Gjest Kira06 Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Ser at det er utrolig mange her som fortsatt ammer på natten, så begynner å lure på om jeg har vært litt streng der... Vi sluttet med mat på natten når hun var 6 mnd, da var servicen stengt mellom kl 00 og 06. Nå er hun 7,5 mnd, og får grøt og melk før hun legger seg sånn ca 1830, og da spiser hun ikke igjen før hun våkner omkring kl 06. Selv om hun noen ganger våkner både på kvelden og på natten, tar jeg henne aldri opp av sengen (med mindre hun er syk eller har bærsjet). Det virker heller ikke som om hun våkner av at hun er sulten, heller fordi hun drømmer tror jeg. Hun spiser tre måltider med fast føde per dag, og ammer omkring 4 ganger i tillegg. Og har alltid lagt på seg veldig bra. Er jeg for streng? Hvordan har dere det?
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 Her får hun mm og mme før hun legger seg kl 19, og da sover hun til 07. Dette har hun gjort siden hun var 3 mnd, nå er hun snart 5. Hvis hun våkner og ikke vil roe seg,noe som skjer iblant så får hun mm og da sovner hun lett igjen. Forrige fikk mat om natten til hun var 9 mnd så her. De er nok med på å påvirke hvor rask man får inn rutiner som man selv ønsker.
Sistah*G07*J09* Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Synes ikke du er streng nei. Vi gjør det på akkurat samme måten Bare at her natt-avvente snuppa seg selv Nå får hun grøt og pupp kl.18:30, å så er det natt natt. Så sover hun til kl.07 som vanlig Er veldig sjeldent ordentlig våken i mellom kl.19 og kl.07. Mest bare litt sutring i halv søvne, da går det greit å bare gi henne smokken, å så snur hun litt på seg og sover videre
abella Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 Så lenge hun legger på seg som hun skal får hun jo den maten hun trenger, og da kan man vel ikke si at du er for 'streng' ift natt-amming. Men det er jo mange babyer som våkner om natta allikevel og kanskje ikke greier roe seg selv og som trenger litt trøst. At du ikke tar henne opp, men trøster i senga synes jeg virker helt greit. Knerten har sovet min natt gjennom siden han var 3 mnd og hele natta fra han var 5. Jeg kan ikke huske sist jeg tok han opp fra senga for trøst om natta hvis han har våknet. Hvis han ikke sovner igjen av seg selv sovner han alltid med en gang hvis han får smokken. Men han sutrer/griner heller aldri om natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå