ihvertfall når den er fullført. Mange halvgåtte studier på rad på CV'en er ikke bra..

Jeg tror det bare er en fordel å ha erfaring fra andre bransjer når man begir seg inn i helsesektor. Det er mye sneversynthet oppover i systemet der som fort forplanter seg...

Skrevet

Hmm, ja godt mulig.. Er kanskje selve butikken jeg jobber i som jeg ikke er fornøyd med da? Kunne muligens tenkt meg å jobbe i en butikk med barneutstyr etc hvis jeg skulle jobbe i butikk da.. Snart utdannet innenfor butikkfag, og det fagbrevet gjelder innenfor alle typer butikker. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...