Gå til innhold

Har hatt diare siden påske, kontakte lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette beggyner og bli plagsomt. ROmler og roper i magen og endel smerter. Noen ganger akutt andre ganger klarer jeg og vente en stund før jeg går på do.

Jeg føler det blir værre jo mer jeg spiser. Har også veldig litt matlyst og til tider ingen matlyst.

Burde jeg få time hos en lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger du egentlig spørre?

Skrevet

jeg flyr ikke til lege så ofte og tenker at dette er et privat problem, men så nevnte jeg det for ei venninde og hun mente jeg kanskje burde ringe legen. men jeg liker ikke ringe legen for ikke no.

Skrevet

Magen er en skjør sak, men det er en stund siden påske, så jeg mener at dette bør du kontakte lege for. Og det mener nok legen også.

Skrevet

Ja, såklart du burde det!

Et "privat problem"? Jaja, nå har jeg hørt det også. Tror legen har vært borti henvendelser angående langt mer private problemer enn vedvarende diare altså!

Og uansett om det er noe medisinsk som feiler deg eller ei, så kan jo legen hjelpe deg til å bli kvitt det. (hvilket i seg selv burde være grunn nok til å løfte opp røret).

Skrevet

joda, dere har rett. men mange mener dette er en filleting og jeg ville derfor lufte det her. Har liksom tenkt at det går over. men så har det liksom aldri gjort det.

Ringer lege til mandag og bestiller time. Takk for innspill.

Skrevet

Gjetter på at det første de gjør er å ta en allergitest. Ellers så er det jo noen tarmsykdommer og det er ikke til å spøke med, men ofte til å behandle

Skrevet

Hvi du har en ubalansert mage over lengre tid skal du ringe legen. Hvordan avføringen din ser ut sier mye om kroppen din er fornøyd eller ikke.

Det kan være noe i kostholdet ditt som du ikke tåler eller kanskje du bare spiser for fort. Eller det kan være noe helt annet.

Det er veldig vanlig når man er syk at legen spør hvordan avføringen ser ut og spesielt hvis de ikke helt finner ut hva det er med en gang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...